קובי אפללו השקת אלבום שני 1 (צילום: עודד קרני)
"אני חושש שיגידו הלך לו קלף פעם אחת, אבל שם זה נגמר". קובי אפללו | צילום: עודד קרני

קובי אפללו זכה לפני כמה ימים בפרס מפעל הפיס בסך 50 אלף ש"ח, ועדיין לא מדובר באירוע הכי משמח שקרה לו השבוע. אמש השיק אפללו באולם מוזיאון א"י בתל אביב את המופע החדש בעקבות אלבומו השני, "ביום הכי בהיר". מדבריו של אפללו, בעל הקול הרך והחזות הנעימה, מתברר שדווקא שיר הנושא של האלבום החדש נכתב ממצב קצת פחות רך ונעים. "לפעמים אני כותב מתוך עייפות גדולה או שכרות, ובטוח שיצאה יצירת מופת, ואז בבוקר שאחרי קורא שוב ולא מבין על מה חשבתי", מספר אפללו. "השיר 'היום הכי בהיר' נכתב בעקבות נסיעה לילית הביתה מהופעה של להקה באיזה פאב קטן בצפון. הגעתי בשעות הקטנות, הראש היה הלום מעייפות ומאלכוהול, ואז באה לי השורה הזו: 'בלילה השיכור שלי' וממנה זרם ההמשך. תוך כדי עלה השחר, לילה הפך ליום, וזה נהיה 'היום הכי בהיר'.

"לשמחתי, השיר הזה לא רק עבר את הרף שלי אלא גם מוכיח את עצמו בקרב הקהל. יחד עם זאת, לא אכחיש שאני חושש. באלבום הראשון היה חשוב לי שיאהבו כל שיר חדש שיצא לרדיו. שלא יגידו: 'הלך לו קלף פעם אחת, אבל שם זה נגמר'. על אחת כמה וכמה זה חזק כשמדובר באלבום שלם".

"לשירים החדשים היה רף גבוה מהאלבום הראשון"

אלבום הבכורה של קובי אפללו, "בא מן השתיקה", היה אחד מרבי המכר הגדולים של השנה שעברה, הגיע "לשירים החדשים היה רף גבוה מהאלבום הראשון"למעמד זהב, הניב להיטי ענק בשרשרת (שיר נושא, "ים הרחמים", "שיר געגועים", "מה שהלב בחר", "אין לי דבר אחר") והפך את הזמר-יוצר האלמוני ממעלות לשם מוכר בכל בית בישראל. מי שציפה שמהמקום הזה אפללו ידבק בשיתוק היצירתי המוכר כ"תסמונת האלבום השני", התבדה. ואולי אפללו פשוט כופף מעט את הכללים. "חלק מהשירים כבר היו מוכנים במגרה", הוא מודה, "האמת שלא היה לי זמן לכתוב הרבה שירים חדשים בשנתיים האחרונות. אולי שלושים".

קובי אפללו השקת אלבום שני 2 (צילום: עודד קרני)
"בשירים הכי מלנכוליים שכתבתי יש תמיד אור בקצה המנהרה" | צילום: עודד קרני

-שלושים זה הרבה.
"לא עבורי. הייתי כותב הרבה יותר, אבל גם ההקלטות וההופעות וכל העיסוק במה שמכונה 'קריירה' גזל ממני הרבה זמן, ובעיקר הפכתי הרבה יותר בררן. אלבום מצליח כמו 'בא מן השתיקה' הופך לרף גבוה שהשירים החדשים צריכים לעמוד בו. מצד שני, היו לי במגרות הרבה שירים שצברתי בכמעט עשור של יצירה, ובער לי לתת להם לצאת גם אם במסגרת של אלבום שני".

-והמשכת לעבוד עם אותו צוות מקצועי - גדי גידור כמנהל אמנותי ועמוס בן דוד כמפיק מוזיקלי. בקיצור, לא לקחת סיכונים.
"להקליט אלבום חדש זה לקחת סיכון, אבל היה לי חשוב להרגיש נוח בתהליך ואלו אנשים שאני מרגיש איתם הכי בנוח. את האלבום הראשון הקלטנו בשלושה ימים של סשן מרוכז, ולמרות שיכולתי הפעם לדרוש יותר שעות אולפן ויותר טייקים לא רציתי לעבוד בשיטה שונה. התהליך היה כמעט זהה, כי ככה מתאים לי. לא שאין הבדלים בין האלבום הראשון ו'ביום הכי בהיר'. בכל זאת למדתי המון, התבגרתי, עברו עלי שינויים אישיים ואמנותיים. לדעתי יש הרבה יותר עושר באלבום החדש, מבחינה מוזיקלית".

-גם אושר באל"ף, אם כבר.
"זה נכון. אני אדם שמח בחלקו כי אני עושה את מה שאני הכי אוהב לעשות, אז הסיפוק בא לידי ביטוי גם ביצירה שלי. בשירים הכי מלנכוליים שכתבתי יש תמיד אור בקצה המנהרה. אני לא מאמין בדיכאון, בטח לא כשאני כותב שיר".

"אני איש של טבע ופריק של אהבת הקהל"

-אתה חי כיום באזור המרכז, אבל אין תחושה אורבנית בשירים החדשים. הצילומים על עטיפת האלבום כולם בחיק הטבע עם המון אור וירוק.
"כי מנטאלית נשארתי בצפון, וגם רוב השירים נכתבו שם. נראה לי נכון שככה התוצאה לא רק תישמע אלא גם תראה. בעיני זו מחמאה גדולה. אני איש של טבע, לא של עיר, למרות שאני אכן גר כיום במרכז כי אורח החיים הנוכחי שלי מחייב את זה".

במופע החדש מבצע אפללו את מיטב השירים משני אלבומיו, ואמש אף ארח את הזמרים סגיב כהן וליטל גבאי, שניהם מתארחים גם באלבומו האחרון. ההרכב המלווה אותו כולל את יחיאל חסון בגיטרות, יניב פופיק בבס, עידן כרמלי בכלי הקשה, עידן שרון בקלידים וניקי בכינור. עמוס בן דוד, שהפיק את האלבום הוא גם המעבד המוזיקלי של המופע. "לא הופעתי ארבעה חודשים בערך", אומר אפללו. "לי זה מרגיש המון כי אני פריק של אהבת הקהל, כך שזה חסר לי. אחרי הכל, אני כאן כדי לחוות פיזית את האהבה הזו".

-האלבום "בא מן השתיקה" נולד בתקופת מלחמת לבנון השנייה. "ביום הכי בהיר" יוצא אחרי מבצע "עופרת יצוקה". זה אומר שגם באלבום השלישי של קובי אפללו תפרוץ עוד מלחמה?
"חס ושלום. באמת יצא ששני האלבומים יצאו בעקבות מלחמות, אבל אני כמובן הראשון להתפלל שהאלבום הבא שלי יצא בימים שקטים יותר".