אין תמונה
אוהבים אותו אחרי מותו. אריק איינשטיין ז"ל

בימים שחלפו מאז מותו של אריק איינשטיין ז"ל, כל אמן שמכבד את עצמו ועלה על במה, הקדיש לזכרו לפחות שיר אחד. הגדיל לעשות מוש בן ארי, שבהופעתו בהיכל התרבות בתל אביב אמר לקהל: "ההופעה הערב מוקדשת כולה לאריק", ואז ביצע את "היא יושבה לחלון", קאבר מוכר והאהוב שלו לקלאסיקה של איינשטיין.

 

 

אין תמונה
"סתיו יהודי". יוני רכטר בהופעה

כמו כן ביצע יוני רכטר כמה משיתופי הפעולה הפוריים שלו עם איינשטיין, כמו "שיר אהבה סטנדרטי", "אז מה אם בן אדם הוא קצת שיכור", "גברת עם סלים" והשיר הגדול מכולם "עטור מצחך זהב שחור" שסגר את ההדרן. יוני רכטר, שיצר עם אריק איינשטיין ז"ל כמה מאלבומיו ושיריו היפים ביותר, הקדיש לו בהופעתו, שנערכה ביום שישי האחרון במועדון "זאפה הרצליה" את השיר "סתיו יהודי", שלא נכלל בדרך כלל במופע שלו. רכטר שר את השיר עם יעל צבי.

 

"מה שהיה היה": "ברי סחרוף

ברי סחרוף, שעבד עם אריק איינשטיין ביצירת האלבום "שתי גיטרות בס תופים" והלחין עבורו את השיר "בואנס נוצ'ס", הקדיש לו בהופעה שקיים בסוף השבוע דווקא את השיר "מה שהיה היה".
צילום: yonit d
"השיר הזה לא היה אמור להיות בסט", אמר סחרוף לקהל, "עד שקרה מה שקרה, ואנחנו ננגן את 'מה שהיה היה', שיר של אריק איינשטיין". השיר לקוח מהאלבום "מזל גדי" משנת 1969, האלבום הראשון של מאיינשטיין שאת שיריו כתב והלחין שלום חנוך.

 

"האיש ההוא": שלמה ארצי וחוליו איגלסיאס

שלמה ארצי הופיע בערב בו הלך אריק אינשטיין לעולמו, ועם היוודע דבר מותו החל הקהל של ארצי לשיר באופן ספונטני את שירו "האיש ההוא", של המשורר נתנן יונתן ז"ל.

חוליו איגלסיאס, שהופיע אמש בהיכל התרבות בתל אביב ביצע מחווה דומה, כאשר שר לקהל שלו שתי שורות מהשיר "האיש ההוא". בזמן ששר הציגו המסכים תמונת ענק של איינשטיין והמעריצים נעמדו והריעו לכוכב הספרדי הותיק.
צילום: jsafran46
איגלסיאס הודה: "מעולם לא פגשתי אותו, אבל שמעתי אותו לפני שנים רבות ואני יודע כמה הוא חשוב לקהל פה - אז זה בשביל אריק. אני מקווה ש"במדינה שלי יאהבו אותי כמו שאתם אוהבים אותו".

 

וגם בצה"ל לא שוכחים את אריק איינשטיין, שהיה זמר בלהקת הנח"ל בסוף שנות ה-50' עם להיטים כמו "יא ירח".

סמל מתן עג'מי וסמל זוסמנוביץ' מחיל הים צילמו ביצוע לשיר האהבה "גיטרה וכינור", שכתב והלחין שלום חנוך והופיע באלבום המשותף שלו עם אריק איינשטיין "מוסקט" בשנת 1999.

>> המופע שלא היה: אריק איינשטיין התארח ב"חיות לילה" של שלום חנוך