אין תמונה
ליידי גאגא

בחודשים האחרונים מגיעות הפרובוקציות, בהן משתמשות כוכבות הפופ הגדולות כדי לקדם את הקריירה שלהן, לשיאים חדשים.

לפני כשבוע פורסם בבריטניה ראיון עם מלאני סי, חברת ה"ספייס גירלס" לשעבר, בו היא טוענת: "ריהאנה פרובוקטיבית מדי עבור הצעירים שמעריצים אותה. אני מאוד מעריכה אותה כמוזיקאית אבל היא לא מודעת לאחריות המוטלת עליה, זה דבר שמתחילים להבין רק כשהופכים להורה לילדים".

לדעתה של מלאני סי שותפים לא מעט הורים, ואפילו המעריצים הצעירים של הכוכבות הגדולות כבר מתחילים לחוש בעצמם באי נוחות, נוכח הגימיקים השערורייתיים של ליידי גאגא, קייטי פרי, ביונסה, בריטני ספירס וריהאנה, כאמור. ככל שחולף הזמן, "החמישייה הפותחת" של צמרת הפופ מספקת עוד ועוד תקריות.

הנה, ממש השבוע רכבה בריטני ספירס על דיג'יי פולי די, כוכב הסדרה "ג'רזי שור" בלאפ דאנס באמצעה של הופעה. ניקי מינאז', שמספקת לה את מופע החימום, עשתה פעולה דומה של לאפ דאנס על הראפר דרייק. כנראה שהיה לה ממי ללמוד.

ליידי גאגא, וזה ממש טרי, מקדמת את הופעתה בטקס פרסי האמ.טי.וי הקרוב (28.8, לוס אנג'לס) בכך שהיא מתפשטת בטריילר לקראת הטקס. ב-45 שניות של הסרטון, גאגא מספיקה לשיר את "U & I" ותוך כדי, לפשוט את החזייה. בסוף היא גם מוסיפה: "לפעמים אני באמת שמחה כשאני כותבת מוזיקה, לפעמים אני ממש כועסת. לפעמים אני ממש שיכורה או לפעמים אני סופר-פיכחת. אתה אף פעם לא יכול לדעת למה, אם, או איך אתה כותב מוזיקה".

הויכוח האם הפרובוקציות האלה הן "משעשעות" ו"סקסיות", או מנגד "וולגריות" או אפילו "פורנו רך" - יימשך כנראה לנצח, כי הכל תלוי בעיני המתבונן. אבל למקרה שפספסתם, הנה המיטב שליקטנו מהחודשים האחרונים

 

בריטני ספירס: מסיבת סקס פרועה ולאפ דאנסים

חלפו יותר מארבע שנים מאז הקרחת של בריטני שסימנה רשמית את הירידה מהפסים של הכוכבת. כחלק מתהליך השיקום ובעיקר כדי לחזור לפסגת הפופ, נקטה ספירס בכמה אמצעים זולים. במרץ 2009, שיחררה סינגל בשם "If you seek Amy" בעקבותיו הגיעו תלונות של ארגון הורים המפקח על תכנים, בשל המשמעות הנסתרת בשם: 'F-U-C-K ME'. הקליפ שליווה את השיר מתאר מסיבת סקס פרועה בה משתתפת בריטני.

כנראה שהתלונות לא עזרו כי שנתיים וקצת אחרי כן, ממש לפני חודשיים, שיחררה הספירסית את הקליפ ללהיט "I Wanna Go", בו היא חושפת את החזה שלה באמצע הרחוב מול מעריצים ועוברת בדיקה גופנית צמודה של שוטר.

באותו שבוע (יוני האחרון) במופע הכלול בסיבוב ההופעות הגרנדיוזי "פאם פטאל", בביצוע שלה ללהיט "Lace and Leather" העלתה בריטני לבמה מעריץ, קשרה אותו לעמוד וטיפסה עליו בתנועות חושניות (שווה להגיע להופעה שלה).

כן כן, זה אותו השיר בדיוק בו היא רכבה רק השבוע על דיג'יי פולי די.

 

ליידי גאגא: עירום, אלימות, כפייה, אקטים לסביים נועזים, רצח המוני

ללא ספק מדובר בכוכבת היצירתית ביותר ברשימה, שתמיד מוכנה עם איזה גימיק בקנה בשביל הכותרת הבאה. ליידי גאגא המציאה מחדש את המונח "פרובוקציה". הקליפים ללהיטים הראשונים "Just Dance" ו"Poker Face", היו מסיבתיים, אך עדיין בגדר ה"נורמלי", אבל הקליפ ל"פפראצי" כבר כלל כזכור סקס, רצח, מוות, עירום וריקודים חושניים. הקליפ הכי מצליח של גאגא, "Bad Romance", כלל עירום, שתיית אלכוהול בכפייה והשחתה של גוף האדם.

הקליפ ללהיט "טלפון" עם ביונסה כלל עירום, אקטים לסביים, אלימות בכלא נשים, קללות, הקאות והרעלה המונית. מופת לחיים טובים.

אבל לליידי יש גם פרובוקציות "רגילות". כך, למשל, באוגוסט 2010 גאגא זינקה על קהל בהופעה כשהיא לבושה בחליפת רשת בלבד.

ואיך אפשר לשכוח איך בפברואר האחרון גאגא הגיעה לטקס ה"גראמי" כשהיא בתוך ביצת ענק, ממנה בקעה. או את ההופעה עם קרחת בתוכנית טלוויזיה בריטית.

קליפ נוסף של גאגא שעשה הרבה רעש הוא הקליפ פורץ הדרך "Judas", שזעזעה את הנוצרים באמריקה. ועוד זעזוע קל בהופעה - גאגא מתפשטת על הבמה מחצאית שתפרה לה מעריצה

ולסיום, הנה היבול של גאגא בחודש וחצי האחרונים: וידוי שלה אצל הווארד סטרן על השימוש הכבד בסמים ואלכוהול. מופע בו עלתה לשיר בכיסא גלגלים ועוררה זעמם של אירגוני נכים. עטיפת הסינגל החדש U & I בו היא נראית כמו גבר קשוח מפרסומת של מרלבורו. התייצבותה במועדון גייז שם התחככה בבחורים נועזים.

 

ביונסה: חושפת, תלויה על חבלים, מפנקת בהצצות, לבושה בלנז'רי

איכשהו יוצא שביונסה נואלס היא הבחורה החסודה יחסית בתוך החמישייה (לעומת ליידי גאגא היא ממש שיה תמימה) ובכל זאת. בסוף השנה שעברה נפסלה לשידור פרסומת בכיכובה. הרגולטור הבריטי טען שההופעה של ביונסה בשמלונת מינימלית, חושפנית מדי עבור הצעירים ולכן הוגבלה לשעות הערב.

לפני כחודשיים, אחרי שדלף לרשת אלבומה האחרון "4", פרסמה ביונסה שלוש תמונות נועזות שנועדו לקדם את האלבום. בראשונה היא תלויה על חבלים, ללא חלק עליון, גם בשנייה היא מפנקת בהצצה לחזה, רק שהפעם היא במיטה ובשלישית היא מוכיחה שגם החלק האחורי שלה נראה מעולה.

אין תמונה
ביונסה בצילומי פרומו

ואם זה לא הספיק, וכנראה בהשפעת התחרות הגוברת בשדה הפרובוקציות, את הקליפ האחרון שלה לשיר "Best Thing I Never Had" מבחה ביונסה כשהיא לבושה בבגדים תחתונים בלבד. היא נראית בהם סקסית מתמיד, ועדיין.

 

קייטי פרי: גוף חשוף, חייזרים, מחשופי עומק

אין תמונה
קייטי פרי, עטיפת האלבום

אתמול נודע שקייטי פרי היא הזמרת-אישה הראשונה בהיסטוריה שהצליחה להביא למקום הראשון במצעד הסינגלים האמריקני חמישה סינגלים מאותו אלבום - "Teenage Dream". פרי היא האמן השני (אחרי מייקל ג'קסון) ב-53 שנות המצעד שמצליח להגיע להשיג המרשים.

מה שעזר לקייטי פרי להגיע לשם הן ללא ספק גם הפרובוקציות. על עטיפת אלבומה השלישי "Teenage dream" היא שוכבת ערומה כשאת ישבנה מכסה ענן מלטף. בהמשך היא החלה לטפטף קליפים שעוררו הדים, כל אחד וסיבותיו. ל-'E.T', היא יצרה קליפ מבהיל בו היא הופכת מחייזר לבנאדם.

מי שלא התרשם מאי.טי, בטח הרים גבה כשצפה בקליפ המעריצים ללהיט "Peacock", בו בולטות סצינות הומוסקסואליות נועזות. קייטי פרי אולי לא קשורה לזה בעצמה, אבל הפופולריות שצבר הוידיאו ברשת (מעל 6 מיליון וחצי צפיות ביו טיוב) עוזר לתדמית שלה.

עוד תחום שקייטי פרי מצטיינת בו לעומת מתחרותיה הוא תחום המחשופים. לבריטני יש מחשופים, לריהאנה יש, לביונסה וגם לגאגא, אבל פרי היא כנראה הכוכבת המצוידת היטב מבין החמש, והיא לא מתביישת להראות זאת כמעט בכל הזדמנות פומבית. אף גבר לא ישכח את המחשוף הסגול שלה בהשקת הבושם שלה השנה.

אין תמונה
מלכת המחשופים. קייטי פרי

בכל אופן, כנראה שהדימויים שלה עושים את שלהם כי קייטי פרי מועמדת להכי הרבה פרסים השנה ב-mtv וכאמור ממשיכה לשבור שיאים במצעד האמריקני.

 

ריהאנה: נגיעות מיניות, רכיבה על גברים, ריקודים בלבוש מינימאלי

עוד מישהי שלא רואה בעיניים בזמן האחרון ומרגישה הכי טוב דווקא בבית היא ריהאנה. בראיון טענה "רירי" שהיא 'ציידת גברים' ונדלקת מתכונות שונות של גבר. מה היא עושה כשהיא נדלקת? לפחות במופעים, היא נוגעת לעצמה באזורים רגישים.

במקרים קיצוניים יותר היא מזמינה מעריץ מבוגר מהקהל לבמה ופשוט רוכבת עליו בצורה שלא מותירה מקום לדמיון. התמונות צולמו במהלך מופע של ריהאנה קרוב לבית, בברבדוס, כשבקהל נכחו לא מעט מקרוביה

אין תמונה
ריהאנה ומעריץ. צילום מסך מאתר ה-Daily Mail

אגב, כמה ימים לפני המופע ריהאנה השתוללה בקרנבל המקומי בברבדוס עם ביקיני קטנטן ו"פירגנה" לגברים המקומיים, כולל האקס המיתולוגי.

אין תמונה
כיף בקרנבל עם ריהאנה

מן הסתם, אי אפשר להישאר אדישים לכל התמונות והסרטונים של כוכבות הפופ האלו, אבל עד כמה רחוק הן יכולות להגיע בשביל לקדם את עצמן? האם אמהות כמו מלאני סי והארגונים השונים צודקים בתלונות שלהם על פגיעה ברגשות הציבור? גם בסיקסטיז אמרו על הביטלס שהם "משחיתים את הנוער". אם תשאלו את הזמרות עצמן, הגיוני שיענו כי הכול בגדר "אמנות" ושכל עוד מדובר בחלק משואו, קליפ או אפילו מילים בשיר, כנראה שזה לגיטימי מבחינתן. מה שבטוח, טקס פרסי ה-MTV  מתקרב ואתם כבר יכולים להמר מי תייצר את הפרובוקציה הגדולה הבאה.