להקת דה ווייס השקה (צילום: צ'ינו פפראצי)
להקת "דה ווייס" במופע השקה | צילום: צ'ינו פפראצי

להקת דה ווייס השקה (צילום: צ'ינו פפראצי)
להקת דה ווייס במופע השקה | צילום: צ'ינו פפראצי
הפקת "דה ווייס" הגיעה לשלב גזירת הקופונים, כלומר מופע במה של כוכבי העונה השנייה שירוץ ברחבי הארץ בועדי עובדים, הופעות מכורות, בתי מלון, נופשים ועוד, בהפקת חברת "הליקון". המופע החדש כולל את ארבע הפיינליסטיות של העונה - הזוכה לינה מחול, אופיר בן שטרית, דנה צלח ורודי ביינסן. אליהן מצטרפים הבנים ניב מנצור וסהר שרב.

שישתם עלו הערב על במת הרידינג 3 בנמל תל אביב, מחוזקים (לצורך אירוע ההשקה בלבד) בשתי כוכבות העונההראשונה - הזוכה קטלין רייטר והפורשת יובל דיין. התוצאה היתה מופע בן כשעה וחצי, רובו גרסאות כיסוי לשירים, רובם ישראלים, שמביאים אל קדמת הבמה את המיטב שיש לחבר'ה האלה להציע.

לינה מחול (צילום: צ'ינו פפראצי)
הללויה לינה. מחול בהשקה של להקת "דה ווייס" | צילום: צ'ינו פפראצי

לינה מחול, אופיר בן שטרית, דה ווייס השקה (צילום: צ'ינו פפראצי)
לינה מחול ואופיר בן שטרית בהשקה של להקת "דה ווייס" | צילום: צ'ינו פפראצי
מלווים ברביעיית נגנים מיומנת ומדויקת (רוב הזמן), שהבולט ביניהם הוא הגיטריסט אריאל טוכמן, פתחו הדה ווייסים את המופע בשלושה שירים לועזיים: "We Are Young", "Empire State Of Mind" של אלישיה קיז בסולו של לינה מחול ו"Nobody's Wife" של אנוק בביצוע ביינסן. פתיחה לא רעה. אחריהן התהפך הגלגל לכיוון המזרחי וניב מנצור שר את "את בנשמה" של שלומי שבת.

קטלין רייטר, האורחת הראשונה להערב, עלתה עם "עד אליי", השיר איתו פרשה מהקדם-אירוויזיון, כשהלהקה מעניקה לה ליווי בהשראת "Everybody Wants To Rule The World" של "Teears For Fears". אחריה חזרו לבמה ששת חברי ההרכב למחרוזת שירי המנטורים שלהם, שהתחילה ב"רכבת לילה לקהיר" עם פתיחה שלקוחה מ"message in a bottle" של פוליס והמשיכה ללהיטים של אביב גפן ("האם להיות בך מאוהב"), שרית חדד, שלומי שבת, ושוב משינה עם "אנה".

יובל דיין, דה ווייס השקה (צילום: צ'ינו פפראצי)
יובל דיין מתארחת בהשקה של להקת "דה ווייס " | צילום: צ'ינו פפראצי

קטלין רייטר, דה ווייס השקה (צילום: צ'ינו פפראצי)
קטלין רייטר מתארחת במופע ההשקה של להקת "דה ווייס" | צילום: צ'ינו פפראצי
לינה מחול ואופיר בן שטרית המשיכו את הישראליאנה עם מחרוזת שירי עפרה חזה ז"ל ששיאה בביצוע ל"שיר הפרחה" הקלאסי. בן שטרית קיבלה סולו ב"עד שתעזוב" של ריטה, ואחרי הגיעו הסולואים של דנה צלח עם "משא ומתן" של מוש בן ארי, וסהר שרב עם "תגידי שטוב" של כנסיית השכל.

הבעיה (וגם היתרון) של המופע הזה הוא שהכל נשמע בו כמעט אותו דבר. אותו סאונד, אותם צלילים, מעין שטף זורם של להיטי מיינסטרים ישראלים שפה ושם בולטים לכיוונים שונים (רוק, פופ, מזרחית, עולם), אבל מסתובב סביב אותו ציר. ועדי העובדים ימותו על זה.

יובל דיין, כביכול "הילדה הרעה" של התוכנית, התארחה עם "לאסוף", שכבר עכשיו מועמד לשיר השנה ברדיו. אחרי, בהקשר אקטואלי משהו, עלו הבנים למחרוזת שמוגדרת "מחרוזת כוורת", אבל השיר הבולט בה היה דווקא "שיר נבואי קוסמי עליז" של יוני רכטר ועלי מוהר, הרבה אחרי עידן כוורת.

אבל למי זה אכפת, כשכל השישה נותנים מחרוזת מזרחית מנענעת שמתחילה בעומר אדם, ממשיכה באייל גולן, זורמת לדודו אהרון ונגמרת ב"חגיגה" של שרית חדד. אכן חגיגה, כשבקהל בנות זזות לפי הקצב.

לינה מחול (צילום: צ'ינו פפראצי)
לינה מחול ולהקת "דה ווייס" במופע השקה | צילום: צ'ינו פפראצי

לינה מחול התכבדה בסולו "הללויה", שמיי פיינגולג שרה לפניה בחצי גמר "כוכב נולד" ואלירז שדה יצא איתו כזוכה מבית "האח הגדול", אבל מי זוכר. בסיום שרו כולם יחד את "אין מקום אחר" של משינה, שהביצוע שלו היה מהדוגמאות המובהקות לאיך לוקחים שיר רוק-קרחנה ועושים ממנו רבע עוף בגריל. בקרוב בנופש הקיצי הקרוב אליכם.

ביצועים מתוך המופע

לינה מחול - Empire State Of Mind


רודי ביינסן - "Nobody's Wife"

קטלין רייטר - עד אלי


להקת דה ווייס - מחרוזת מנטורים


לינה מחול ואפיר בן שטרית - מחרוזת עפרה חזה


אופיר בן שטרית - עד שתעזוב


סהר שרב - תגידי שטוב


יובל דיין - לאסוף


סהר שרב וניב מנצור - מחרוזת כוורת


להקת דה ווייס - מחרוזת מזרחית


לינה מחול - הללויה


להקת דה ווייס - אין מקום אחר