כוורת מופע זמרות אפרת גוש 2 (צילום: רועי ברקוביץ')
"אם בא לי לעשות קולות ליהלי סובול הוא יקבל את זה בהבנה". אפרת גוש בהופעה | צילום: רועי ברקוביץ'

אפרת גוש רק חזרה השבוע משלוש הופעות בארצות הברית וכבר מחר (שישי, 12:00) תופיע במדיטק בחולון יחד עם יהלי סובול, ערן צור, שלומי שבן, קרני פוסטל ודרור קרן, במופע משירי דליה רביקוביץ' ויהודה עמיחי.

"אני רצה בין חזרה לחזרה לאירוע של מחר", היא אומרת, "אשיר את 'הנסיכה' של דליה רביקוביץ' שהלחין זהר לוי מ'אחרית הימים', יחד עם שלומי שבן את 'גרביטציה' של רביקוביץ', שהוא הלחין ומעמיחי את 'באהבתנו', שהלחינה יהודית רביץ. זו סדרה שקורית פעם בחודש ובעיני היא מדהימה. יש עניין גדול בלהפגיש שני משוררים שתמיד יש חיבור מעניין ביניהם וכאילו נוצר דיאלוג בין השירים של שניהם".

"מחמיא לי שהפכתי לאייקון אופנה, אבל זה לא הדבר העיקרי"

-חבל שלא מקליטים את המופעים האלה, לא?
"כן, זה חד פעמי, זה לא מוקלט ותמיד אומרים שצריך להקליט. בכל מופע כזה יש רגעים מאוד יפים, כל אחד מלחין לפחות שיר אחד במיוחד לאותו מופע. ערן צור ויהלי סובול גם לקחו מאותם מופעים שיר או שניים ממשיכים להופעות שלהם. יש גם שיתופי פעולה יפים. מחר יהלי ילווה אותי בשני קטעים ואשיר כאמור עם שלומי ויש דברים שנוצרים תוך כדי על הבמה. האווירה מאוד חופשית ואם בא לי לעשות קולות כשיהלי שר הוא יקבל את זה בברכה ואם אשיר אם ערן ושלומי יצטרף וילווה אז זה יהיה נהדר, ואלה דברים שבאמת קורים".

כוורת מופע זמרות אפרת גוש 1 (צילום: רועי ברקוביץ')
"הופעתי מול 300-400 איש באחד המקומות הכי מפוארים באמריקה". אפרת גוש בהופעה | צילום: רועי ברקוביץ'

-איפה הופעת בארצות הברית?
בניו יורק בארגון היהודי ה-JCC, בוושינגטון ב'קנדי סנטר', שזה הקארנגי-הול של וושינגטון, אחד האולמות הכי מפוארים בארצות הברית בהופעה פתוחה לקהל הרחב. יש שם שלוש הופעות ביום כל השנה כולל הופעה חינם כל ערב, אז הם קנו הופעה והופעתי מול 300-400 איש בעברית עם קטעי קישור באנגלית. שרתי גם שני שירים באנגלית, אחד שלי וקאבר ל"Always On My Mind" של אלביס פרסלי".

-אפרופו אלביס, הפכת לאייקון אופנה של מדורי הרכילות בעיתונים.
"זה מחמיא לי וזהו, אין לי מה להרחיב בנושא. אני לא מרגישה שזה מפריע לי כזמרת כי אני מרגישה מאוד בטוחה כאפרת הזמרת. כל אחד בוחר במה להתעסק ולפעמים מתעסקים בכל המסביב, ברור שזה חלק מהחבילה. זה כיף שמפרגנים לך, לא משנה על מה".

"אני לא מרגישה שאני מתחרה מול אחרות"

-ספרי על האלבום החדש שאת מקליטה.
"מפיק אותו מוזיקלית תמיר מוסקט שזה דה בסט שאפשר להשיג. אני מקליטה שירים שכתבתי והלחנתי ובינתיים הולך טוב. זה מרגש וקשה, כמו כל תהליך. אל תשאל אותי איך הוא יישמע או מתי הוא ייצא כי אין לי מושג".

-השוק רוויי בהמון זמרות, מהו המקום שלך?
"אני בתוך העשייה אז אין לי פרספקטיבה איפה אני בסיפור הזה. יש לי את המקום שלי ואני מאמינה בדרך שלי. אני לא מרגישה שאני מתחרה מול אחרות. אני חלק משוק המוזיקה וזה לא משנה אם אני בחור או בחורה או להקה. אני יודעת שיש לי את המקום שלי. אני עובדת כל הזמן והקהל מגיע ואני מגיעה לראות אותו".