תיסלם 09 (צילום: אריאל ואן סטרטן)
"להקות לא באמת מתפרקות". תיסלם | צילום: אריאל ואן סטרטן

להקת תיסלם תחגוג 30 שנה להיווסדה בשתי הופעות מיוחדות וחגיגיות שיתקיימו במסגרת פסטיבל ישראל 2009. החידוש הגדול בהופעות יהיה השימוש במסכי "LED" מיוחדים עליהם יוקרנו קטעי וידיאו שישלבו קליפים מהעבר, צילומים מההווה וקטעי סרטים מהארכיון הפרטי של חברי הלהקה כשהם מעובדים כוידיאו-ארט. תיסלם, שרק לפני כמה חודשים השיקה קמפיין אנימציה סלולרי עם חברת "סלקום" ושירים חדשים כמו "שעמום" ו"רק אותך רוצה לאהוב", תופיע במוזיאון ישראל (4.6) ובאמפיתיאטרון קיסריה (11.6). בנוסף משיקה הלהקה אתר אינטרנט חדש.

"פסטיבל ישראל פנו אלינו כי הם חיפשו אירוע רוקי שכמותנו", מסביר יאיר ניצני - הקלידן, המוח ואחד מכותבי הלהיטים בלהקה. "האמת היא שהם התחילו את זה לפני שהתחיל הסיפור עם סלקום. בהופעה הזו נעבוד עם אותו אמן וידיאו שאיתו עבדנו במופע בשנת 2000, שגם יצא בדי.וי.די. כשכתבו על ההופעה ההיא כתבו על 'הערך המוסף' שנתן הוידיאו על המסכים, ומיד אחר כך כולם רצו אליו וביקשו שייתן להם את אותו 'ערך מוסף'. מאז עברו 7 שנים והפעם נעבוד עם מסכים שהדבר הכי קרוב אליהם שאני מכיר זה מה שהיה בהופעה של לד זפלין שראינו יזהר (אשדות) ואני בלונדון. זו אמורה להיות חגיגת מוזיקה ותמונות עם חומרים מהעבר ודברים חדשים, גרפיקות ואנימציות".

"במצעד ההורדות בסלולר אנחנו ראשונים, לפני אייל גולן"

-במקביל ממשיך הסיפור עם "סלקום"?
"כן, סלקום לא נגמר וממשיך במלוא העוז. יש עוד שיר חדש בדרך שמלווה בקליפ אנימציה ובפרקון וידיאו. 'שעמום', השיר הראשון שהוצאנו מהפרויקט הזה ראשון במצעד ההורדות של סלקום אפילו לפני אייל גולן. וגם השיר השני במצעד, שזה יפה בשביל להקה שעשתה את אותו טריק לפני 30 שנה, זה מרגיש נהדר".

אין תמונה
"מופיעים כשאפשר, פסטיבל ישראל, הופעה מכורה להיי-טק, הכל לגיטימי"

-ואיך זה מרגיש מבחינת היחסים היום בתוך הלהקה, 30 שנה אחרי?
"
זה אחרת כי לכל אחד יש חיים מלאים ושלמים מחוץ לתיסלם. אז זה היה כל עולמנו. מה שדומה זה הרגעים על הבמה, שמזכירים את פעם. אותן בחורות צורחות ולפעמים אלה הבנות שלהן. הקהל בהופעות מאוד מגוון, יש צעירים מקסימים שבאים, בני 17 שמכירים שירים ומילים ונהנים, חלק מכירים את השירים מ'סלקום'. התגובות הן בעיקר בנוסח: 'ואו, גם זה שיר שלכם? בואנ'ה, יש לכם המון להיטים'. שזה אחד הדברים שמאפיינים את תיסלם, שהיא להקה עם המון להיטים. בהופעה זה בום, בום, בום, אחד אחרי השני".

"תמיד השתדלנו להיות חדשניים וחוצפנים ולהקדים את זמננו"

-טוב, הרדיו אף פעם לא הפסיק להשמיע אתכם.
"נכון. מצד שני היום בהופעות אנחנו נשמעים אחרת מברדיו. הסאונד שלנו הרבה יותר כבד מאשר גרסאות הפופ שיש בתקליטים. 'רדיו חזק' למשל הוא היום הרבה יותר מטאלי מאשר בתקליט משנת 80'".

-קצת מוזר לשאול בעידן הנוכחי של סלולר ואינטרנט על אלבום חדש, ובכל זאת.
"סך הכל הקלטנו שישה שירים בזמן האחרון. שלושה חדשים לגמרי ושלושה רימייקים ל'בוקר של כיף', 'שנה שנייה' ו'כלניות'. ב'בוקר של כיף' זה פצצה של עיבוד, שהוא בעצם הגרסה הרביעית לשיר הזה, כי היתה גם גרסת דאב וגם 'דיגידי כיף' עם שבק ס'. היום אנחנו נהנים מיכולת נגינה הרבה יותר טובה של כולנו, מיכולת שירה הרבה יותר טובה של דני (בסן) ומיכולת ההפקה המשופרת של יזהר (אשדות), יושי (שדה) ושלי.

"שוברי הקופות באמריקה הם בגיל שלנו"

"מבחינת מוצר תמיד השתדלנו להיות חדשניים וחוצפנים ולהקדים את זמננו. אז הפעם דילגנו על דיסק ועברנו ישר להורדות וסלולר. אותי זה מאוד מרגש. ואני שמח שסוף סוף יש גם חנות אינטרנטית של סלקום, שאפשר לקנות בה שירים. אולי יהיה נחמד להוציא גם מוצר פיזי אבל זה לא מאסט".

-והתוכניות לעתיד?
"אין לנו תוכנית להמשיך לנצח. אומרים לנו כל פעם 'התפרקתם חזרתם'. צריך להבין שלהקות היום לא מתפרקות באמת. מופיעים כשאפשר וכשבא וכשיש ביקושים וכשמתאים, ובהכי גדול ובומבסטי שאפשר. אם זה פסטיבל ישראל או הופעה מכורה לחברת קומברס באילת. הכל לגיטימי לחלוטין.

"היום הטופ 10 באמריקה מבחינת שוברי קופות באמריקה כולם בגילנו פלוס וזה נורא משעשע: ברוס פרינגסטין, AC/DC, הרולינג סטונז. כל ההצלחות הכי גדולות. זה בגלל שללהקות האלה וגם לנו יש כל כך הרבה רפרטואר, ותק ולהיטים שבן אדם אומר לעצמו שהוא חייב לראות אותם בהופעה. וזה נעים".