קולאז אייל גולן שלמה ארצי
5 ו-6 קיסריות. שלמה ארצי ואייל גולן

האמפיתאטרון הרומי בקיסריה הפך בשנים האחרונות למדד פופולריות, למכשיר שמודד הצלחות של אמנים. השנה, על רקע 63 אלף הכרטיסים שנמכרו להופעות של להקת "כוורת", תמונת שוק ההופעות המקומי שונה, אבל עדיין יש אמנים גדולים, שפונים לקהלים אחרים, ש"כוורת" לא מזיזה להם. במילים אחרות - מי שאוהב את שלמה ארצי או אייל גולן, לא יוותר עליו הקיץ בגלל האיחוד של "כוורת".

קיסריה, אם כן, גם הקיץ, היא סוג של מדד. נכון, יש כאלה שמוכרים אלפי כרטיסים לועדי עובדים וכותבים בעיתון ש"כל הכרטיסים אזלו". נכון, יש כאלה שמחלקים מאות כרטיסים - העיקר להופיע. נכון, יש כאלה ש"עושים קיסריה" מבלי לראות שקל, ורק מכסים הוצאות. אבל עדיין, הופעה בקיסריה שווה הרבה - כסמל סטאטוס, כאלמנט שפותח דלתות, ככלי להעלאת מחירים באירועים, וכזריקת אדרנלין לאגו.

אחרי שבמשך שנים היה רשום האמפי כמעט בטאבו על שמו של שלמה ארצי האחד והיחיד, בשנים האחרונות הופיעו בקיסריה עשרות אמנים. האינפלציה הגדולה הורגשה בגזרת המוזיקה הים תיכונית. בשנה האחרונה אומרים שהז'אנר המזרחי בירידה. אם קיסריה היא המדד - ייתכן שצודקים, אבל רק חלקית: ארבעת האמנים שיופיעו הקיץ הכי הרבה בקיסריה הם אייל גולן, שלמה ארצי, שלומי שבת ו"הפרויקט של עידן רייכל".

הכי גדולים: אייל גולן ושלמה ארצי

אין תמונה
בין קירות אמפי. עידן רייכל

אייל גולן סגור לשש הופעות בקיסריה בקיץ הקרוב, ב-19 וב-20 ביוני, ב-20 וב-31 ביולי, ב-10 וב-14 באוגוסט. לפני כן, ב-2 ביוני, יופיע גולן בבריכת הסולטן בירושלים, אליה יחזור ב-22 באוגוסט, וב-13 ביוני באמפי כרמיאל. בסך הכל יצפו בגולן בהופעות אלה כ-33 אלף איש.

שלמה ארצי הכריז עד כה על חמש הופעות בקיסריה: שלוש הופעות במאי - הראשונה כבר מחר (חמישי, 25.4) הופעה שכל הכרטיסים אליה אזלו מזמן ועוד שתיים, 6 ביוני שמכורה כמעט כולה, ו-13 ביולי שהמכירה אליה תיפתח בשבוע הבא. כמו כן צפוי ארצי להופיע על הופעות נוספות בקיסריה בחודשים אוגוסט וספטמבר. מחיר כרטיס להופעה של ארצי בקיסריה מתחיל ב-200 שקלים ומסתיים ב-290 שקלים. ב-1 ביוני יופיע ארצי במצדה ויארח את דודו טסה, אברהם טל ואסתר רדא. הקיץ הוא יגיע גם לאשדוד, אמפי קרית מוצקין, בריכת הסולטן ובית גוברין. בסך הכל נמכרו עד עתה כ-30 אלף כרטיסים להופעותיו.

"הפרויקט של עידן רייכל" יגיע לסדרת הופעות באמפי קיסריה עם האלבום החדש "רבע לשש" ולהיטים מהקודמים, בתאריכים 11-15 ביוני ובסך הכל ארבע הופעות רצופות. מחירי הכרטיסים: 189-259 ₪. שלומי שבת נישא על הגל של "דה ווייס", הכריז על ארבע הופעות בקיסריה: ב-4 במאי, בה יארח את לינה מח'ול הזוכה,17 ביוני, 29 ביולי ו-30 באוגוסט.

הגזרה המזרחית מתקררת

משה פרץ ודודו אהרון בכדור פורח (צילום: שרון רביבו)
החתן והרווק. משה פרץ ודודו אהרון | צילום: שרון רביבו

במוזיקה הים תיכונית שהיא לא אייל גולן, המצב הקיץ מורכב יותר. משה פרץ יופיע פעם אחת לפחות בקיסריה הקיץ, אבל עדיין אין תאריך סגור, והכל תלוי בהוצאת אלבומו החדש. גם שרית חדד מחכה להוצאת האלבום החדש ולכן תופיע בקיסריה פעמיים בחודש ספטמבר. דודו אהרון מחכה להשקת התוכנית בכיכובו "הרווק" כדי להכריז על שתי הופעות לפחות, כנראה באוגוסט וספטמבר.

מי עוד? ליאור נרקיס יפתח הקיץ קיסריה אחת, אבל התאריך עוד לא סגור. עומר אדם יופיע הקיץ בקיסריה, קרוב לוודאי שפעמיים, אבל עוד אין תאריכים סגורים ואדם, כדרכו, מחפש לחדש ולהפתיע. לעומתו, הכוכב העולה מאור אדרי הכריז כבר מזמן על הופעת בכורה בקיסריה ב-18 ביולי. קובי פרץ, שפעם תפר שתי הופעות רצופות בהיכל נוקיה, לא סגר בינתיים אף הופעה בקיסריה.

מדברים על ישי לוי ושיר לוי יחד בקיסריה

שני שמות שנשמח מאוד לראות עולים הקיץ לראשונה על במת האמפי בקיסריה הם של ישי לוי ובנו שיר לוי. האב והבן, שבעבר עבר ביניהם חתלתול שחור, עשו סולחה אמיתית והדיבורים סביב מופע משותף שלהם, כנראה בקיסריה, חזקים מתמיד.

מחוץ לגזרה המזרחית, אביב גפן הודיע על הופעה אחת בקיסריה, ב-9 במאי, ואם כל הכרטיסים יימכרו הוא יודיע על הופעות נוספות. אסף אבידן יופיע בקיסריה ב-22 ביוני בהופעת בכורה באמפי. להקת "משינה" תופיע הקיץ בקיסריה, אבל התאריך עדיין לא סגור. יהודה פוליקר מתכנן הופעה אחת באמפי הקיץ, אבל גם לו עוד אין תאריך. מירי מסיקה, שבקיץ שעבר עשתה ספתח בקיסריה, תסתפק בשתי הופעות באמפי שוני.