הקאמבק של בועז מעודה הוא כבר עובדה. חמישה חודשים אחרי הסינגל "מה המהות", ועם מלחמה שנכנסה באמצע, הוא מוציא כעת שיר שני ממה שעתיד להיות אלבומו השני, שצפוי לצאת תוך כחצי שנה. שם השיר הוא "אסיר תודה", ומעודה מודה בו לבורא עולם, עם מילים שכתב איציק עבדי, ולחן, עיבוד והפקה מוזיקלית של אריק זנטי.

"השיר הראשון 'מה המהות' היה שיר על תובנה", אומר מעודה, "להראות לאנשים מה יש בעולם, שהם רוצים כל מיני דברים שהחברה מכתיבה לנו איך להתנהג, אבל אפשר להבחין יותר טוב היום מה באמת צריך. השיר השני הוא בכיוון של בורא עולם. אנשים מתמודדים עם מלחמות, לפעמים יש טרגדיות, אלה לא רצונות שלנו, אבל אחרי זה מתברר שזה כן היה עדיף. הכיוון של השיר הוא כיוון של אמת. זו שליחות שלי להראות את הדברים בהסתכלות שהיא טיפה קדימה. באלבום הראשון היה שיר על מסע חיי, עכשיו זה עוד טיפה צעד קדימה, על השיקוף של כל מה שאדם רואה. ובאמת החזרה בתשובה זה כיוון שלי. וזה מה שהעם צריך".

-יש לך מטרה לחזק את האמונה של הקהל?
"אם אני זמר שיש לי קהל ואני מוציא שיר שיישמע במדיה, אז אני אומר דברים שהמציאות צועקת. יש כאלה שיש להם אומץ להגיד ויש כאלה שאין להם אומץ. אני משקף מציאות ברורה, מאז המלחמה ועד היום. ברוך השם, מה שקרה קרה, אם לא היו רקטות על תל אביב זה נס גלוי, לא טבע, אני לא מאמין בזה".

"מי נתן שכל לכיפת ברזל?"

-אולי זה בזכות "כיפת ברזל"?
"ומי נתן שכל לכיפת ברזל? וכמה היא פספסה? וכמה לא יורטו? בוא נסתכל על הגדול. ומה היה במלחמת המפרץ? הייתי אז עם מסכת אב"כ, גרתי בצפון. השירים האלה זה מה שאני מרגיש כלפי בורא עולם. גם מי שחילוני יוכל לשיר אותם. יש גם שירים חילוניים כאלה, שמעתי את 'מתנות קטנות'. סבבה. המאמינים זה רוב המדינה. למה כולם רגועים בשישי בבוקר? אחד בגלל הקדושה והשבת, ואחד בגלל שלא עובדים. אלוקים שומר על כולנו כבנים, שומר על כולנו. כל עוד אדם עושה טוב עם הבריות לשון המאזניים שלו תנטה לכף זכות, לכן לא צריך לא לדון את מי שכרגע נמצא על הפנים. צריך להיות אנשים גדולים להבין שלכל אחד יש דרך וזמן משלו".

-למעשה, מצאת "שביל זהב" לשירים שהקהל רוצה, שהם גם השירים שאתה רוצה.
"אמת של זמר שומעים בתשוקה שלו, בשירה שלו. אם השתמשתי במיתרים למטרת שיר, זה שהמסר יעבור ברור, הכי ברור. השירים קרובים למציאות, לחיים פה בארץ, לכן זה שייך. בשירים שלי בעבר לא השתמשתי במבטא שלי האמיתי, שלי כי זה היה טלוויזיה, ולא הראתי מאיפה באתי. אבל כל אדם עובר שינויים. לי בא הרבה יותר בטבעיות לדבר איך שאני מדבר בלי לחשוב איך זה יישמע, וזה תורם לאמת שלי. מי ששומע את השירים מזהה אמת. זו האמת שלי, לא כדי לתפוס עוד משהו, כי לא חסר לי היום כלום. אבל מי שישמע אותם בשעה קטנה של הלילה וזה בא לו טוב - עשיתי את שלי. ולאו דווקא לצבור הון, כי אז לא הייתי לוקח לי כמה שנים של שקט".

בועז מעודדה חזרה בארץ 1
"עשיתי 'כוכב נולד' ואירוויזיון והייתי שם טוטאלי". בועז מעודה בחזרה לפני האירוויזיון, 2008

-אתה לא פוסל גם הופעות בחתונות ואירועים משפחתיים אחרים.
"בוודאי שלא, אני רוצה להתפרנס. אבל לא בריקודים ועניינים. אי אפשר לקפוץ ישר לתוך התשובה המלאה. אני עושה דרך מסוימת, ואני רוצה להימנע ממכשלים בדרך. אני בשלבים של חזרה, לאט לאט, אבל באהבה. אני תמיד שואף לראות בני אדם בטוב. אם מישהו לא בא לך בסבבה, אז תוכל להתמודד איתו, אם אתה מסתכל עליו יפה. החזרה בתשובה זה עובר בשלבים. המטרה היא להגיע למקום שארגיש איתו טוב. אדם שגדל, עם השנים, יכול לתפוס דברים חדשים. ברוך השם אני מרגיש את זה עלי. לכן כל דבר מבורך. חתונות, לעשות לאנשים שמח, אני לא מתבייש להתפרנס".

-מהן הציפיות שלך להצלחה?
"שלא משנה מי ומה, יוכלו לשמוע את השירים ולהתחבר. ולא משנה מי אתה -  רחוק, קרוב, דתי, לא דתי, ערבים, יהודים, כל אדם. המילים שלי זה 'מוזיקת עולם', המילים עולמיות. זה לא קשור למשהו ספצפי, כי כולם מאמינים בבורא עולם. לכן לא צריך לקשר דת ואמונה, זה לא משנה. כי מה שאתה יכול לעשות אני אין לי, ולי יש מה שלך אין. לכן אנחנו ערבים זה זה. אני רוצה שיבינו שיש בשירים שכל, עם הצטברות להכל. אני אוהב את כל סוגי מוזיקה, אוהב להוציא מוזיקה שהיא סבבה, לא לאגור קהל. הקהל שלי ישמע ויאהב. זה אני החדש והאמיתי, מחוץ לטלוויזיה, מחוץ למדיה, לא דרוך. אני בא מנשמה, מאופק אמוני, מנשמה מלאה, בלי להסתנוור, אני עושה את זה בתמימות, בכיף שלי, בזמן שלי, לא מגורה ולא תסוס, לא רודף, זה לא התכלית. עשיתי 'כוכב נולד' ואירוויזיון והייתי שם טוטאלי. עכשיו זה משתלב בלהיות דתי, להסתכל, לראות דברים ברוח דתית, לראות את זה בראש, ולעשות מוזיקה שאנשים יתחברו".

"מרגיז שאני שר 'אוהב אותך' ולא מבינים שזה על השכינה"

-שירים ניתן לפרש כך ואחרת.
"(כועס) מרגז אותי שאם אני שר 'אוהב אותך' אז אומרים לי איך הוא דתי ושר 'אוהב אותך'. 'אוהב אותך' זה גם יכול להיות לאמונה. מי ששומע מילה מסוימת, אני לא אשם שהשכל שלו ככה וזה מה שהוא שומע. אני צובר את האמונה בשירה. דברים משתחררים, ומי ששומע 'אוהב אותך' זה יכול להיות על השכינה. אם שיר תפור על אמונה, אני לא אשם שמישהו חושב שהוא על מישהי. המטרה לא לקרב או לרחק. לא צריך לשמוע שיר ויאללה לקשר לאסוציאציה, יש עוד זווית מאתגרת להסתכל".

-מתי צפוי האלבום?
"האלבום זה לא המטרה, אלא להוציא את השירים בזמן שנוח לי. אני אחרי תקופה ארוכה של מנוחה ורוגע ועכשיו סינגל שני, אחרי זה שלישי ורביעי, ממשיכים לעשות מוזיקה, מה שהעם אוהב. אני מוציא אותם בשביל העם, עם ישראל, בשביל הכיף. העם צריך שירים. בא לי שירים. אני שומע שירים וזה מחזק אותי. אם אני מדודכך שיר הכי קטן יכול לחזק אותי. יש לי כבר את רוב השירים לאלבום, אבל הם עדיין לא מוקלטים. האלבום ייצא תוך חצי שנה גג".

-ובינתיים אתה מופיע?
"יש הופעות, בירושלים חודש הזה, וחודש הבא, ברוך השם זה רץ. יש לי חומר טוב לעמוד על הבמה, לא סתם להתבאס. אני רוצה להביא יריות על הבמה, לאהוב מה שאני עושה, להאמין בשירים, זו המטרה. לא שירים זבל, סליחה על הביטוי, אלא להגדיל דעת ושכל. לא שירי 'אוהב אותך'. אנשים גם ככה חלושים בדור הזה".