שלומי שבת חיוך (צילום: אוהד רומנו)
אוהב בצרפתית. שלומי שבת | צילום: אוהד רומנו

לכבוד חג האהבה העברי, שחל בט"ו באב (מחר), פנינו לעשרה אמנים וביקשנו שיבחרו את שיר האהבה שהם הכי אוהבים. חלק מהתשובות היו מפתיעות, חלקן מרתקות וחלקן רומנטיות. הנה בחירת האמנים, חג אהבה שמח לכולם.

שלומי שבת בוחר בשיר "Je T'aime" של סרז' גינסבורג וג'ין בירקין: "השיר הזה בצרפתית, שכולם קוראים לו בפשטות 'ז'ה טם' מורכב בעיקר ממנגינה יפה, לחישות אהבה של גבר ואישה, סרז' גינסבורג וג'יין בירקין, שהיא מאוד חושנית. אני מת על זה, באמת, השיר יוצר מיד אווירה רומנטית. בילדות שלי זה היה שיר שתמיד ריגש אותי".

 

אין תמונה
"היו לילות". עידן רייכל

עידן רייכל בחר ב"היו לילות" שיצרו יעקב אורלנד ומרדכי זעירא. "זה שיר אהבה, זכרון וגעגועים מהיפים שנכתבו בעברית", אומר רייכל. "אורלנד כותב מנקודת מבט נשית את הזכרון הצרוב לעד: 'היו לילות אני אותם זוכרת,
אני אותם עד סוף ימי אשא', הוא משפט פשוט ונצחי שממנו לא צריך לומר יותר ואין צורך להרחיב הרבה,
אבל הוא ממשיך ומפרט את ההתאהבות הפשוטה בבחור שהלך ולא שב. למרות הביצוע המדהים של אסתר עופרים הביצוע שריגש אותי מכל הביצועים הוא השירה של שושנה דמארי לזיכרו של דודו דותן, שם בפעם הראשונה הרגשתי את השיר במלוא עוצמתו".

 

רמי קלינשטיין פרומו (צילום: דורון עדות)
בוחר באריק קלפטון. רמי קלינשטיין | צילום: דורון עדות

רמי קלינשטיין בוחר ב"Wonderful tonight" של אריק קלפטון: "בלי להגיד הרבה הוא בעצם אומר המון. יש בו תחושה של שפה משותפת, גורל משותף. שיר אהבה שאומר הכל".

ארקדי דוכין
בוחר ב"My Love" של פול מקרטני, ומסביר בגילוי לב אופייני: "במשפט אחד: השיר הזה החזיר אותי לחיים".

מאיה בוסקילה בוחרת ב"I will always love you": "אני בוחרת בביצוע הבלתי נשכח של וויטני יוסטון, מתוך פסקול הסרט 'שומר ראש'. אני חושבת שזה אחד השירים שהכי השפיעו על חיי בתור זמרת ובתור ילדה מתבגרת עם חלומות גדולים. בעצם כל הפסקול של הסרט הוא שיר אהבה אחד אולטימטיבי מבחינתי. קיטשי, קלישאתי, מתוק. במילה אחת - אהבה".

 

ישי לוי בהופעה (צילום: שרון רביבו)
בוחר באריק איינשטיין. ישי לוי | צילום: שרון רביבו

ישי לוי בוחר ב"עטור מצחך" של אריק אינשטיין: "אחד מהשירים הגדולים והנצחיים. אריק עבורי הוא ממייסדי המוזיקה הישראלית. אני אוהב אותו ומעריך אותו. השיר הזה ספציפית הוא מאהוביים עליי ביותר".

הראל מויאל בוחר ב"אהבה בת עשרים": אם יש שיר אהבה שמאחד בתוכו את כל הרגשות הקשורות באהבה זה השיר של ז'ק ברל, שתורגם לעיברית על ידי נעמי שמר ובוצע לראשונה ע"י יוסי בנאי: 'יפה שלי את יחידה ומכושפה שלי', הטקסט האמיתי הלא מתחנחן בשילוב הלחן הצרפתי הרומנטי יוצרים בעיניי את אחד משירי האהבה הגדולים והמרגשים ביותר".

 

ריקי גל הופעה (צילום: ענבל צח)
מאוהבת באלתרמן. ריקי גל | צילום: ענבל צח

ריקי גל בוחרת ב"פגישה לאין קץ" שכתב המשורר נתן אלתרמן בביצוע אריק איינשטיין: "אם נכתב אי פעם שיר גדול על אהבה זה השיר הזה. שיר שהוא שיחה עם האהבה, שיחה אישית עם האהבה והתשוקה. יש המון שירי אהבה מדהימים בעברית, אבל אלתרמן לא מדבר על אהבה ספציפית אלא עם האהבה. הוא אומר לה בואי הסתערי עלי כמו שרק את יודעת, תפתיעי אותי, אני מוכן להיות הלך בודד בארצותייך, אל תוותרי לאלה שעייפו בדרך, תעשי להם רק את מה שאת יודעת לעשות. הוא משוחח עם האהבה. ומדבר לא רק על אהבה בין גבר לאישה אלא על אהבה בכלל, על התופעה. ב'אל תרחמיהו בעויפו לרוץ' - הוא אומר הלוואי שתעשי את זה לכולם. הוא גם בה מכאב מאוד גדול ומתייחס גם לכאב שבאהבה.

 

סאבלימינל בוחר לפרגן לחבר: "שיר האהבה שאני הכי אוהב הוא 'החמצן' של איציק שמלי. זה שיר שמעיף אותי באויר כל פעם מחדש.

"אני פשוט מת על השיר הזה ומתרגש ממנו במיוחד, כי גם ברמה המוזיקלית הוא מרגש אותי מאוד. כל האוירה הזאת של soul / R&B חסרה לי מאוד מאוד במוזיקה הישראלית. ההרמוניות האלו, האלתורים והביצוע המושלם של איציק".

 

נינט מופע השקה (צילום: אורית פניני)
הולכת על הסטוג'ס. נינט | צילום: אורית פניני

נינט טייב בוחרת בשיר "i wanna be your dog‏" של הסטוג'ס: "ללא ספק אחד משירי האהבה שמבטאים בדיוק את גם את האספקט האחר שבאהבה והוא התשוקה. בעייני זה מרכיב חשוב בפאזל של הדבר הזה שנקרא אהבה. השיר הזה הוא גל של רומנטיקה עם סיכוי גבוה לטבוע בתוכו ובתוכה".

לשירי אהבה בשירונט