"אם כבר" ולדי בלייברג (תמונת AVI: כוכב נולד)
בחירת השירים נותנת לו יתרון. ולדי בלייברג | תמונת AVI: כוכב נולד

עם הדחתו של לירן דנינו מהגמר נשארה מיי פיינגולד כמי שנחשבת לבעלת הסיכויים הגבוהים יותר לזכות. אבל העונה הזו של "כוכב נולד" מלאה בהפתעות וקשה לצפות מראש מה יקרה. אבל הבעיה של מיי פיינגולד היא לא הנטייה של העונה להיות בלתי צפויה, אלא בחירת השירים לגמר.

במבט ראשון על ששת השירים, שככל הנראה יבוצעו על ידי שלושת הפיינליסטים בגמר כוכב נולד (על פי הפרסום באתר NRG), נראה שלולדי בלייברג יש יתרון ברור על פני מיי, כשרוני דלומי נמצאת איפשהו באמצע. בחירת השירים של ולדי, ואליה נגיע מיד, מוכיחה כי הבחור מכיר את טעם הקהל שצופה בתוכנית ויודע לכוון בדיוק לסף הריגוש הרצוי.

ולדי מבין את טעם הקהל

ולדי, כך פורסם, ישיר את "השקט שנשאר", איתו ייצגה שירי מיימון את ישראל באירוויזיון לפני ארבע שנים. מדובר בסגירת מעגל עבור התוכנית "כוכב נולד", משום שתהיה זו הפעם הראשונה בה מבוצע בגמר שיר מקורי של אחד מבוגרי התוכנית. לגבי הבחירה עצמה – ולדי מסוגל לתת ביצוע טוב, השאלה הגדולה היא האם יצליח לתת ביצוע אחר מהביצוע הכל כך מוכר ומזוהה עם שירי באירוויזיון, אבל בסך הכל זו בחירה מפתיעה ונכונה, מה גם שבמהלך העונה ביצע ולדי את "לאן שלא תלכי" של שירי וזה לשבחים מהשופטים.

השיר השני של ולדי יהיה ככל הנראה "ריקוד רומנטי" של ישי לוי, להיט ענק שהוכיח את עצמו בשנה שעברה ככזה שמסוגל להדביק מדינה שלמה ולהביא את ישי לוי לקאמבק גדול. הטריק של זמר פופ אשכנזי מבצע שיר ים תיכוני-מזרחי עבד לולדי מצוין ב"חגיגה" של שרית חדד. אנחנו המלצנו לו על הקלאסיקה "ברצלונה", אך הבחירה שלו מצוינת.

רוני דלומי עם בחירות סבירות

רוני דלומי, "בגלל הלילה" (צילום: כוכב נולד)
ביו הטיפות. רוני דלומי | צילום: כוכב נולד

רוני דלומי מנסה ללכת בין הטיפות. אמרו עליה שהיא זמרת פופ נחמדה, שמזכירה את כרמל אקמן מהשנה שעברה, ולא מפסיקים להשוות אותה לזמרות-על אמיתיות כמו אחינועם ניני, יהודית רביץ ועפרה חזה. אכן, מעמסה כבדה על כתפיים של ילדה בת 17.

לכן רוני הולכת בגמר, ככל הנראה, על "ככלות הקול והתמונה" ("מתי בפעם האחרונה, עשית משהו בשביל מישהו") ששר דני בסן, אחד השירים היותר טובים שכתב יענקל'ה רוטבליט והלחין יזהר אשדות. מדובר בשיר רוק קשה, עם קטע אמצעי (סי פארט) מורכב. היתרון הגדול שלו הוא שמדובר בבלדה סוחפת ומנצחת, כמו "ים של דמעות" של נינט ו"נר על החלון" של הראל מויאל.

השיר השני של רוני יהיה כנראה "אני אש" של רן דנקר ועילי בוטנר. מדובר בפגיעה "בול", מתאימה לטעם של הקהל הצעיר שצופה בתוכנית אפילו יותר מ"השקט שנשאר" של שירי מיימון שבחר ולדי. אם רוני תדע לבצע את השיר בצורה מדויקת ומשכנעת היא תצבור הרבה מאוד קולות דווקא מקהל הצעירים, שעד עכשיו ראו בה מתמודדת "של המבוגרים", בדומה למארינה מקסימיליאן לומין וכרמל אקמן.

מיי, כרגיל, עושה מה שבא לה

מיי פיינגולד (תמונת AVI: mako)
תתן לנו בראש. מיי פיינגולד | תמונת AVI: mako

אחרונה חביבה, שכרגיל הולכת אך ורק עם האמת שלה ועל כל הקופה היא מיי פיינגולד, שתשיר בגמר ככל הנראה את השיר המקורי שלה "תן לי בראש", אותו ביצעה באודישנים. מיי מנסה כאן כמובן לחזור על התרגיל של ישראל בר-און עם "נרים כוס יין", אבל איפה השיר הזה ואיפה ההוא. "תן לי בראש" הוא קטע דאנס-רוק אגרסיבי יחסית, שלא מתאים לכל אחד, והיא תצטרך להיות תותחית בעיבוד ואלופה בביצוע כדי לצאת ממנו בשלום.

השיר השני של מיי, לעומת זאת, צפוי להיות פשוט הרבה יותר עבור הקהל – "תחזור תחזור" של משינה. מיי מלכה בבלדות כאלה, היא תוציא שם ביצוע אדיר, זה אין ספק, בתקווה שהקהל הצעיר יילך איתה ועם השיר הזה, שמזוהה עם העשור הקודם.

שיהיה לכולם בהצלחה.

ומה דעתכם על הבחירות של השלושה? אתם מוזמנים להגיב.

עוד במוזיקה:

ולדי בלייברג שר ברוסית בהרכב ההיפ הופ גנג'יבס. צפו בקליפ

סיכום "חדר החזרות" של ערוץ 24 - כך בילו ולדי, מיי ורוני מאחורי הקלעים

כמה עולה הופעה של צביקה, דנה או מרגול בחתונה? המחירון החלומי

מאיה רוטמן שרה "חלומות", סינגל נוסף מאלבום הבכורה

אינפקטד משרום ממקססים את הדורז

חיים משה בדואט עם נתנאל - "בלילות"

ההקלטות של אחיו של מייקל ג'קסון יתועדו בסדרה במקום בסרט

עמיר בניון יופיע באמפי קיסריה

אייל גל ו"האידאל" בסינגל בכורה

אתמול במוזיקה:

מה יהיה ה-שיר של מדונה? קבלו מצעד

מיתר קוטלר בסינגל שני "מיכלי" וראיון

אסף אבידן והמוג'וז בסינגל שני מהאלבום החדש

איך הוקמה להקת "איפה הילד?" - אסף שריג מספר

בוב דילן היהודי יוציא אלבום שירי כריסטמס

מה יהיה "שיר השירים" של שמוליק קראוס?

אתי אנקרי שרה "מזמור לדוד"

גולן אזולאי שר "אשת חיל"

מתכוננים לגמר הגדול של תחרות "פרח נולד"

מי יזכה בפרס אקו"ם למפעל חיים?