אין תמונה
"רייכל אמר שאני טוב, אז החליטו להאמין בי"

עמוס בן-דוד, בשש השנים האחרונות המנהל המוזיקלי של 'כוכב נולד' הוא החל מהשבוע זמר-יוצר עצמאי שמוציא היום את אלבום הבכורה הנושא את שמו. את השיר הראשון שלו, 'לא האויב שלך', יבצע הערב, בתוכנית התוצאות של חצי גמר 'כוכב נולד 6'. 

אופן אירוני, דרכו של בן-דוד (32) לאלבומו הראשון הייתה ארוכה ורבת חתחתים, זאת בניגוד חריף לפצצת הרייטינג בה הוא משתתף, המאפשרת למבצעים אלמונים מסלול עוקף מהיר לתהילה. כבר שנים נאמר שמו של בן-דוד בתעשיית המוזיקה בצמוד למילים "עובד על אלבום". גם העובדה שהוא בנו של המוזיקאי ויו"ר אקו"ם יוריק בן-דוד, אחיינו של המתופף אלון הלל ושעבד כמה שנים עם המפיק אשר ביטנסקי (אחינועם ניני, דין דין אביב, 'הבנות נחמה'), לא הפכה את דרכו לקצרה או קלה יותר.

"בדיעבד, כמה שזה נשמע בנאלי, פשוט לא הייתי מוכן", אומר בן-דוד, "לקח לי שנים להרגיש בשל לחשיפה האישית הטוטאלית, בעיקר בטקסטים, כדי שאוכל לכנות את עצמי בלב שלם 'זמר ויוצר'. הרבה שירים הוקלטו ונגנזו בדרך למוצר המוגמר. כיום אני מבין שככה זה היה צריך להיות. עובדה שלא רק האלבום שלי יוצא השנה, פרצתי גם כמעבד מוזיקלי באלבום הבכורה של קובי אפללו שהגיע לזהב, והסינגל הראשון מהאלבום החדש שהפקתי לגלי עטרי עושה סימנים ראשונים מאוד מבטיחים בהשמעות רדיו. הייתה לי שנה מדהימה, והכול מתחבר כנראה לתחושה של מוכנות אמיתית שלי לפרוץ".

-החלטת להוציא את האלבום השלם כמעט מיד אחרי הסינגל הראשון.
"התאפשר לי להופיע ב'כוכב נולד' עם 'לא האויב שלך', ורצינו לנצל את החשיפה הגדולה שהתוכנית מעניקה כדי שאלבום יהיה זמין לקהל הרחב כבר ביום שאחרי. זה שיקול שיווקי טהור, אבל אני עומד מאחוריו. יפה שבזכות התוכנית גם האלבום האישי שלי זכה לחשיפה. מעטים יודעים, אבל מי שיועד במקור להיות המנהל המוזיקלי של 'כוכב נולד' היה עידן רייכל. הוא בדיוק התחיל לקדם את הפרויקט הראשון שלו, והיות וכבר היה לו ברור שזה יגזול את רוב זמנו הוא המליץ להפקה עלי. אפילו לא בחנו אותי. רייכל אמר שאני טוב, אז החליטו להאמין בי".

-כמי שחווה דרך ארוכה וקשה לאלבום ראשון, מה דעתך האישית בסוגיית הקידום המהיר שמעניקה 'כוכב נולד' לזמרים ויוצרים צעירים?
"מה שקרה לי זו דרך אישית שלי. זה לא משליך בהכרח על מה שקרה או יקרה לאמנים אחרים, בהם יוצאי 'כוכב נולד'. לא מעט בוגרים מהתוכנית כבר הוציאו אלבומים. היו ביניהם בוסריים יותר והיו ראויים, ולמעלה מזה. אין תשובה חד-משמעית. כל אחד צריך למצוא בעצמו מה שעובד עבורו הכי טוב".

-אם האלבום שלך יצליח, יש סיכוי שתיפרד מ'כוכב נולד'?
"הצלחה או חוסר הצלחה של האלבום לא תשפיע על החלטתי להמשיך או להפסיק את עבודתי כמנהל המוזיקלי של 'כוכב נולד'. כל זמן שארגיש שזה מרתק ומאתגר אותי להיות חלק מהתוכנית אהיה שם. אף פעם לא רציתי להיות רק זמר-יוצר. עיבודים לאמנים אחרים תמיד יהיו חלק בלתי נפרד מהעשייה שלי. אני עדיין אוהב מה שאני עושה בתוכנית הזו, אני רחוק ממיצוי. מצד שני, לך תדע מה יקרה. אני הרי מת שקהל יאהב את השירים שלי, שאוכל להופיע כמה שיותר, שזה ייקח אותי הכי רחוק שאפשר".

-שאלה הכרחית לסיום- מי ההימור שלך כזוכה 'כוכב נולד 6'?
"ברור שלא אענה על זה. זה יהיה לא הוגן ולא מקצועי. כרגע, אני מרוכז בלתת למתמודדים שנותרו את הגב המוזיקלי הכי חזק שיוביל אותם הכי רחוק".

באלבום של בן דוד יהיו עשרה שירים שכתב והלחין, פרט לאחד של ערן וייץ. את העיבודים הוא חולק עם בן ארצי ויונתן פריג'. להפקה המוזיקלית אחראי גלעד שמואלי. במקביל לצאת האלבום ימשיך בן-דוד להופיע במועדונים ברחבי הארץ עם הרכב נגנים.