שמעון בוסקילה פרומו (צילום: אריאל בשור)
"מרגש אותי שצעירים מתחברים לשיר". שמעון בוסקילה | צילום: אריאל בשור

התוכנית "הכוכב הבא" תכלול הערב ביצועים לכמה שירים ישראלים אהובים, ביניהם "אור גדול" של אמיר דדון ו"Min Nhar Li Mashiti ("מינהר לי משיטי" - "מהיום שהלכת"), שביצע שמעון בוסקילה שפה המרוקאית במסגרת "הפרויקט של עידן רייכל", ומוכר גם בשם "יא מאמא".

רגע לפני התוכנית חוזרים בוסקילה ודדון אל השירים שהפכו ללהיטים גדולים ונכנסו לקלאסיקה המקומית. "כתבתי את השיר כשיר אישי שלי", מספר שמעון בוסקילה. "איבדתי את אמא שלי בגיל 9 וחצי ועל זה נכתב השיר. המנגינה המקסימה היא של עידן רייכל והמילים במרוקאית שלי. אני מאוד שמח ומתרגש שצעירים, דור חדש, שלא בהכרח מכירים את השפה, מתחברים לשיר הזה. לפעמים אתה שומע שיר בשפה שאתה לא מבין, אבל אתה מוקסם מהשיר עצמו. אני שמח שדור כזה גדל על השיר הזה ומתרגש ממנו. לא משנה לי מי שר אותו, כל מי ששר אותו, מעצם העובדה ששרים אותו - זה מרגש אותי".


תרגום השיר לעברית

-לא סתם מתרגשים. "יא מאמא" זה שיר שבוכים בו.
"כל אחד לוקח את הגעגוע הזה לכל מיני סיטואציות. אנשים מאבדים אמא או שלא ראו אותה שנים. גם מי שיש לו הורים חיים מתרגש מהשיר, כי הקשר בין אמא וילד או בין אבא וילד, ההורות, זה קשר שתמיד תמיד מרגש. כתיבת השיר החזירה אותי שנים אחורה, לכאב החזק של לאבד את אמא. גם היום הכאב קיים. כאב של הורים לא עובר ורודף אותך לכל מקום בחיים. מצד שני, אני באמת שמח שהשיר נכנס לקלאסיקה הישראלית, בשבילי זו המחמאה הכי גדולה".

 

אמיר דדון: "כתבתי בלילה וסיימתי את 'אור גדול' כשהשמש עלתה"

אמיר דדון בפלייליסט של ערוץ 24 (תמונת AVI: mako)
"שיר כזה הוא חלום רטוב של כל אמן, אתה חולם עליו כילד". אמיר דדון | תמונת AVI: mako
אמיר דדון נזכר בלילה שבו כתב את ההמנון "אור גדול", שגם הוא יבוצע הערב בתוכנית. "אני זוכר את הלילה שבו נולד השיר. המנגינה תפסה לי את הראש משך כמה ימים, ואז התיישבתי עם הגיטרה בשעות הקטנות והתחלתי לכתוב את המילים. ניגנתי ושרתי, וזה התחבר. ממש לפני שהאור של הבוקר עלה תפסתי שיש לי משהו שאני מבסוט ממנו".

-וכמובן לא תכננת שייצא כזה המנון.
"אתה לא מתכנן אף פעם. חלמתי שהשיר יצליח, אבל כמובן שלא דמיינתי שזה יקרה במידה כזו. בדרך כלל אני מתעסק ביצירה ועבודה, ויותר חשבתי על העיבוד ומי ינגן ואיך להוציא את השיר. אתה יודע, כותבים, עובדים, ממשיכים הלאה. חשוב לי לציין את תומר בירן שהפיק את השיר מוזיקלית, את גלעד שמואלי שניגן יחד עם נגנים נוספים, שנתנו את הנשמה בנגינה בשביל שהשיר ייצא כל כך טוב. מבחינתי הם חלק בלתי נפרד מהיצירה. כי הקסם האמיתי קרה לדעתי ברגע ההקלטה של השיר. בגדול עשינו  עבודה יפה ואני רק יכול רק לאחל לעצמי שיהיו לי עוד כאלה".


מילות השיר

-אתה מבין מה יש בו שגרם לו להצליח ככה?
"בכל הופעה שבה אני שר אותו אני מבין מחדש מה המשמעות שלו בעיני ובעיני הקהל. וזה הכי משמח בעולם. כילד אתה חולם שיהיה לך שיר כזה, שיוכל להיות מושמע ולחלחל ברמה כזו, זה חלום רטוב של כל אמן. אנשים שרים אותו לעצמם והנה גם עכשיו בפורמטים כמו בטלוויזיה. עם השיר הזה יש לי מקום משוחרר. אני משחרר מהשיר ולא משנה לי מי מבצע ומתי ואיך, הסיפוק שלי הוא שהשיר קיים וממשיך לחיות, וכל אחד לוקח אותו לעצמו ומתרגש ממנו אחרת. כל אחד מפרש אותו ברמה אחרת, וזה מדהים. זו שמחה גדולה. החלום שהיה בבת-מודע שלי התגשם, וזה כמובן מרגש".

 

שירים נוספים שיבוצעו הערב בתוכנית "הכוכב הבא":

"תגידי" של שלמה ארצי, "קרן שמש מאוחרת" של שלום חנוך, "לא קל" של להקת "היהודים", "Angels" של רובי וויליאמס, ו"Earth song" של מייקל ג'קסון.

למילות כל השירים הערב בתוכנית