שרית חדד הכי ישראלית (צילום: מתוך קטלוג פמינה 2016, דודי חסון (ארכיון))
"אני סוגרת מעגל אחרי שהוריי עלו מהקווקז בשנת 76'" | צילום: מתוך קטלוג פמינה 2016, דודי חסון (ארכיון)

שרית חדד היא "הזמרת הכי ישראלית" לפי מצעד לו הצביעו עשרות אלפי גולשי אתר mako. חדד היא הזמרת המייצגת ביותר את הישראליות, לדעת הגולשים.

>> לראיון עם שלמה ארצי - "הזמר הכי ישראלי"
>> לראיון עם דני סנדרסון מ"כוורת", הלהקה הכי ישראלית

>> לעשרת הגדולים בכל הקטגוריות

הסיבות לבחירה בחדד הן רבות: למרות שהיא עוד לא בת 35, שרית חדד מנהלת כבר 18 שנה קריירה מצליחה, רצופה בעשרות להיטים אהובים, שמיצבו אותה כזמרת מוכרת בכל בית בישראל ואהודה על מיליונים. הקול המיוחד שלה, שזמרות כה רבות מנסות לחקות, הוא מתת-אל שמאפשרת לה לשיר בהצלחה בכל ז'אנר ולהתחבר לכל אוזן. הצליל שלה, שאין לטעות בו, מלווה אותנו לכל מקום ונוכח בכל אירוע חשוב. חדד ידעה לבחור היטב שותפים ליצירה ושירים שבנו את הקריירה שלה לתלפיות לאורך הדרך, בין כמי שמשמחת המונים ובין כמי ששרה מגרונה את תוגת הישראליות.

בתולדות הזמר הישראלי נרשמו כמה וכמה זמרות-על, כמו חוה אלברשטיין, אסתר עופרים, ריטה, עפרה חזה ז"ל, ירדנה ארזי, מירי מסיקה ונעמי שמר ז"ל, אבל כאשר בוחנים את הישראליות העכשווית, את ישראל של שני העשורים האחרונים, מגלים שחדד היא המייצגת האותנטית ביותר של רוח התקופה ושל התמורות שחלו במפת המוזיקה הישראלית.

שרית חדד זאפה 9 (צילום: ענבל מור)
"הכי ישראל בעיני זו החמימות שאין באף מקום אחר" | צילום: ענבל מור

לצד אמנים כמו אייל גולן, להקת טיפקס, להקת אתניקס, שלומי שבת וישי לוי ייסדה שרית חדד את מוזיקת הפופ הים תיכונית-מזרחית, שהפכה למצליחה ביותר בישראל. עם להיטים כמו "כמו סינדרלה", "חגיגה", "בחום של תל אביב", "הכל סגור", "חוק החיים", "קח את הכל", "תלך כפרה עלי", "אתה תותח", יאללה לך הביתה מוטי", "קצת משוגעת", "Do You Love Me", "בא לי", "סוף שבוע בפריז", "משחק החיים", "כמה כמה" וגרסאות ל"שיר הפרחה", "קרנבל בנח"ל" ו"לצפון באהבה" צבעה חדד את הישראליות בגוונים עליזים של פופ קליל, רקיד ועולץ, והורידה אותו לגובה העיניים, לנוף של הרחוב.

בצד השני של המטבע נמצאים המנוני רגש שנוגעים בלב של כל ישראלי: "הייתי בגן עדן", "כשהלב בוכה (שמע ישראל)", "לראות את הכאב", "מאחלת לך", "חופשיה", "העצב בתוכי", "בין כל הבלאגן", "אבא", וגרסאות משלה ל"היום היום", "שיר של יום חולין" ו"לו יהי" - איתם חדד היא נסיכה של דמעות כחול לבן. כשהיא ייצדה את ישראל באירוויזיון עם "נדליק ביחד נר" מדינה שלמה רצתה בהצלחתה, וכאשר עברה תאונת דרכים קשה לפני יותר משנה מדינה שלמה עצרה את נשימתה.

-שרית חדד איך את מרגישה עם הבחירה בך?
"איזה כיף! זה כבוד גדול בשבילי וממש לא מובן מאליו. אני רוצה להודות לכל מי שהצביע ובחר בי. באיזשהו מקום זו עבורי סגירת מעגלץ ההורים שלי עלו מקווקז בשנת 1976, הייתי בת הזקונים ותמיד אמרו לי בבית 'את הצברית שלנו', אז בשביל זו סגירת מעגל, כילדה למשפחה שעלתה מקווקז להיבחר לזמרת של המדינה בשבילי זה כבוד וכיף גדול".

שרית חדד סימפונית (צילום: שרון רביבו)
"אני שרה 'שמע ישראל' ומתעטפת בדגל. בארץ אני מרגישה שהקדוש ברוך הוא איתנו, שזה המקום שלנו" | צילום: שרון רביבו

-מה יש בך שעושה אותך לכל כך ישראלית?
"מה שמייחד אותי ומזוהה איתי זה הפשטות, העממיות, זה מה שאוהבים, זו אני, שאני מדברת לאנשים בגובה העיניים, לא מתנשאת. זה מה שהקהל אוהב בי. אני ישראלית בדם, בנשמה ובעורקים. נולדתי כאן וכאן יוולדו ילדיי, כאן אני בונה את ביתי. כשאני מייצגת את ישראל באירוויזיון ובהופעות בחו"ל אני מרגישה גאה לייצג את ישראל. כשאני שרה 'שמע ישראל' ומתעטפת בדגל הקהל שר, מתאחד, זה כבוד גדול. והכל באהבה גדולה, אני יהודייה בנשמה שלי".

-מה הכי ישראלי בעינייך?
"החמימות, שאין בשום מקום אחר. בארץ אני מרגישה שהקדוש ברוך הוא איתנו, שזה המקום שלנו. בחו"ל אני מרגישה חוסר כזה. פה אני מרגישה הגנה, חמימות של אנשים. כשאנחנו נוסעים ועושים שבת בחו"ל זה לא כמו פה שהכל נעצר ומתכוננים לשבת, בחו"ל זה עוד יום".

-איזה שיר שלך הוא בעינייך מאוד ישראלי?
"'לראות את הכאב', 'היום היום' שחידשתי, אוהבים לחגוג עם 'חגיגה' ועם 'בחום של תל אביב' שהוא מאוד ישראלי ותל אביבי כזה".

-אפשר לומר ששינית את המוזיקה הישראלית?
"אייל גולן ואני יחד המצאנו את הפופ המזרחי, הבאנו משהו חדש שלא הכירו ושמעו לפנינו, זה הייחוד שלנו. אני אוהבת גיוונים, סקרנית, אוהבת את כל סוגי המוזיקה וטעימות מסגנונות שונים לכן אני בכל פעם מחפשת לעשות דברים חדשים ולגעת במוזיקה טורקית, ערבית, רוק ודאנס, הכל מהכל - זה מה שהקהל אוהב באמת בסגנון שלי, את השילובים האלה".

שרית חדד האנגר (צילום: נועה מגר)
"כל הזמן יש שמועות שאני בהריון, אבל זה לא נכון. אני רוצה ילדים וזה יקרה בקרוב בעזרת השם" | צילום: נועה מגר

-מכל הזמרות הישראליות הגדולות על מי גדלת?
"גדלתי על עפרה חזה. היו לי פוסטרים שלה על הקירות. היא היתה ועדיין אהובה עלי מאוד, אני מעריכה את האישיות שלה, כשהיתה בין החיים, את הטוב לב שלה, הקול הרך והמלאכי שלה, היא היתה האלילה שלי".

-אמרת שכאן יוולדו ילדייך, מתי זה קורה?
"יש כל הזמן שמועות שאני בהריון אבל זה לא נכון. כשקצת עליתי במשקל עשו עניין, המציאו שמועה. אני אומרת בהן צדק שאני חושבת על זה בכל מאודי, ושזה יקרה בקרוב. זה משהו שאני מאוד רוצה, וזה יקרה בקרוב בעזרת השם. בינתיים אני בעבודה על האלבום החדש והופעות במקביל".

-למה עוד יש לך לשאוף בקריירה כאן בארץ?
"למרות שעשיתי לא מעט דברים וזכיתי בכמה תארים, תמיד יש למה לשאוף. אני מתכוננת לאתגרים שיזמנו לי החיים".

-מה תאחלי לנו?
"חג עצמאות שמח. שיהיה רק טוב, רק בשורות טובות לכולם, שנצא לעצמאות אמיתית, נשיקות לכולם".

>> לראיון עם שלמה ארצי - "הזמר הכי ישראלי"
>> לראיון עם דני סנדרסון מ"כוורת", הלהקה הכי ישראלית