היה זה בחולון של סוף שנות השמונים, כששני צעירים בני עשרים, אלי לולאי וברוך בן יצחק, הקימו את להקת רוקפור. אלבום הבכורה סימן אותם כהרכב  איכותי ומסקרן, ואחריו הגיע "האיש שראה הכל", שהפך לאבן דרך במוזיקה הישראלית והכתיב את הסגנון המוזיקלי הייחודי של הלהקה. קצת אחר כך החליטו חברי הלהקה לעשות את באנגלית, ובארצות הברית,  וזכו גם שם להצלחה, עד שבשנת 2004 החליט אלי לולאי שהספיק לו:

"זה היה מאד תובעני. להיות שנים בחו"ל זה לא פשוט. לי היו ילדים קטנים ובאיזשהו שלב החלטתי לחזור לארץ, אבל החבר'ה נשארו שם ועשו דברים מאד יפים, והנה מאז עבר עשור ושוב אנחנו כאן, צעירים ונמרצים".

שוב הם כאן, לסיבוב הופעות ועבודה משותפת שאינה קצובה בזמן, באיחוד שמרגש עמוקות את כל מי שמעריך את מקומה החשוב של הלהקה הזאת ברוק הישראלי, כמו כתבת "הבילויים" רומי חנוך, שפגשה אותם מאחורי הקלעים של ההופעה בזאפה אמפי שוני.

יש סקס, סמים ורוקנ'רול?

"להקות שעושות את זה בסופו של דבר לא מחזיקות מעמד", אומר בן יצחק בעודו מחזיק על ידיו את בנו הקטן. "להקות רציניות לא עושות דברים כאלה. זה מוכר תקליטים, אז זה טוב להגיד את זה, אבל האמת היא שזה נגמר בגיל 27".

כולכם פיתחתם עוד קריירות לאורך השנים. איזה מקום המוזיקה תופסת היום?

"המוזיקה כל הזמן בחיים שלנו. דווקא העשייה מחוץ למסגרת הלהקה מאפשרת כתיבה יותר יצירתית וחופשית - אחרת היינו ממשיכים לעשות עוד מאותו הדבר".

היה לכם שיתוף פעולה מאד מוצלח עם נינט טייב. איך היה?

"למדנו ממנה המון, וזו הייתה חוויה משמעותית לעשות משהו שהוא מחוץ לרוקפור".

תמשיכו לשתף פעולה בעתיד?

"אנחנו חברים טובים, אבל אין לדעת. גם לא חשבנו בחיים שאלי יחזור ללהקה. אבל נינט הצטרפה עכשיו לקליקה שלנו, של ההורים", צוחק הבסיסט מרק לזר.

במרץ האחרון חזרה הלהקה אל " האיש שראה הכל" במופע שהרים את הבארבי באוויר, ועשה כבוד לאלבום שכבר 15 שנה קוטף המון תשבוחות ותארים.

מרגישים שפיצחתם את הנוסחה?

"אני חייב להגיד שעד היום כשמשמיעים שירים מהאלבום הזה את זה ברדיו אני מופתע, אבל לא נראה לי שלמישהו יש נוסחה",  אומר בן יצחק. "הרבה פעמים בזמן אמת אנחנו חושבים שיש לנו להיט ביד, ואז לוקח חמש עשרה שנה עד שזה עובד. באמת אי אפשר לדעת ופשוט צריך כל הזמן לעשות. דברים מסוימים תפסו, אחרים יתפסו, וחלקם יישארו לנצח באיזו פינה חשוכה".

אם כבר פינות חשוכות- בשנת 2007 זכה ההרכב בתחרות קאברים ל"פינק פלויד", תחת שיפוטם של דיוויד גילמור ודיוויד בואי בכבודם ובעצמם. הפרס היה יום הקלטות באולפני אבי רוד:

מתי נזכה לשמוע מה קרה שם?

"האמת שפשוט צריך לעשות לזה מיקסים, ואולי נוציא את זה".

אפשר רק לקוות.

את רוקפור אפשר לתפוס בהרכב מלא ב-16.7 בזאפה תל אביב.