אין תמונה
"האלבום החדש אישי מאוד, נשי ובוגר. אני כבר לא ילדה"

שבע שנים מפרידות בין "חלומות", אלבום הבכורה של סיגל שחמון ובין "תגלי לו", סינגל הבכורה מאלבומה השני שיצא היום לרדיו. האלבום השלם מיועד לקיץ וילווה גם במופע חדש. שחמון (38) הספיקה לעבור כברת דרך אישית ארוכה בין שני הפרויקטים כולל נישואים, הורות, ופרידה מבעלה, איש העסקים עופר אמיר, בעיצומו של ההיריון עם בנם השני. עדיין, למרות ששחמון מאשרת שנכנסה לאולפן ההקלטות כמעט במקביל למשבר בנישואיה, היא מסרבת ליפול לקלישאה של "אמן סובל הוא אמן יוצר".

"ידעתי כל השנים שיהיה אלבום שני", היא אומרת, "רבים לא מודעים לזה, אבל גדלתי בבית בו כולם נגנו פסנתר מצד אחד ושמעו אום כולת'ום מצד שני. רצה הגורל והכירו אותי במהלך השנים בעיקר כמנחת טלוויזיה, אבל לא הפסקתי אף פעם ליצור. היו לי ארבעים שירים מוכנים שהתחלתי לעבוד על האלבום השני שלי וכן, יצא שהתחלתי להקליט בחודש חמישי להריון כלומר ממש בעקבות הפרידה מבעלי. עדיין אי אפשר לומר שתהליך היצירה הוא תולדה של מה שקרה בחיי האישיים".

-אבל זה היה ריפוי בעיסוק.
"אין ספק שיצירה מוזיקלית היא מפלט מדהים ברגעים הקשים, אבל אני לא רוצה ליצור את הרושם שמדובר באלבום פרידה שלי מבעלי. בניגוד לאלבום הראשון ויתרתי הפעם על כתיבת השירים, והפקדתי את רוב המילים והלחנים בידיהם של יוצרים אחרים, רובם צעירים. חלק מהשירים נכתבו במיוחד עבורי, בעקבות שיחות אישיות עם הכותבים, אבל היו כאלו שהביאו חומרים מוכנים מהמגרה ופשוט התחברתי אליהם לחלוטין. אין מה לעשות, אהבות ופרידות הן חלק מהחיים של כולנו. אנשים יוצרים חווים פרידות, כותבים עליהן, ואז אחרים שחווים משהו דומה שומעים ומזדהים".

"לא מפחיד אותי לבוא עם יצירה למיטיבי לכת"

-זה מה שיקרה, לדעתך, למי שיאזין לאלבום החדש שלך?
"האלבום החדש אישי מאוד, נשי ובוגר. אני כבר לא ילדה, ולא יכולה להישמע כזו. זה לא אלבום פופ, אין בו להיטים קלילים לקיץ, והסינגל 'תגלי לו' הוא דוגמה טובה כי יחסית הוא אחד השירים הפחות קליטים. אני חושבת שנשים מבוגרות יבינו אותו ברמות שמאזינים אחרים אולי יתקשו לקלוט, אבל בעיני זו בפירוש יצירה למיטיבי לכת ולא מפחיד אותי לבוא למאזינים מהמקום הזה. אני בוטחת בטוב טעמו של קהל המבין וקולט אמת וכנות, ואם משהו טוב בעיניו הוא יאמץ אותו".

את האלבום השני של סיגל שחמון עבדו והפיקו מוזיקלית ליאור שושן ואודי תורג'מן, וכאמור פרט לשיר אחד שכתב דניאל סלומון רוב היוצרים אלמונים יחסית. את "תגלי לו" כתב והלחין עידן סלומון, ששמו גם היווה השראה לשם בנה השני, עידן.

"ליאור ואודי עשו עבודה מדהימה", מפרגנת כלת השמחה, "ווקאלית, הם הצליחו לקחת אותי למקומות שלא התקרבתי אליהם בעבר. עד היום לא ברור לי איך עשו את זה. את 'תגלי לו' הקלטתי בחודש תשיעי, שכבר לא הייתה לי סרעפת, אבל ליאור ואודי התעקשו שזה הטייק שצריך להיכנס לאלבום ובדיעבד צדקו".

"אני בכוננות ספיגה מאז נכנסתי למקצוע לפני 15 שנים"

-את כבר בכוננות ספיגה נגד הביקורות בנוסח "מה פתאום היא גם שרה"?
"אני בכוננות ספיגה מאז נכנסתי למקצוע לפני 15 שנים, כי תמיד יש לאנשים מה להגיד לא משנה מה אעשה. תמיד טענתי שאני לא מגבילה את עצמי לסוג אחד של עשייה, וזה יכול להיות בעייתי לאמן בישראל. באמריקה המונח 'מולטי-טאלנט' מובנה בתרבות שלהם. פה אנשים רוצים שיהיה להם נוח, אז מתייגים. מצפים מאמנים לעשות אותו הדבר כל החיים, כי כדי לקבל אותך פתאום בפאזה אחרת צריך לעבור הסתגלות. זה מבלבל, מאמץ, מוציא מהקופסאות שאנשים כל כך אוהבים. אז מה האופציה שלי? להתכחש לעשייה הבוערת בי לא פחות מהנחייה או ממשחק"?

-מה הסיכויים שסמוך ליציאת האלבום תככבי בסרט על הגירושים תחת הכותרת: "סיגל שחמון מגלה הכל"?
"אין סיכוי. מה שלא ישמעו בשירים החדשים שלי לא ישמעו בכלל. הקהל שאני רוצה להגיע אליו עם המוזיקה שלי הוא כמו חברות חדשות, שאת מאד אוהבת אבל לא תמיד מרגישה צורך לחלוק איתן גם את הפרטים הכי אינטימיים. זו פריבילגיה השמורה לקומץ חברים אישיים ממש קרובים, ואין לי צורך לשתף את כל עם ישראל בפרטים האלה".

-אבל הצעות כבר קבלת.
"ברור".