חן אהרוני פרומו קדם (צילום: דוד וינוקור)
"אני חושש מדנה אבל בטוח העצמי". חן אהרוני | צילום: דוד וינוקור

הערב יתקיים הקדם אירוויזיון בסיומו יוכרע מי מבין עשרת המועמדים ייצג את ישראל בתחרות שתתקיים במאי בגרמניה. לקראת הקדם התבקשו ארבעת המועמדים המובילים – דנה אינטרנשיונל, חן אהרוני, עדי כהן וסיון בהנם להעריך את סיכוייהם ולדבר על תחושותיהם, בעיקר לאור השמועות הזדוניות והתחושה שאינטרנשיונל לוקחת את הקדם הזה בהליכה.

"אני מתרגש ממש וממש מצפה ויודע שיהיה כיף", אומר חן אהרוני, שיעלה לבמה שלישי עם השיר "אור". "שמעתי שאני ודנה מובילים מבחינת הסיכויים לזכייה, זה מחמיא לי אבל אני לוקח את זה בעירבון מוגבל. לא בא לי להרגיש פייבוריט כי זה סתם יכניס אותי ללחץ. היה לי חשש מדנה, אבל אני סומך על השיר שלי ועל מי שלקחתי לבמה ומקווה לתת את הדה בסט. אני חושב שיש הרבה שירים מצוינים ושהתחרות פתוחה וכולנו יכולים לנצח או רק להופיע שזה גם מגניב. הופעה טובה יכולה לקבוע מה יהיה".

"אני מרגיש התעניינות עולמית מחובבי אירוויזיון"

-אם תזכה תהיה יוצא כוכב נולד הרביעי שנוסע לאירוויזיון, אחרי שירי מימון, הראל סקעת  ובועז מעודה.
"נכון, ואני מתמודד מול עדי כהן וכרמל אקמן שגם הן יוצאות כוכב והיו אפילו בגמרים. בעיני זה לא משנה שהיינו בכוכב נולד. זה רק עוד פיסת מידע כשאתה מייצג את המדינה. אני בא, נותן את ההופעה שלי ואם אזכה – אחלה, ו אם לא - לפחות אזכה בזה שנתתי ביצוע פצצה. הוצאתי לפני חודשיים אלבום בכורה ואני בטוח שהחשיפה בקדם תביא אותי לעוד קהלים ואקבל מקום יותר רחב".

-משווים אותך להראל סקעת.
"רק בארץ זה ככה. אנחנו מאוד שונים אחד מהשני. הוא מצוין ואני מת עליו וזה מחמיא לי. מעבר לזה, התגובות שמגיעות אלי מרחבי אירופה על השיר שלי הן מאוד חיוביות, מלונדון, מטורקיה, מגרמניה. אני מרגיש התעניינות עולמית מחובבי אירוויזיון שמאוד משמחת אותי. עשיתי חזרה אחרונה ואני מאמין שיהיה בסדר".

עדי כהן בשמלת כלה (צילום: עודד קרני)
"כבודה של דנה במקומה מונח, לכולם יש שירים טובים". עדי כהן | צילום: עודד קרני

"אני מרגישה בסדר, אני באטרף על לנוח ובסוף אני לא נחה", אומרת עדי כהן, שתפתח את התחרות בשיר הראשון "רק על אהבה". "אני מקווה שהערב בתחרות כל העבודה הקשה שלי תשתלם.  הציפיות שלי הן רק מעצמי, לתת שלוש דקות של בידור טוב ושירה טובה ולתת פתיח טוב לתחרות. אני לא יודעת אם זה מפחיד להיות ראשונה, המטרה היא להציב רף גבוה מיד בהתחלה".

-את באה עם הניסיון של גמר כוכב נולד.
"אתה מחזיר אותי שש וחצי שנים אחורה. היום אני באה עם יותר ניסיון ולא פחות התרגשות. בכוכב נולד לא עניין אותי לנצח ותמיד אמרתי את זה. לא חשבתי לנצח, לא ראיתי את עצמי מנצחת, אבל פה אני רוצה. התרגשות? הופעתי בפיליפינים בפני מאה אלף איש וזה גם היה מפחיד. בשביל הסיכוי של לנסוע לתחרות שהיא הכי גדולה בעולם בשירה ושירים זה מאוד מרגש".

"צ'אנס אחרון לקריירה? ממש לא!"

-שמעת שאומרים שדנה מנצחת?
"אני לא יודעת מה אומרים ולא מעניין אותי. מעניין אותי לתת הופעה הכי טובה שאני יכולה. דנה כבודה במקומה מונח, התחרות פתוחה ויש שירים טובים".

-אחרי הכישלון באלבום הראשון, זה הצ'אנס האחרון שלך?
"ממש לא. אני בת 30 וכל החיים לפני. אני מתחתנת 20 יום מאחרי הקדם וזה עוד משהו לסמן עליו 'וי' בדרך. מחכים לי עוד הרבה דברים טובים. ראינו את צביקה פיק וריקי גל עושים קאמבקים והיו להם עוד הרבה צ'אנסים אחרונים. זו שאלה הזויה כי האלבום שלי אולי נכשל מסחרית, כי הוא היה אלבום לא מיינסטרים ואני במהותי זמרת מיינסטרים, וברחתי מזה, לכן זה לא עבד. אבל למדתי את השיעור של החיים שלי ואני מחושלת למקצוע ולאלבום הבא. אין לי רגשי נחיתות. אני לא באה לקדם כאנדרדוג. אני בטוחה בעצמי ובכישרון שלי. אז השירים שלי מושמעים פחות, זה לא אומר כלום".

אין תמונה
"אם דנה תזכה שיהיה לה בכיף - אוהבים אותה שם. אני עושה ספתח לקריירת סולו". סיון

"זה אחד הרגעים המרגשים של חיי", אומרת סיון בהנם, שתעלה שביעית עם השיר "קח אותי". "אני רגילה להיות חלק מקבוצה שמופיעה, ב'תאקט' וכאן אני עולה לבמה לבד. האחריות עלי, אני  נרגשת להיות חלק מהעניין. זה שיר שאני כתבתי והלחנתי על הבן זוג שלי והוא בא ממקום מאוד אישי בעיני לכן זה כל כך מרגש אותי. אני חולמת על זה בלילה. חולמת שאני שם".

-שאת זוכה?
"כגודל הציפיות גודל האכזבות. למדתי את זה יפה מאוד. אני לא מכניסה דברים לראש. כל שיר בקדם ממש מדהים ומי שיזכה ייצג אותנו בכבוד. אין לי מושג מה הסיכויים שלי, אני לא רוצה לשמוע על זה כדי לא להיכנס למחשבות. אני בשלי ואין לי מושג מהם סיכויי".

"בטוח לסאבלימינל יהיו הערות על השיר, הוא עוד לא שמע אותו"

-מה סאבלימינל אמר על השיר?
"קובי (קובי שמעוני – סאבלימינל, א.נ.) ואני לא מסוכסכים. יש הופעות יחד. נפרדנו מבחינה עסקית ונשארנו חברים, עוד מגיל 14. הוא מפרגן לי אחרי שעברנו דרך ארוכה יחד. הוא בתאילנד עם אשתו ועוד לא שמע את השיר. אני מאמינה שהוא יחבב אותו ובטוח יהיו לו כמה הערות".

-אתם הערב תפאורה לדנה?
"אני שומעת את השמועות שזה מכור לדנה, חלק אומרים שכן ושלא. אם זה מכור לה - שתעשה את זה בגדול. בשבילי זו חוויה מדהימה, גם חברתית כי כולם חברים שם - עידית הלוי שכנה שלי, עדי חברה, ניקי חבר. אם דנה תזכה אז יאללה בכיף, אוהבים אותה שם. בשבילי הקדם זה ספתח לקריירת סולו. זה המקום שלי להראות שאני לבד עם ניהול חדש ודף חדש. מבחינתי זו חשיפה נהדרת לקראת דרך חדשה".

דנה אינטרנשיונל פרומו קדם (צילום: דוד וינוקור)
"דנה לחוצה כי היא עלולה להפסיד". אינטרנשיונל | צילום: דוד וינוקור

דנה אינטרנשיונל עצמה, שתשיר הערב את השיר "דינג דונג", לא מוכנה להתראיין בשום פנים ואופן. אבל היא גם לא צריכה. ההתעניינות סביב הקדם הישראלי באירופה מרקיעה שחקים מהרגע שהוכרז שהיא בפנים. יעידו על כך המספרים ביו טיוב ויותר מכך – צוותי טלוויזיה מבריטניה (בי.בי.סי), גרמניה, הולנד ואיטליה שנמצאים בארץ וצפויים לסקר את הקדם אירוויזיון בו משתתפת הזמרת שהשיר איתו זכתה בתחרות האירופית – "דיווה" - נבחר כזכור לאחד מעשרת שירי האירוויזיון הגדולים בכל הזמנים.

שי כרם, המנהל של דנה אינטרנשיונל, שמתראיין בשמה, טוען שהכל פתוח בקדם אירוויזיון ולא מוכן להגיב לדיבורים על שמועות כאלה או אחרות. "כל מה שאומרים אין לו תוקף ואין לו ערך, מה שקובע זה מה שקורה על הבמה. כבר ראינו קדמים שבהם ניצחו אמנים אלמונים, והקהל הישראלי כבר בחר לשלוח כל מיני סוגים של זמרים, שונים ומשונים, ולא נזכיר שמות".

"דנה מתרגשת מאוד, גם אם לא רואים את זה עליה"

-איך דנה מרגישה?
"עם כל הרזומה שלה דנה מאוד מתרגשת ולוקחת את הערב הזה ברצינות גמורה. זה היא טיפוס שמתרגש, למרות של רואים עליה, כי היא שחקנית טובה, אבל היא לוקחת ללב. מגיע לה שאפו על האומץ להתחרות כי היא עלולה גם להפסיד. הסיכוי הוא אחד חלקי 10 או חלקי 8 ודנה מאוד בלחץ מזה".

-למה היא מתחרה?
"דנה נמצאת בעבודה על אלבום חדש ובחרנו להשתתף בקדם כי השוק הגרמני מעניין אותנו. זה שוק התקליטים הכי גדול באירופה והופעה באירוויזיון בגרמניה שווה הרבה מאוד. למרות שדנה כבר השתתפה באירוויזיון, ולמרות שבישראל יש הרבה ציניקנים שמזלזלים בתחרות - עדיין מדובר באירוע הבידור הכי נצפה בעולם והשתתפות בו נותנת חשיפה עצומה".

-למה לא שלחו אותה בקדם פרטי? מי צריך את כל זה?
"רשות השידור רצתה שתהיה תחרות השנה וזו היתה החלטה שלנו להשתתף. איש לא כפה עלינו ונכבד כל תוצאה. בסך הכל אנחנו לוקחים את זה בפאן, בקלילות, ומה שיהיה יהיה בסדר".

-מנסיונך, כמה תעלה לזוכה הנסיעה עם כל המשלחת לגרמניה, כשהכל כמעט על חשבונו, כמובן?
"זה מתחיל ברבע מיליון שקל הוצאות, ומי שיזכה יצטרך לגייס כספים. כשנסענו עם 'דיווה' רשות השידור נתנה לנו 3000 דולר לקליפ והפקנו קליפ במאה אלף דולר ששודר באמ.טי.וי ועשה בסופו של דבר את העבודה. ההשקעה השתלמה".