קולאז רוני דלומי רון ויינרייך
דלומי וויינרייך. "ככלות הקול והתמונה"

הערב בתוכנית "הכוכב הבא" יבוצעו שלוש קלאסיקות של המוזיקה הישראלית ושלושה להיטים לועזיים חזקים.

ברשימה העברית נמצאים "מה לך ילדה" של זוהר ארגוב, "ככלות הקול והתמונה" של יזהר אשדות ו"פרי גנך" של אביבה אבידן ואלי לוזון.

בגזרה הלועזית יככבו "It's My Life" של להקת "בון ג'ובי", "Price Tag" של הזמרת הבריטית ג'סי ג'יי והקלאסיקה "Stop" של סם בראון.

מילות כל השירים נמצאות כאן בשירונט

"ככלות הקול והתמונה"

השיר "ככלות הקול והתמונה", שהלחין יזהר אשדות למילותיו של יעקב (יענקל'ה) רוטבליט, הוא כידוע שיר הזכייה של רוני דלומי בגמר העונה השביעית של התוכנית "כוכב נולד". את אותו השיר ביצע בעונה התשיעית רון ויינרייך. כל אחד מהם שר את השיר בדרכו שלו, ורגע לפני התוכנית של הערב, הגיע הזמן המתאים להיזכר בהם.

הביצוע של רוני דלומי היה הראשון מבין צמד ביצועי הגמר שלה, ודווקא הוא זה שנחרת בזיכרון ונחשב ל"שיר הזכייה". סביר להניח שלא רבים זוכרים שהשיר השני ששרה דלומי באותו גמר היה "אני אש" של רן דנקר. אז איך רוני דלומי שרה בגמר? מדויק, מעט מתאמץ, עם ניסיון מוצלח למדי להיות אגרסיבית ולהפגין כוח. הסיום שלה היה אפילו מרגש. דלומי נתנה שם את כל מה שהיה לה, ועשתה את המקסימום, עם זוג עגילים גדולים. הביצוע שלה הספיק למקום הראשון, למרות שהמבקר חשב אז שמיי פיינגולד שרה טוב יותר.

רון ויינרייך ביצע את "ככלות הקול והתמונה" בספיישל שירי להקת "תיסלם", בה חבר יזהר אשדות, ושנוהגת לכלול את השיר ברפרטואר ההופעות שלה. מבחינת ויינרייך, הוא הפגין אומץ רב בכך שבחר לבצע את שיר הזכייה של דלומי מלפני שנתיים.

הביצוע שלו היה חזק וטוב, טוב מאוד אפילו. הוא הביא אליו את היכולות שלו לכדי מיצוי כמעט שלם. היתה חסרה בו איזו נגיעה בשיא - ויינרייך לא הלך 'עד הסוף' ממש ולא קרע את הגרון על הבמה - אבל מצד שני אם הוא היה עושה זאת, הפוטנציאל לשלו קלקל לעצמו היה גדול יותר, כי הוא היה מסתכן בלאבד שליטה על הקול.

"מה לך ילדה"

את השיר "מה לך ילדה", שכתב והלחין משה נגר, ביצעה מורן מזוז כשיר הראשון שלה בשידור חי באותה עונה שביעית של "כוכב נולד". מזוז שרה אותו יפה במיוחד, אם כי לא מסעיר. היא פתחה ברכות בבית הראשון, כשהקול הנמוך שלה מלטף ומסלסל מעט. אפשר לשמוע אצלה את הכאב שטבוע בה, זורם ממעמקי הנשמה החוצה אל המיקרופון.

בפזמון מזוז שרה עוד יותר יפה, יפה שעושה לבכות. היא לא מתעלה או מתפרצת, לא מביאה משהו שלא שמענו קודם, אבל שרה מדויק ונעים, מעבירה היטב את התחושות המעורבות של עצב ותקווה, שטמונות בשיר. מזוז התחברה חזק אל השיר והצליחה לרגש את הקהל והשופטים.

מתמודדת נוספת ששרה את "מה לך ילדה" היא עדן אמזלג (שגם זכתה אחרי "כוכב נולד" בעונה הראשונה של "אייל גולן קורא לך"). אמזלג, זמרת מצויינת שלא הוערכה מספיק, נתנה ביצוע לא שגרתי. עם קול שמשלב רוך ועוצמה היא שרה את הקלאסיקה של זוהר ארגוב כמעט מושלם, ולקחה אותו למקום חדש - שמחבר את העצב הבסיסי של השיר, עם הדר, עם כוח ותשוקה. הביצוע שלה מפואר ואף נוגע בקיטש, אך יפה במיוחד, והשתלב נפלא עם המראה החיצוני עוצר הנשימה שלה.

גם השיר "פרי גנך", שכתב והלחין יוני רועה, זכה לביצועים בתוכניות שונות, ושרו אותו שי המבר מ"בית ספר למוסיקה", מעיין בוקריס מהעונה השמינית של "כוכב נולד", ואפילו מעיין שקד, מהעונה הראשונה של התוכנית.

מי לדעתכם נתן ביצוע יפה יותר? ספרו לנו בתגובות.

*"הכוכב הבא" תשודר הערב (שלישי) בשעה 21:00 בערוץ 2-"קשת".