אין תמונה
"ז'אנר מוזיקלי שלם לא יכול לגווע". ניסים

"בחודשים האחרונים עוברים מסרים חיוביים ביני ובין דנה אינטרנשיונל", אומר המוזיקאי עופר ניסים בהתייחסות ראשונה לאופציה של פיוס היסטורי בינו ובין בת טיפוחיו המצליחה ביותר. "המנהל שלי אפילו דיבר עם איש יחסי הציבור שלה בנוגע לאופציה שאהיה מעורב בהקלטות האלבום הבא שלה. עדיין לא נפגשנו אבל התחושה, לפחות מבחינתי, היא שמה שהיה עבר ונגמר ואין מה לדוש בזה יותר. אשמח להזדמנות לעבוד איתה שוב. אני חושב שכל מי שמעורב בקריירה של דנה יודע שמה שהיה ביני ובינה זה חיבור שקורה פעם בחיים". כזכור, לפני כעשור נפרדו דרכיהם המקצועיות והאישיותשל ניסים ואינטרנשיונל. השניים הקפידו להשאיר את חילוקי הדעות ביניהם הרחק מהתקשורת, אך מקורבים טענו שניסים נפגע עד עמקי נשמתו מנטישת הדיווה. בראיון שהעניק לפני כמה שנים אף השווה את הפרידה ל"סוג של גירושים".

והנה, באלבומו החדש של עופר ניסים, "Happy people – winter edition", נכלל מיקס חדש לשיר "מגנונה", אותו הפיק במקור לאינטרנשיונל בשנת 96', אקט שעורר מחדש את הרעיון להסכם שלום, העשוי להיחתם בקרוב. כך או אחרת, ניסים כבר מתכונן במרץ להשקתו הבינלאומית של הדיסק, ממשיך דרכו של "Happy people" המצליח שראה אור לפני תשעה חודשים וזכה לתגובות נלהבות ברחבי העולם. את האלבום החדש ישיק ניסים בסדרת מסיבות שיתקיימו במיאמי, ניו יורק, תל אביב, ירושלים, פריז, מדריד, מקסיקו, טורונטו, מונטריאול ותאילנד. אם זה לא אינטרנשיונל, מה כן?

"במקור האוסף הזה יועד להיות מאין פרויקט ביניים אחרי 'Happy people', ולפני תחילת העבודה עם הזמרת מאיה על אלבום לשוק הבינלאומי שאני מתכנן לשנה הבאה", אומר ניסים, "תוך כדי עבודה נסחפתי, כמו שאני עושה בדרך כלל, ולדעתי הצנועה המוצר הסופי עומד בפני עצמו כאלבום לכל דבר".

-מפתיע במיוחד שיתוף הפעולה שלך עם הזמרת בתי בשיר "רעל", שאתה הפכת ל"רעל של עופר ניסים". מה לרוק האישי-אקוסטי שלה והדאנס האלקטרוני שלך?
"את בתי אני מכיר שנים, דרך בעלה לשעבר איש הסאונד יאיר גורן, שהיה עושה לי סאונד מדהים באפס אמצעים עוד בתחילת דרכי לפני עשרים שנה במסיבות גייז במועדון התיאטרון. היא השמיעה לי את האלבום החדש שלה, שעוד לא יצא, והשירים נגעו מאד לליבי. חשבתי ש'רעל' זו יציאה מדהימה, ולמרות שהשיר כבר יצא כסינגל רשמי ולא זכה להרבה השמעות ברדיו זה לא אומר בעצם כלום. מחמיצים פה להיטים פוטנציאליים כל הזמן, מה גם שקשה לפרוץ לפלייליסט אם אין מאחוריך חברה או לייבל בעלי כוח והשפעה. חשבתי שזה שיר שחייבים לתת לו עוד הזדמנות להיחשף, וזו הייתה לדעתי הדרך הטובה ביותר לעשות את זה. מגיעה לבתי ההכרה בכישרון שלה".

-מה לגבי המיקס לשירה של עפרה חזה "לתת"?
"אני ובצלאל אלוני, שהיה מנהלה האישי של עפרה, חשבנו לפני כמה שנים להפיק פרויקט הצדעה של די.ג'ייז מובילים בעולם למוזיקה שלה. זה נתקע, בין השאר, כי היינו מאד עסוקים. גם את השירה ב'לתת' היה קשה להשיג, כי הזכויות ליצירותיה מתחלקות בין כמה גופים שונים. אבל בצלאל אלוני עזר לי ובסופו של דבר קבלתי אישור לעשות את המיקס ואני גאה בתוצאה. מבחינתי, לעבוד עם טראק שירה של עפרה חזה מרגש לא פחות מלעבוד על טראק שירה של דנה אינטרנשיונל. שתיהן, אגב, זוכות עדיין לאהדה עצומה בחו"ל. מרגישים מיד את התגובות כשאני משלב את הטראקים האלה בסטים שלי".

-למעשה, כמעט 90 אחוז מהפעילות השוטפת שלך כיום היא לשוק הבינלאומי. זה תוצר ישיר של דעיכת סצנת הדאנס המקומית?
"זה בעיקר תוצר של עבודה קשה, שנים של יצירת קשרים, ובעיקר הטכנולוגיה המודרנית והאינטרנט המאפשרים לך לחשוף את המוזיקה שלך לקהלים עצומים בכל העולם בלי לצאת מהבית. בעניין סצנת הדאנס המקומית, אני מודה שאני כבר לא הכי מוסמך להתבטא בנדון כי אני כמעט לא מתקלט יותר במועדונים בארץ. רק באירועים ממש מיוחדים, כמו ההשקה המתוכננת לדיסק החדש. בחו"ל, ואת זה אני אומר בביטחון מלא, הסצנה פורחת. בברזיל, למשל, יש כיום סצנת מועדונים מדהימה".

-עדיין, בכל הקשור ליצירה מקורית של דאנס ישראלי, התחושה היא שרוב היוצרים הבולטים בתחום עזבו לחו"ל או שינו כיוון. זה מצער אותך?
"כן. למיטב זכרוני, האחרון בארץ שעשה דאנס איכותי מקורי היה הנרי. אין לי מושג מה קורה עם האחרים. מה שכן, אני מאמין שזו ירידה לצורך עלייה. ז'אנר מוזיקלי שלם לא יכול לגווע. מגיע שלב בו קהל מעוניין לשלב, לטעום סוגים אחרים של מוזיקה, לחדש ולעניין את עצמו. בסופו של דבר, מי שאהב דאנס יחזור לזה ואין לי ספק שהסצנה תמריא שוב".

עופר ניסים יתקלט בלילה שבין שישי לשבת (19/12) במסיבת ההשקה של האלבום "Happy people – winter edition" במועדון ה-TLV בנמל תל אביב, ויארח את התקליטן הבינלאומי פיטר ראופר שיגיע לאירוע במיוחד מניו יורק.