גל סינואני, עדי ביטי (צילום: ויקי עזרא)
חיבור מיוחד. גל סינואני ועדי ביטי | צילום: ויקי עזרא
הוא בן 26 אבל נראה הרבה פחות, הבן של אבי סינואני הגדול, מופיע על הבמות מגיל 15 ומחכה לפריצה הגדולה שאולי תגיע בקרוב עם אלבום הבכורה. היא בת 11, בוגרת התוכנית "בית ספר למוסיקה", "ילדת פלא" מהוד השרון שבקרוב תייצג אותנו ב"אירוויזיון הילדים", מככבת בהצגות לחנוכה ובקמפיינים פרסומיים. גל סינואני ועדי ביטי הם שני זמרים כל כך שונים אחד מהשנייה, ועדיין הם התחברו לסינגל "ילדה קטנה" (מילים ולחן: רוני אחיאל), שיצא לפני מבצע "עמוד ענן" וצבר מעל לחצי מליון צפיות ביו טיוב אבל לא ממש הושמע חזק ברדיו, עדיין.

הדואט הזה מפגיש את עולם מועדוני הלילה של סינואני ואת הקול שלו, קול של זמר מזרחי צעיר ומוכשר, עם עולמות "מיכל הקטנה" של ביטי והקול שלה שטרם סיים להתפתח. זהו למעשה קאבר לדואט המקורי של האבא אבי סינואני והזמרת רינת בר. עבור סינואני הבן "ילדה קטנה" הוא עוד סינגל בדרך לאלבום הבכורה. עבור עדי ביטי הצעירה מדובר בסינגל הבכורה הרשמי הראשון שלה, שהוא דווקא בלדה ים תיכונית-מזרחית.

הם נפגשו כשגל סינואני הוזמן להופיע באחד האירועים המשפחתיים של עדי ביטי. גם היא עלתה לשיר, הוא שמע אותה ונדלק, נוצר קשר, ההורים שלהם דיברו ביניהם, וכך נולד שיתוף הפעולה המפתיע. "לפי דעתי הדואט יצא ממש נחמד והצפיות שלו ביו טיוב הפתיעו לטובה, יש מעל לחצי מיליון", אומר סינואני, "הן זינקו בתקופה קצרה ואנחנו לא מאלה שמקפיצים. מרגיש לי טבעי לחדש שיר של אבא שלי. זה שיר שאני אוהב ומתחבר אליו. אני אוהב מאוד את החומרים של אבא שלי".

"גם אני מאוד מרוצה", אומרת עדי ביטי. "שילוב הקולות עושה את זה מיוחד. יש חלוקת סולואים ויש שורות שאנחנו שרים יחד. זה כמו דואט בין אח גדול שאומר לאחות שלו אני אשמור עליך ואדריך אותך בהמשך הדרך, זה ככה גם מבחינת הגילאים".

-את אוהבת מוזיקה מזרחית?
"יש שירים שאני אוהבת ויש שלא. אפשר להתחבר לכל מיני סוגי מוזיקה. אני מתחברת ל'כמה אהבה' של קובי פרץ, 'נשבע לך' של משה פרץ. בעיקר לבלדות. מבחינתי בהקלטה של 'ילדה קטנה' שרתי אותו דבר, לא התייחסתי לשיר כמזרחי. גל שר מזרחית לא כל כך כבדה יחסית, מאוד עדינה, אז זה נשמע קצת מזרחי בגלל הצליל של כלי הנגינה וליטושים של מנגינה, לא בהכרח השירה".

עדי ביטי פרסומת (צילום: מתוך קטלוג פמינה 2010, עידו לביא (ארכיון), קטלוג נמרוד)
סופר גירל. עדי ביטי | צילום: מתוך קטלוג פמינה 2010, עידו לביא (ארכיון), קטלוג נמרוד
סינואני על הבמות, כאמור, מגיל 15, אבל קשה להתחרות בקצב של ביטי, תלמידת כיתה ו', שהראיון איתה נערך בשעה 22:15 בלילה, אחרי שחזרה מסשן הקלטות באולפן לרגל הצגת החנוכה "מיכל הקטנה בממלכת האהבה", שם היא מגלמת תפקיד ראשי לצד הכוכבת מיכל. ב-1 בדצמבר היא תייצג אותנו ב"אירוויזיון הילדים" יחד עם עמיתיה מ"בית ספר למוסיקה" ליבי פנקר ואדל קורשוב והמוזיקאי אוהד חיטמן, ובקרוב תקליט את שיר הנושא של העונה השניה של "בית ספר למוזיקה" שיצרה קרן פלס. היא כבר הצטלמה לסדרה עם מיכל ינאי ודיבבה את הבזרה זיניה בסדרה המצוירת 'זו' בערוץ "דיסני ג'וניור". בין כל אלה היא גם תלמידה מצטיינת בבית ספר, שאומנן מחסירה ימי לימודים, אבל משלימה את כל החומר וניגשת לכל המבחנים.

-איך את מצליחה לעשות הכל?
"צריך הרבה רצון. זה קשה אבל אני נהנית, כי אני עושה את מה שאני אוהבת. זה דורש הקרבה אבל שווה את זה. למשל, אחר הצהרים לא יוצא לי להיפגש עם חברות. לפעמים מהבוקר אני בחזרות. יש לי חוג אחר הצהרים ואני לא יכולה ללכת לחוג או שאני צריכה ללכת לישון מאוחר לעשות שיעורים. אם פספסתי בית ספר אני צריכה להשלים, ללמוד למבחנים לעשות שיעורים. אני מצליחה, זה אפשרי. אם יש לי צילומים מהבוקר וחזרות בערב אז מרשים לי לא ללכת לבית ספר כי אני תלמידה טובה והמורות יודעות שאני משלימה חומר ולומדת. הם נותנים לי לפספס אם צריך".

-החברות לא מתאכזבות?
"יש חברות שאם לא באתי יומיים ברצף כי הייתי בעבודה הן מקבלות אותי בחיבוקים ונשיקות, אומרים שמתגעגעים ושמזל שנזכרתי לבוא. מפרגנים ומתעניינים, גם המורות והמנהלת, כולם מפרגנים ותומכים. אחרי חנוכה אחזור לשגרה ואתאקלם קצת, כי זה באמת מאוד אינטנסיבי שתי הפקות במקביל. אז אני אנוח ואז אני מקווה להמשיך לדבב סדרות מצוירות ולעשות עוד סדרות והצגת עם מיכל הקטנה ואולי תהיה עוד עונה עם מיכל ינאי".

-את מרגישה יותר בוגרת מבני ובנות גילך?
"תלוי במה. מבחינת אחריות אני מרגישה יותר אחריות מילדים אחרים. לא כל ילד יכול לעמוד בכזה עומס. מבחינת להיות ילדה ולהיות בלימודים ולהיפגש עם חברים ועזרה בשיעורים זה כמו כל ילד. בגלל שאני מגיל קטן מצטלמת ושרה אני קצת יותר בוגרת וצריך לדעת לתמרן הכל - לימודים חזרות וללמוד לכל מיני דברים. אני קצת יותר בוגרת מילדים אחרים בגילי, אזל זה בא מכוח רצון. גם ילד רגיל שרוצה משהו אם הוא ישקיע וייכנס לעניין כל כולו הוא יצליח".

-כיף להיות מפורסמת?
"כיף שמפרגנים ואוהבים ומעריכים את העבודה הקשה. כשמבקשים ממני להצטלם ולחלק חתימות תמיד אני מסכימה, אלא אם כן אני מאוד ממהרת ואין זמן. קרה לי ב'בית ספר למוסיקה' ששלחו לי מונית ובאמצע הנסיעה ילדים פתחו את הדלת, משכו אותי החוצה בשערות והתנפלו עלי כדי לגעת בי. זה היה מצב לא נעים אבל רוב המקרים לא היו כאלה. בדרך כלל זה מאוד נחמד. כשהייתי בתאילנד בחופש הגדול היו ישראלים שזיהו אותי והצטלמו איתי וביקשו חתימותץ מצחיק שאפילו בחו"ל ישראלים זיהו אותי, זה היה ממש מצחיק".

גל סינואני פרומו (צילום: יניב סלע)
"מה שמתבשל לאט יוצא יותר טעים ומחזיק יותר זמן". גל סינואני | צילום: יניב סלע
בחזרה לגל סינואני, שהוציא עד היום שירים כמו "הכוח שבלב" הקצבי, "שדה של שושנים", "המתנה שלי" ואפילו שיר שיצר חמי רודנר - "אין אחד שלא נפגע". כולם רשמו עשרות אלפי צפיות ברשת, אבל לא הגיעו למה שעשה הדואט עם עדי ביטי בזמן קצר בהרבה. כעת סינואני עומד להוציא אלבום בכורה, לא לפני שיוציא שיר נוסף, אותו כתב לו דודו אהרון. "הוצאתי עד היום כמה סינגלים, יחד עם השיר של דודו אהרון ייצא גם אלבום הבכורה שלי ויהיו עוד כמה הפתעות בדרך", הוא מבטיח. "באלבום מתוכננים 12 או 13 שירים, יש דברים טובים שם. המצב הוא לוקח לי הרבה זמן לעשות דברים".

-אתה כבר כמה שנים בשטח.
"אני מופיע כבר יותר מעשר שנים. לא בא מתוכנית ריאליטי. מה שמתבשל לאט נראה לי שיוצא יותר טעים ומחזיק יותר זמן. אני מאמין בעבודה יותר קשה, מאוד כיפית. יצא לי להופיע באירועים, בעולם, ובמקומות כיפיים. זה עדיין לא בגודל עצום, ולזה אני מחכה ושואף. אני מוקף בחברים טובים וצוות מעולה שעושים אחלה עבודה, כולל המנהל שלי איציק לוי והיחצנית עדי דגן. אחי, נאור סינואני, הוא המפיק המוזיקלי של חלק מהשירים באלבום, אנחנו כל היום באולפן. חלק מהשירים הפקתי אצל אחרים כמו תמיר צור, תומר עג'ם וציקי זנאתי".

-יש המון זמרים צעירים היום בז'אנר. במה אתה מיוחד לעומת אחרים?
"יש לי קול נחמד ושונה מאחרים, המוזיקה שלי שונה משאר הזמרים. יש לנו קו שמעבדים בו ורצים עליו ואוהבים אותו. אנחנו לוקחים ממוזיקת עולם, זזים קצת ימינה ושמאלה ומנסים לעשות דברים חדשים ומעניינים".

-אתה בן 26, מרגיש במירוץ של קריירה, מה השאיפות?
"אני רוצה ושואף להצליח ביותר גדול. לזה אנחנו שואפים ומקווים ועובדים כל כך קשה. מבחינת זמרים חדשים אני מאחל לכולם בהצלחה תאמין לי שיש מקום לכולם. אני מופיע בחתונות, אירועים וועדי עובדים ויש הרבה חדשים טובים ואף אחד לא מפריע".

-יש משהו שלמדת מאבא שלך, אבי סינואני?
"דרך ארץ, זה הכי חשוב. הוא מתנהג יפה לאנשים, מתייחס. דבר שני, אני עדיין לומד ממנו, מבחינת השירה והרגש שהוא נותן. אני שואף להגיע ליותר. מה שכתוב לי כבר יקרה. לאורך השנים אני רואה כל הזמן שיפורים. אנחנו מבסוטים ומודים לאל על מה שיש לנו ומה שאין לנו".

>> רוברטו ואליקו עשו סולחה; "ריהאנה פוגעת בילדות באלבום שלה"