בריטני ספירס חוגגת (צילום: Frank Micelotta, GettyImages IL)
הנשיקה עם מדונה - אחד מרגעי השיא. בריטני ספירס | צילום: Frank Micelotta, GettyImages IL

ב-12 שנות הקריירה שלה הופיעה בריטני ספירס, שחוגגת 30, בלוא מעט טקסי פרסים - "גראמי", MTV אמריקה (המכונה VMA בראשי תיבות), MTV אירופה (המכונה EMA), פרסי המוזיקה של אמריקה ועוד. לרגל יום הולדתה של בריטני ריכזנו עבורכם את שמונה ההופעות הטובות הזכורות ביותר.


VMA  1999 - Baby One More Time
לא רבים יודעים שבריטני הופיעה לראשונה על במת הטקס במופע משותף עם להקת N*sync שהייתה אז הלהקה המצליחה ביותר בארצות הברית. בריטני, אז רק בת 17, ביצעה את סינגל הבכורה שלה Baby One More Time , כאילו היא נכנסת לכיתה בבית הספר בזמן הקראת שמות התלמידים, ובכך ופתחה את שרשרת ההופעות הבלתי נשכחות שלה.

EMA  1999 - Crazy
באותה שנה, בריטני עלתה לבמת הטקס האירופאי, בתספורת חדשה וקצרה ושמלה אדומה, שהפכה למכנס עור שחור. עם הסינגל השני מאלבום הבכורה שלה Crazy ולפניו "Babby One More Time" בגרסת RNB היא נתנה הופעה גדולה וכבשה את אירופה עם סיפור מסגרת של סוכנת חשאית שתפקידה להציל את העולם, כוריאוגרפיה מהודקת וסלטה אחת בלתי נשכחת.

VMA  2000 -Satisfaction ו-Oops I Did It Again
בריטני ספירס עולה לבמה כשבאמתחתה אלבום בכורה שובר שיאי מכירות ואלבום שני שמתחיל לטפס במהירות לראש המצעדים. בריטני, לבושה בחליפה שחורה פותחת בקאבר ל"Satisfaction" של הרולינג סטונז, אליו היא מחברת את הלהיט החדש שלה "Oops I Did It Again". באמצע המופע היא מתפשטת ונשארת עם בגד צמוד בצבע גוף עטור באבנים. הבגד יוצר שערוריה שניה בהקשר של בריטני (כשנה אחרי השער במגזין "רולינג סטון"), בקרב חוג השמרנים באמריקה. רבים מחשיבים את ההופעה הזו כנקודה בה בריטני שכללה את ההופעה שלה והפכה לפרפורמרית טובה יותר.

VMA 2001 - I'm a slave for you
בריטני ממשיכה לחרוש את המצעדים ומוציאה לשוק אלבום רביעי במספר, In The Zone. בהופעה בלתי נשכחת היא עולה לבמת טקס פרסי MTV עמוסה ברקדנים בתלבושות שבטיות ובכלוב שהחזיק נמר חי לשיר I'm a slave for you. במהלך הנאמבר בריטני פיזזה על הבמה כשהיא מחזיקה נחש פיתון לבקן. השערוריות מיהרו מלהגיע כשבארגון למען בעלי החיים PETA הרימו דגל אדום על השימוש בבעלי חיים.

 VMA 2003 - Like a Virgin
שנתיים עמוסות עוברות על בריטני מהטקס האחרון בו השתתפה, אשר במהלכן אף הודיעה על הפסקה של חצי שנה מהמוזיקה כדי לצאת לחופש. מה שלא מנע בעדה לעבוד על אלבום נוסף. אבל האלבום לא היה ההפתעה היחידה שבריטני תכננה. באותה שנה, כריסטינה אגילרה ובריטני ספירס כבר היו יריבות מושבעות, כשהקרב החל לנטות לכיוונה של בריטני.ואז, בהופעה חסרת תקדים, בריטני וכריסטינה ביצעו יחד על במת ה-VMA קאבר לשירה של מדונה Like a Virgin כשהן מחופשות לכלות. באמצע ההופעה מדונה, מחופשת לחתן, מגיחה מתוך עוגת חתונות ענקית עם הסינגל Hollywood, שיצא באותה שנה. שיא ההופעה היה כמובן כשבריטני ומדונה התנשקו לעיני מיליוני צופים המומים ברחבי העולם.

VMA  2007 - Gimme More
לא פחות מ-4 שנים עוברות בין שני הטקסים בהם הופיעה בריטני. בטקס בשנת 2007, ספק מנהליה, ספק בריטני, שהייתה אז בשיאה של תקופת השפל בחייה עם משברים נפשיים שהובילה אותה בסופו של דבר לאשפוז בכפייה, החליטו שהדרך הטובה ביותר להחזיר את נסיכת הפופ לדרך הנכונה היא להחזיר אותה להופיע. כך, לאחר צאת אלבומה החמישי, עלתה בריטני עם הסינגל Gimme More בלבוש חושפני מידי, תנועות שפתיים שלא תאמו את הפלייבק ועם תנועות ריקוד לא קוהרנטיות ונתנה את ההופעה שנחשבת כיום להופעה הגרועה ביותר בתולדות הטקס.

VMA 2008
אמנם בריטני לא הופיעה בשנה זו בטקס, אך לאחר שיקום ועזרה נפשית, חזרה בריטני לאותו מקום בו עשתה היסטוריה עם ההופעה הגרועה ביותר, ופתחה את הטקס כשהיא נראית נהדר, בריאה ושמחה, זכתה בכמה פרסים ואישרה לעולם את הקאמבק הכי מוצלח בהיסטוריה של הפופ.

VMA 2011
12 שנה לאחר ההופעה הראשונה על אותה במה, בריטני זוכה למופע מחווה. ליידי גאגא המחופשת לגבר מזמינה לבמה עשרות ילדות שרקדו לצלילי רמיקס של מיטב להיטיה מכל השנים. גאגא העניקה לבריטני את הפרס על "מפעל חיים" על שם מייקל ג'קסון וגם ניסתה "לגנוב" נשיקה.

>> בריטני ספירס בת 30 - 30 הקליפים הגדולים

>> יומני הנסיכה: עשר תחנות מרכזיות בקריירה של בריטני ספירס

>> It's Birthday Bitch: בריטני בת 30 - מתחם מיוחד