בין כל ההאנשים שחטפו אש ממוריסי, כדאי להתחיל באלה שכנראה ספגו ממנו הכי הרבה עלבונות ונאצות. מדובר בעצם במשפחה בריטית אחת שהוא לא מפספס אף הזדמנות לנגח. עוד בתחילת הקריירה עם הסמית'ס לא חסך ביקורת נגד ממסד המלוכה המיותר, לטענתו. "אני מתעב את משפחת המלוכה, תמיד תיעבתי. זה סיפור פיות שטותי" אמר פעם. בהזדמנות אחרת הוסיף ש"אני באמת מאמין שמשפחת המלוכה לכאורה, לא מייצגת את אנגליה ואנגליה לא צריכה אותם. הם לא יותר מאשר אוכלי חינם ומוצצי כסף".

ואם חשבתם שזה נעצר באייטיז, בהספדו את הזמר פרינס השנה הוסיף תובנה על המלכה אליזבת': "פרינס הוא בן-אדם מלכותי שאנשים אוהבים באמת, ואילו אליזבת' נכפתה על אנשים שמעולם לא נשאלו אם הם רוצים או לא רוצים אותה". במקרה אחר כינה את הנסיך צ'ארלס ובנו הנסיך ויליאם צבועים, לאחר שיצאו למסע ציד בספרד, יום לפני הגשת הצעת חוק להגנת חיות בר וסגר ב"אנחנו יכולים רק להתפלל לאלוהים שהרובים יסתובבו לפרצופם כמו בומרנג". בסיבוב ההופעות הקודם של מוריסי הוא הלביש את להקתו בחולצות ועליהן הכיתוב "אנחנו שונאים את ויליאם וקייט". את האחרונה האשים בעקיפין במותה של אחות בבית חולים בלונדון שטיפלה בדוכסית.

ב-2013 יצא נגד בית המלוכה שוב - "במשך שנים אומרים לנו שאנחנו אוהבים את המשפחה הלא מתפקדת הזאת ללא קשר להתנהגותם או מטרתם. אף אזרח בריטי אינו מוסמך מספיק בשביל לעלות את השאלה מדוע המוסד הזה נחוץ, במיוחד כאשר רוב מדינות העולם מתקיימות יפה מאוד ללא מלוכה". למרות כל ההתקפות, מוריסי גילה כי הוא קיבל כמה הזמנות לארמון המלוכה ואף מכתב אישי מהנסיך צ'ארלס. לא הייתי בונה על פגישה עם המלכה בזמן הקרוב.

קבוצה נוספת שספגה אש ממוריסי היא כוכבי פופ ומוזיקאים נבחרים, כשאת מרבית האש סופגת מדונה כבר קרוב לשלושה עשורים. "מדונה קרובה לזנות מאורגנת יותר מכל דבר אחר שהיא עושה" טען באמצע שנות התשעים. כשביקר בישראל בפעם הקודמת אמר ש"היא זיוף אחד גדול" ובשנה שעברה הטיח בה את הכינוי "מק'דונה" והביע חוסר שביעות רצון מהופעתה בטקס פרסי המוזיקה הבריטית - "המוזיקה שלה מעולם לא אמרה שום דבר על החיים בבריטניה".

מדונה לא לבד במערכה. על ליידי גאגא אמר שהיא "שום דבר חדש, ובדיוק ההיפך מארוטית", את ביונסה האשים בסכנת ההכחדה של קרנפים, לאחר שהשתמשה בעורם על מנת לייצר תיקים תחת המותג שלה. אלטון ג'ון ספג הערה מעליבה אחרת "במקרה שלו בשר לא יהיה רצח" ואת הקולגה רוברט סמית' מהקיור כינה "שק בכיינות".

בביקורת שלו על תעשיית המוזיקה לאחרונה האשים את חברות התקליטים בשיווק יתר וחוסר מקוריות. "אנחנו נמצאים בעידן של כוכבי פופ מלאכותיים וכתוצאה מכך הציבור איבד עניין. נדיר שחברות התקליטים עושות משהו לטובת המוזיקה. זאת הסיבה שהמצעד מורכב מזמרים כגון אד שירן וסם סמית', מה שלפחות מבטיח לנו שיותר גרוע מזה לא יכול להיות."

אחד הנושאים הקרובים ביותר לליבו של מוריסי הוא הצמחונות והרג החיות בעולם והוא לוקח את זה בשיא הרצינות. ההערה השנויה במחלוקת הגדולה ביותר שלו היה כאשר קישר בין אירועי הטרור שהתרחשו בנורווגיה ביולי 2011 אשר בהם נרצחו 76 בני אדם, לבין תעשיית הבשר בזמן הופעה בפולין – "כולנו חיים בעולם רצחני, כפי שמעידים האירועים האחרונים בנורבגיה, אך זה כאין וכאפס לעומת מה שקורה במקדונלדס וקנטקי פרייד צ'יקן בכל יום נתון".

בהופעה שפתחה השבוע את סיבוב ההופעות שלו, אמר על מוות לוחם השוורים מפגיעת שור לפני כחודש "הדבר הנורא הוא שהורגים את השור וגם את אמא שלו, חבל שהורגים את האמא הלא נכונה".

מוריסי הואשם לא פעם בגזענות. כך היה כאשר אמר על הסינים כי הם גזע נחות במהלך דיון זכויות על בעלי חיים, או שקרא לדנמרק "מקום שטני לחיות בו אם אתה חזיר". שיר אחד מקריירת הסולו שלו קישר אותו אל המפלגה הימנית הקיצונית "The National Front", למרות שכמובן הציניות וההומור הובנו לא כהלכה.

מוריסי והפה הגדול שלו יגיעו לשתי הופעות בישראל. ב-23/8 בהיכל התרבות בת"א, לה אזלו הכרטיסים וביום למחרת 24/8 באמפי תיאטרון בקיסריה. לרכישת כרטיסים להופעה. בשישי הקרוב, 12/8, הליין הוותיק "Bigmouth", בשיתוף ליין ה-indie disco, יקיים את המסיבה הרשמית לקראת הגעתו של סולן הסמית'ס לשעבר, באוזןבר. לרכישת כרטיסים למסיבה.