אור בר פרומו (צילום: אלון שפרנסקי)
"האיבר שלו פשוט התחכך ביד שלי פעם אחרי פעם". אור בר | צילום: אלון שפרנסקי

בחודש אוגוסט האחרון הוציאה הזמרת אור בר את השיר "לא בובה בזכוכית", שכתב והלחין חברה הטוב חובי סטאר. השיר עוסק בבחורה שנוצלה על ידי גבר, וניתן היום להורדה חופשית לגולשי mako. אבל גם בר היפהפייה בת ה-22, במקור ממושב גבע כרמל שליד זכרון יעקב, לא חשבה שלא יעבור זמן רב והוא ידבר עליה באופן אישי. זה קרה לה לפני פחות משבועיים, כשבר ניגשה לקבל מסאז' ועברה תקיפה מינית.

"אני חושבת שמה שקרה מתאים לשיר שהוצאתי", היא אומרת. "יש לי מסר להעביר. עברתי הטרדות בחיים כמו הרבה בנות שנוגעים בהן ללא רשות וכנראה שהמסאז'יסט הזה ניסה לנצל עוד נשים, אבל אני לא מאלה ששותקות. אני מאלה של לצאת החוצה ולהעביר מסר של 'אל תשתקי' ולהוציא אותו בשירים שלי".

להורדת השיר "לא בובה בזכוכית" - לחצו על מקש ימני בעכבר ושמרו למחשב

-מה הוא עשה לך?
"אני אוהבת לקבל מסאז' פעם בחודש ומעדיפה לקבל אותו מגבר שיעשה לי מסאז' מאסיבי ודבר כזה אף פעם לא קרה לי. הגעתי לספא ונכנסתי למסאז'. הוא לא ידע עברית וכל הצד הימני שלי היה תפוס. ניסיתי להסביר לו מה אני רוצה והוא לא הבין אותי, התעצבן וכאילו בכוונה התחכך בי תוך כדי המסאז' עם איבר המין שלו על היד שלי. בהתחלה קפאתי. לא היה קשה להבין את מה שהולך, שהוא מנצל את המקום שלו. זזתי שמאלה עם הגוף והיד והוא לא הפסיק. אולי הוא חשב שאני אזרום איתו.

"אחרי שזזתי שמאלה ראיתי שהוא ממשיך להתחכך לי ביד"

"אחרי שזזתי שמאלה ראיתי שהוא ממשיך. הרגשתי מאוד מנוצלת כי האיבר שלו פשוט התחכך ביד שלי פעם אחרי פעם. הרגשתי שהוא עושה את זה ממש בכוונה, שזה לא מקרה. הוא עמד שם והתחכך לי ביד. זו סיטואציה מאוד לא נעימה ולא ידעתי מה לעשות. אלף מחשבות רצו לי בראש, להתלונן או לא, מה לעשות, אולי יקחו לו את הרישיון והוא לא יוכל לעשות את זה למישהי אחרי ואז מבחינתי עשיתי את שלי. כי מישהי אחרת יכולה לקפוא ולא לקום וללכת ומי יודע לאן זה יגיע.

-ומה עשית?
"יצאתי משם מהר, הגשתי נגדו תלונה ולקחו לו את הרישיון. זה קרה לא מזמן, לפני שבועיים, ועכשיו כשאני מדברת על זה אני מרגישה טוב עם מה שעשיתי כי ההרגשה להיות מנוצלת לא נעימה. באיזשהו מקום אני רוצה לתת לו את מה שמגיע לו ואין לי מטרה לפגוע בו, רק לעצור אותו מלפגוע במישהו אחר זה הכל. זה מסוג הדברים שאת לומד בחיים והופך להיות יותר בוגר מהם. בבת אחת פקחתי את העיניים ואיבדתי את התמימות. ככה זה מרגיש אחרי דבר כזה, את כבר לא תמימה, וזה טוב".

אור בר פרומו 1 (צילום: אלון שפרנסקי)
"מה שעברתי בעבר הרחוק בהחלט גרם לי להתקשות בפיתוח מערכת יחסים". אור בר | צילום: אלון שפרנסקי

-אמרת שזו פעם ראשונה שזה קרה לך.
אני חוויתי עוד הטרדה מינית בחיים שלי, אבל לא אכנס לזה עכשיו. בעקבות משהו שעברתי בעבר הרחוק אני מאוד רגישה לדברים הכי קטנים".

-איך זה השפיע על היכולת שלך לנהל מערכות יחסים עם בחורים?
"היום אלה לא דברים שמשפיעים עלי, כי היום אני בוגרת ויודעת להבחין בין טוב לרע. יש גברים שבאמת יאהבו אותי ורוצים מערכת, אבל לא כל אחד הוא כזה. מה שעברתי בעבר הרחוק שלי בהחלט גרם לי להתקשות בפיתוח מערכת יחסים, לכן רק בגיל 19 חוויתי את החבר הראשון שלי. לא היה לי אף פעם חבר לפני כן".

"בהתחלה זה נראה כמו סוף העולם, אבל לקחתי מזה משהו לחיים"

-תכתבי שיר על האירוע של התקיפה?
"יש על זה שיר כבר ששמו 'עד אלי'. חששתי להכניס אותו לאלבום הנוכחי שלי שייצא בקרוב, חששתי להוציא אותו החוצה. לא כל אחת יכולה להתחבר אליו, אבל הסטטיסטיקות אומרות שזה קורה לכמעט כל אחת. חששתי גם מה יגידו החברים והמשפחה, אבל נראה לי שזה בסדר, זה לא סוד, אני לא היחידה. זה מסוג הדברים שעוברים בחיים וצריך להכניס למקום הנכון ולהבין איך מכאן אני לומדת ומתקדמת מפה. בהתחלה זה נראה כמו סוף העולם, אבל לקחתי מזה משהו להמשך, שזה הגדולה בחיים - לשמור על אופטימיות וללמוד מדברים".

-ספרי על האלבום שלך.
"יש דיסק שלם מוכן, ויצאו ממנו כבר שני שירים - 'לא בובה בזכוכית' ו'סליחה', שגם אותו כתב והלחין חובי. הסינגל הבא צפוי לצאת אחרי שאסיים לקדם את הסינגל השני, שיצא באוגוסט לפני החגים וקצת הלך לאיבוד. הסגנון שלי הוא פופ-רוק, אבל אני מגוונת ומשלבת למשל שיר לטיני ויש שיר fאנקי יותר. האמירה באלבום היא של בחורה מתבגרת שסיימה צבא, נפרדה מהחבר הראשון ועוברת לתל אביב, עם כל הבלבול שכרוך בזה".

"הסינגל הבא יהיה שיר שכתב מיקיאגי מ'נוער שוליים'"

-כל השירים שלך ושל חובי?
"לא. יש באלבום כותבים נוספים כמו מיקיאגי מ'נוער שוליים', שאני גאה לשיר שיר שלו שיהיה כנראה הסינגל הבא. עופר המרמן, המפיק המוזיקלי של הדיסק, הלחין שיר שאני כתבתי. בשאיפה שהאלבום הבא יהיה אך ורק שלי כיוצרת. בראשון הייתי חסרת ביטחון ועכשיו אני הרבה יותר בטוחה בחומרים שלי ומאמינה שגם אלחין את רוב השירים.

-איך נוצר הקשר עם חובי סטאר?
"לפני שהוא היה בכוכב נולד נפגשנו בפורום באינטרנט ושמעתי שיר שלו מבלי להכיר אותו. כמה שנים אחר כך, כשהתגייסתי לצבא, הגעתי אחרי שנה בלהקת הנח"ל ללהקת פיקוד העורף וגם חובי הגיע לשם, במקרה. ויצא שאני זמזמתי את השיר שלו באחת ההפסקות והוא זיהה את הזמזום. התחלנו לדבר והבנו שאנחנו מכירים מאיפה שהוא ושזו כאילו נבואה שהגשימה את עצמה. מאז שהכרנו הוא כתב לי ארבעה שירים והופענו יחד כמה פעמים, אבל עכשיו הוא עזב לחו"ל.

"חובי צריך זמן לעצמו, הוא נסע לקבל השראה"

חובי סטאר – בויפרנד (דיויד ארונוביץ)
עזב לחו"ל כדי לחפש את עצמו. חובי סטאר

-עזב לחו"ל?
"הוא נסע קצת כי הוא צריך זמן לעצמו, להבין באמת מה הוא רוצה לעשות ולקבל השראה אז הוא טס לארה"ב".

-והיום את לבד?
"כן. היום אין לי חבר. לא היה לי מאז הראשון שהיה מגיל 19 עד גיל 21. אני לא יכולה לבטוח בכל אחד ולא בטוח שמיד אספר לו את כל מה שעבר עלי. אולי השיר שאוציא יגיד יותר ממה שאני יכולה להגיד בשיחה".

>> מורן אייזנשטיין: "מכרתי את הגוף והנשמה שלי בחינם"