אין תמונה
הם בסדר. איזבו

חשבתם שלהקת "איזבו" הישראלית, שתייצג את ישראל באירוויזיון 2012 עם השיר "Time", היא נציגה חריגה בנוף תחרות השירה האירופית? חשבתם שכל שאר המדינות שולחות זמרות-על שנראות כמו דוגמניות, שרות שירי פופ קליטים ומתקתקים ולכן יביסו את רן שם-טוב, שירי הדר וחבריהם בקלות? תחשבו שוב.

האירוויזיון ה-57 יערך ב-22 במאי 2012 בבאקו בירת אזרבייג'ן בהשתתפות 43 מדינות וכרגיל עומדות בפני המדינות האופציה לשלוח נציגות מוזיקלית אותנטית שמשמרת חלק מהמסורת של אותה מדינה, ולעומתה האופציה לשלוח זמר או זמרת פופ עם להיט קליט. שתי האופציות עשויות לעבוד.

בגזרת הפופ כבר עשינו היכרות את גאייטנה, הנציגה של אוקראינה, שהשיר שלה מושפע קשות מלהיט של דייויד גואטה וספגה ביקורת ימנית-גזענית בארצה בגלל צבע העור שלה, כבר הכרנו, זה הזמן להכיר עוד כמה נציגים מרחבי היבשת. גם איבי אדאמו הקפריסאית, היא נציגה מובהקת של ההליכה לכיוון הפופ. אבל עכשיו שווה להכיר גם את הצד השני, המסורתי, של האירוויזיון המתקרב.

"בוראנוביסקי בדושקי" - הנציגות של רוסיה

לא ברור אם מדובר בבדיחה על חשבון מעריצי האירוויזיון, או שהרוסים החליטו לשלוח השנה את הייצוג הכי אותנטי שהיו יכולים למצוא. "בוראנוביסקי בדושקי" הן 6 בבושקות, זקנות רוסיות חביבות, לבושות בבגדים מסורתיים, ששרות ברוסית שיר שתרגומו הוא "מסיבה לכולם" - "Party For Everybody". מאז שהגבעטרון שרו עם סאבלימינל לא נראתה כזו תחיה לז'אנר, וכזו נציגות פופית לתרבות המוזיקה המסורתית הרוסית על במת האירוויזיון. השלב הבא: דואט עם שרהל'ה שרון, נציגת ישראל ב-93'. מעניין מה חושבים על זה מיליון יוצאי רוסיה ומדינות חבר העמים שחיים בישראל.

ג'ואן פרנקה - "You and Me" (הולנד)

אוקיי, נכון שמהגרים מהולנד הקימו את ניו-אמסטרדם וניו יורק, ואולי הם גם חשים כיסופים עזים למושבה ההולנדית באמריקה, אבל למה זה מצדיק שהנציגה שלהם לאירוויזיון תשיר קאנטרי, ועוד בתחפושת של אינדיאנית? זה כמו שמדונה תופיע עם כפכפי עץ ותאכל גבינה צהובה על הבמה - כואב באצבעות, לא אסטתי ומגוחך.

רמבו אמדאוס - "Euro-Neuro (מונטנגרו)

מונטנגרו חזרה השנה לתחרות אחרי היעדרות של שנתיים. היא שולחת את "רמבו אמדאוס" - שם שמחבר את סילבסטר סטאלון עם מוצארט. הזמר עצמו הוא סוג של ברי ווייט מקומי - איש גדול עם קול בס, ששר (ובעיקר מדבר) על רקע ג'אז-funky, והכל באווירת גנגסטה-היפ הופ דמיקולו עם מעיל פרוות טיגריס איתו הוא נכנס לג'קוזי וצועד על הליכון במכון כושר. חי בלה לה לנד, גרסת הים האדריאטי.

טראקשיטאז - "Woki Mit Deim Popo" (אוסטריה)

השמועה שההיפ הופ ירד מנכסיו לא הגיעה כנראה לאוסטריה, ששולחת צמד ראפרים בשם "טראקשיטאז", כלומר "מחרבני הטראקים". האמת שככה בערך זה גם יוצא. צעקות מפחידות בגרמנית עם מבטא אוסטרי - היי, זה לא משהו שכבר שמענו מהם לפני בערך 60-70 שנה?

קומפקט דיסקו - "Sound Of Our Hearts" (הונגריה)

הנה עוד מישהו שצריך להתעדכן. שכחו לספר ל"קומפקט דיסקו" ההונגרים שהדיסק מת. לזכותם יאמר שהם שולחים בלדה נחמדה בשם "הקול של ליבותינו", הכי מתאים לקמפיין הבחירות של יאיר לפיד.

אנרי ג'וקאדזה - "אני ג'וקר" (גיאורגיה)

הנה בחור גיאורגי שיודע בדיוק מה הוא - ג'וקר, רוקר, סמוקר, פוקר, סטוקר, ברוקר, סוקר, טראבלמייקר, מאני מייקר, וומנייזר. אחי, אתה גרוזיני, והשיר שך נשמע כמו פרודיה של טל פרידמן על שיר של ג'ורג' מייקל ב"ארץ נהדרת".

ג'וני מונטל - "האהבה עיוורת" (ליטא)

הגימיק של ג'וני מונטל מליטא הוא להתחיל את השיר בעיניים מכוסות ולשיר את כל הפתיחה הבלדית שלו בפוזת אורן הקטן. אחר כך זה סתם דיסקו נחמד.

ג'דווארד - Waterline (אירלנד)

כן, Jedward הם להיט אדיר באירלנד לא מהיום, והם הכי חומר לאירוויזיון, אבל למען השם מה זה התסרוקות האלה? אתכם למיקי בוגנים.

קליופי - Crno i belo

חשבתם שנעבור אירוויזיון ב-2012 בלי איזו חקיינית של אדל? קליופי מתחילה את השיר על הפסנתר בפוזת נעמי שמר. אחר כך היא קמה ומתברר שהיא סוג של שילוב בין מאיה בוסקילה לנתנאלה. מה שנקרא, רולינג אין דה מיטבל גבינות.

קאן בונומו - "Love Me Back" (טורקיה)

כולם מדברים על זה שקאן בונומו הוא יהודי שעומד לייצג את טורקיה. אם הוא היה חי ושר בישראל את השיר הזה כולם היו שואלים למה שמעון בוסקילה הצטרף ל"בום פם". לפני עשר שנים הוא גם היה מקבל חינמים בברים בפלורנטין ומופיע בג'ה פן.

>> שובו של טל סונדק בשיר "שוב לחזור"