אריק איינשטיין 09 (צילום: זיו קורן)
"אני מכיר את יהורם גאון". אריק איינשטיין | צילום: זיו קורן

ההתקפות על המוזיקה המזרחית נמשכות. אחרי יהורם גאון, יובל בנאי ומתי כספי, עכשיו תורו של אריק איינשטיין, עוד אייקון וסמל בתרבות הישראלית, חברו של יהורם גאון לשלישייה המיתולוגית "גשר הירקון" משנות ה-60', שמתראיין לעיתון "ידיעות אחרונות" ולא מסתיר את דעותיו.

"אני מכיר את הדעות שאומרות שיש הרבה זבל שם בטקסטים", אומר איינשטיין. "אני לא אדבר על יהורם גאון, למרות שברור שאני מכיר אותו טוב-טוב. באופן כללי ברור שכמות השירים במוזיקה המזרחית שהטקסטים בהם ירודים היא גדולה. אבל תסתכל איזה אבסורד: נותנים יותר מדי במה למוזיקה המזרחית ואחרי זה מתפלאים, עושים מזה דיונים".

"אפשר לכוון כלים לפי הקול של אייל גולן"

בהמשך מוסיף איינשטיין: "בחייך, גאון אמר מה שהוא חושב. נו, אז מה? תזכור שיש הרבה זבלה גם בצד הלא-מזרחי".

על אייל גולן אומר אריק איינשטיין: "האיש לא מסוגל לזייף. אתה יכול לכוון כלים לפי הקול שלו. האם הוא שר חומרים טובים? כנראה שטובים בשבילו".

את הראיון נתן איינשטיין לקידום אלבום חדש, בו הוא שר משיריו של חברו, היוצר, הזמר והגיטריסט יצחק קלפטר, שלפני כחודשיים וחצי אושפז בבית החולים, תחילה במצב קשה עקב מחלת ריאות. אחרי ששב להכרתו. בראיון מיוחד אמר אריק איינשטיין: "יצחק יהיה בסדר, אני מאמין שהוא ייצא מזה". מהאלבום יצאו עד כה הסינגלים "צליל מכוון" ו"מעבדות לחרות".

>> מצעד ההשמעות השבועי: מאיה בוסקילה, שרית חדד ואייל גולן