אין תמונה
קל"ב. יובל דיין

מבצע "עמוד ענן" נמשך ואיתו נמשכים גם שיבוצי האמנים להופעות בדרום הארץ. אחרי יומיים מוצלחים של הופעות מגיע היום השלישי. מחר (שלישי) יופיעו בדרום: יובל דיין ("דה וייס"), שתופיע בעירה אשדוד וכן בגן יבנה, חצור וגבעת עזר, לצד לירן דנינו וגיא ויהל, קובי אפללו יופיע באשדוד, נמרוד לב ביד מרדכי, להקת "התקווה 6" בשדה אברהם וקיבוץ רעים, ולהקת "היגיון" בקיבוץ דביר ומושב ברוש - כולם מצטרפים למעגל האמנים המופיעים בהתנדבות בדרום הארץ, בערים וביישובים, ביוזמת מפעל הפיס.

יובל דיין, תושבת אשדוד, מספרת מה עבר עליה מתחילת המצבע: "אנחנו במצב שאי אפשר לצאת מהבית, הכל מסוכן. עד אתמול היה יחסית רגוע ואפילו יצאתי עם חברים, עד שנפל טיל אחד ממש קרוב לבית שלי, הרגשנו את ה'בום' והבנו שמדובר במשהו רציני".

-מה התחושות לקראת מחר?
"זה הדבר הכי מרגש שיכול להיות. צריך שמשהו ישבור את השגרה וירים את האווירה. אני הכי מתרגשת שנבחרתי לעשות דבר כזה. אני אשיר את 'תנו לגדול בשקט' ושירים של משינה שחשבתי לעשות. יהיו הרבה גיטרות ואני אזרום עם הבקשות באוירה טובה".

-אחרי שנים של הפרדה, לאחרונה התל אביבים הצטרפו לעסק.
"אין הבדל. אנחנו אותה מדינה. תל אביב זה לא חו"ל. היתה תמיד דאגה מהמרכז לדרום, תמיד תומכים ומעודדים ומחבקים. זה לא שינה משהו שהטילים עכשיו על תל אביב - רק הפך את המצב ליותר מסוכן. אני מרגישה שאני עומדת לתרום מחר את התרומה שלי למאמץ. אני כל היום בממ"ד וחייבים לשבור את המחשבות ואין משהו יותר טוב ממוזיקה".

לירן דנינו: "נפצעתי בזמן אזעקה באשקלון"

לירן דנינו הופעה (צילום: שרון רביבו)
"במקומות האלה אתה נמדד יותר מאשר בכל מקום אחר". לירן דנינו | צילום: שרון רביבו

לירן דנינו אומר הערב: "חוויתי מעט מהבלגן פה בתל אביב, היו צפירות. אני קצת יותר סובל את זה כי כבר היתה לי הופעה באשקלון ושלוש דקות לפני היתה אזעקה, כולנו רצנו, נפלתי, דפקתי ההתהפכות ונפצעתי. אז באזעקה לפני כמה ימים הייתי יותר רגוע, לא רצתי ונבהלתי".

-מה צפוי מחר?
"אנחנו יורדים לדרום, נכנסים למקלטים של האנשים לעשות להם שמח, לתת תחושה יותר רגועה ולהראות שמהמרכז באים ועוזרים. שיהיה רק טוב. אני עדיין בצבא ושחררו אותי בשביל ההופעות האלה. היייתי אמור לסגור לילה במקרה וביקשתי ממש במיוחד לצאת".

-אז אתה בשירות כפול.
"אני משתדל לעשות מה שאני יכול. אשיר לקהל כל מה שיבקשו, את 'ללכת' ו'עדיין ריק', 'כל המילים' - כל מה שיש לי אני אתן להם. זו הרגשה טובה. יצא לי להתנדב כמה פעמים, לא במלחמות, אבל יצא לי. הקרבה הזו, להיות מול אנשים במקלט, זה מחבר ונעים ומגבש. זה משהו שכיף לחוות מבחינת להיות זמר ולתת מעצמך. במקומות האלה אתה נמדד יותר מאשר בכל מקום אחר".

יהל דורון: "ננסה להשכיח את המציאות"

גיא מנטש, יהל דורון (צילום: אוהד רומנו)
"חיכינו שיקראו לנו, רנחנו רוצים לתרום". גיא מנטש ויהל דורון | צילום: אוהד רומנו

יהל דורון מהצמד "גיא ויהל" אומר הערב: "שנינו, גיא ואני, שמחים לעשות משהו. מיום רביעי וחמישי כולם בכוננות, אח שלי גוייס למילואים וכל אחד במדינה רוצה לעשות משהו. אני רק חיכיתי לרגע הזה, לנסוע ולהופיע מול אנשים בדרום. אין לנו מושג מה נשיר, נבוא עם גיטרות ונשיר מה שיבקשו, מה שיעשה להם טוב. ננסה להשכיח את המציאות הזאת. זה הרבה לבקש, אבל זה המעט שאפשר לעשות".

-איפה הייתם באזעקה בתל אביב?
"באזעקה הראשונה הייתי עם נעמה בת זוגי בדרך להופעת התנדבות בהרצליה, עצרנו בצד ויצאנו. היה רגע שזה משהו אפוקליפטי, אזעקה ופיצוץ. זה לא קרה פה מאז שהייתי ילד במלחמת המפרץ, ועכשיו התחושה היא שקורה פה משהו אחר. נקווה לימים שקטים".

הופעות אמנים בדרום - יום ג'

יובל דיין, לירן דנינו גיא ויהל - אשדוד, גן יבנה, חצור וגבעת עזר
בשעה 11:00- בקניון לב אשדוד (מרכז הרוק למטה). בשעה 12:00- ברח' ההגנה 13 גן יבנה (מתנ"ס). בשעה 13:00- בקיבוץ חצור (במרחב המוגן). בשעה 14:30- בקיבוץ גבעת עזר (במקלט הראשי)

קובי אפללו - אשדוד: בשעה 14:00- בקניון לב אשדוד (מרכז הרוק למטה)

נמרוד לב - קיבוץ יד מרדכי: בשעה 11:30- במקלט הראשי

התקווה 6
בשעה 12:00- בקיבוץ שדה אברהם (במקלט הראשי). בשעה 13:00- בקיבוץ רעים (במקלט הראשי)

להקת הגיון- סדנאות לילדים א'-ו' בנושא מוזיקה
בשעה 10:00- בקיבוץ דביר (במקלט הראשי). בשעה 11:30- במושב ברוש (במקלט הראשי)