אין תמונה
"אנחנו כבר מחכים להופיע גם מחוץ לתל-אביב". פרדייז לוסט

להקת "פרדייז לוסט" תגיע להופעה בתל-אביב ב-23 במאי הקרוב ותחומם על ידי להקת "Prey for nothing" הישראלית. יהיה זה ביקור חמישי בישראל של להקת המטאל והאלקטרו הבריטית הותיקה. "היינו בישראל כבר כמה פעמים, חמש או שש, אני כבר לא זוכר. בעיקר בשנות ה-90' זו ההופעה השנייה שלנו בישראל בעשור הזה", אומר בראיון מיוחד גיטריסט הלהקה גרג מקינטוש. "להופיע בישראל זה תענוג. כבר בפעם הראשונה שהיינו כאן, בשנת 1992, התאהבנו בארץ. הופענו כבר מחוץ לתל אביב, בחיפה ובירושלים, ואני ממש מקווה שייצא לנו לעשות את זה שוב. בכל הביקורים שלנו בישראל, כבר הרבה זמן לא יצאנו מתל אביב".

-זה לא הקשר היחיד שלכם לישראל. היה לכם מסע הופעות משותף עם אורפנד לנד ב-2005.
"היינו חייבים לעשות את זה. הם עשו לנו קאבר באחד מאלבומי המחווה שיצא לנו בתחילת העשור, ובכנות, הביצוע שלהם ל-"mercy" היה הכי טוב בדיסק. אחרי ששמענו את הביצוע הזה החלטנו שאנחנו חייבים לעלות איתם על הבמה מתישהו".

ממטאל לאלקטרו ובחזרה

רבים ממעריצי "פרדייז לוסט" הרימו גבה לגבי השינוי החד בסגנון שעשתה הלהקה בסוף שנות ה-90. "פרדייז" הפסיקה לנגן דום-מטאל ועברה לנגן סינת'פופ באלבום "One Second" ואלקטרו ב-"Host ו-Believe in Nothing". "אני מניח שעשינו שינוי מתוך שעמום", אומר מקינטוש. "הרגשנו שמיצינו את עצמנו בעולם המטאל וחיפשנו דברים מעניינים יותר לעשות. ככל שאתה מזדקן הדברים שאתה מתרגל לעשות מתחילים לשעמם אותך. אז אתה מחפש ריגושים חדשים ופותח את הראש לכיוונים חדשים, מגוונים יותר. אולי הצלחנו קצת יותר מדי עם המטאל באותה תקופה, וחיפשנו אתגר חדש. אם היינו ממשיכים לעשות את אותו הדבר כל הזמן, זה היה מאוד לא כן מצידנו. אני לא חושב שהחומרים שלנו היו מגיעים לרמתם הנוכחית אם לא היינו עושים את ההפוגה הזו".

אין תמונה
"היינו צריכים הפסקה ממטאל, אבל עכשיו הוא שוב מרגש אותנו"

-בשני האלבומים האחרונים שלכם חזרתם לנגן מטאל.
"תראה, היינו צריכים הפסקה ולנסות לעסוק קצת בתחביבים החדשים שלנו, אבל אחרי כמה שנים שעשינו משהו אחר המטאל שוב מרגיש חדש לנו ומרגש אותנו".

-אחרי כל המהפכים האלה, למה המעריצים שלכם צריכים לצפות מהאלבום שאתם עובדים עליו בימים אלה?
"הוא יהיה כבד, אפילו כבד יותר מהקודמים, הכי קרוב למה שעשינו באלבום "gothic" (1991), אבל עם סאונדים אחרים לגמרי לגיטרות והרבה יותר ריפים עצבניים. צריך לחכות ולראות מה תהיה התוצאה הסופית, אבל אני מאמין שלמי שמכיר אותנו טוב צפויה הפתעה".

"היום כל מה שאתה מנגן בהופעה מגיע כמה שעות אחר כך לאינטרנט"

-נשמע משהו מהאלבום החדש בהופעה בארץ?
"לצערי לא. היום כל מה שאתה מנגן בהופעה מגיע כמה שעות אחר כך לאינטרנט. בסיבוב הזה החלטנו לא לנגן שום דבר חדש עד שהאלבום ייצא".

לקראת האלבום צרפו "פרדיז לוסט" להרכב מתופף חדש עם רקורד מכובד למדי, אדריאן ארלנדסון השוודי, לשעבר המתופף של "At The Gates" ו-"Cradle of Filth". "המתופף הקודם שלנו, ג'ף סינגר, החליט לפרוש, הוא רצה להיות עם המשפחה שלו ולעבוד בעבודה נורמלית, ואנחנו מאחלים לו בהצלחה", מסביר מקינטוש. "אדריאן, המתופף החדש, הוא חבר טוב ומסתובב איתנו כבר לא מעט זמן, ככה שזה די טבעי שהוא מצטרף אלינו. את השידוך עצמו עשה ג'ף ווקר מ-"Carcass". פגשנו אותו כשהופענו בדרום אמריקה וסיפרנו לא שאנחנו מחפשים מתופף. הם ניגנו באיזשהו פרויקט וג'ף סיפר לו שאנחנו מחפשים מתופף קבוע. הוא הציע לי לבחון אותו, ולא היה לי ספק שזה יהיה שידוך טוב".

"בניגוד לשמועות לא התנדבנו בקיבוץ, רק ישנו שם"

-הוצאתם לאחרונה גם רימאסטר לשני הדמואים הראשונים שלכם משנות ה-80'.
"אנחנו מאוד אוהבים את הסאונד של האלבומים האלה. למרות שאיכות ההקלטה לא משהו, יש בהם איזה סאונד מאוד בתולי ומאוד אמיתי שמשקף את האני האמיתי שלנו. מה שכן, הם יצאו במהדורה מאוד מאוד מוגבלת, ככה שרוב הסיכויים שזה יגיע רק למעריצים השרופים באמת".

לסיום, בסצנת המטאל הישראלית מסתובבת שמועה שאי שם בשנות ה-90 חלק מחברי הלהקה שהו בארץ והתנדבו בקיבוץ. יש אמת בדברים?
"חחחח...לא התנדבנו בקיבוץ, לפחות לא שאני יודע, אבל אני חושב שאני יודע מאיפה השמועה התחילה. באחד מהביקורים שלנו בארץ החלטנו לטייל קצת, ובמקום לישון במלון התארחנו בבית של חבר באיזשהו קיבוץ וקצת הסתובבנו שם. אבל בהחלט לא לקחנו חלק בשום פעילות התנדבותית".