שימי תבורי, האח הגדול, ריאלטי (תמונת AVI: mako)
במחנה הנכון | תמונת AVI: mako

חודש אחרי שנכנסו לבית "האח הגדול VIP" ורגע לפני הגמר הגדול, זה הזמן לבדוק איך השפיעה ההשתתפות בתוכנית על מצב הקריירה של הזמרים שלקחו בה חלק. מצד אחד, אם נצמדים לאחת מקלישאות עולם הפרסום והסלבס - כל פרסום הוא טוב, גם פרסום גרוע, העיקר שיאייתו את שמך נכון. מצד שני, האם זה נכון תמיד? על פי הצבעות הקהל בבית, על פי רצונו של עמישראל, שימי תבורי (והאצבע), קורין אלאל ושרונה פיק עוד שם. מאיה בוסקילה, אמיר פיי גוטמן ודניאלה פיק כבר לא. מכאן שבמקרה הזה פרסום וחשיפה מסוג מסוים לא בטוח שעושים טוב, בטח שלא לכולם.

שימי תבורי

בגיל 56 לשימי תבורי לא היה הרבה מה להפסיד. הקול האדיר נשאר כמו פעם, הקהל לא כל כך. כבן לדור החלוצים של המוזיקה המזרחית הוא מצא את עצמו בשנים האחרונות קצת מאחור. בניגוד לקולגות שלו, לתבורי יש מספיק מודעות עצמית והומור עצמי, חיוך וקריצה, כדי לקחת הכל בקלות ולהיכנס ל"אח הגדול" כדי לזכות ולהחזיר לעצמו את התהילה. מי שבילה עשרות ערבים בשנים האחרונות כקולב לבדיחות של ננסי ברנדס חייב הומור עצמי כדי להישאר שפוי. הבחירה הזו השתלמה לתבורי, גם לטווח הקצר, עם עלייה חדה במספר ההשמעות שלו ברדיו, וכנראה גם מבחינת הכיס ולטווח הארוך, בהופעות בשנים הקרובות. בנוסף, אותו הומור, אותו אופי, גרמו לו לתפוס את הצד "המנצח" בבית "האח הגדול", הצד שיוביל אותו לגמר.

מאיה בוסקילה (תמונת AVI: האח הגדול VIP)
קשה להיות סלב | תמונת AVI: האח הגדול VIP

מאיה בוסקילה

מאיה בוסקילה היא לא באמת רשעית, או ביץ', אבל ככה זה יצא בטלוויזיה. האמת? מסכנה. היא כל כך רצתה שיכירו את מי שהיא באמת, ויצא לה הפוך. קשה להיות מי שאתה באמת כשאתה סלב וכל הזמן מצלמים אותך. קשה להיות מי שאתה באמת אחרי שאולפת במשך שנים על ידי מנהלים אישיים ויחצנים לשחק את המשחק שכולם משחקים בחוץ, משחק שלא עובד, לצערה הרב, בתוך הבית. השבוע נשמעו דעות שההדחה מ"האח הגדול VIP" הולכת לגמור למאיה בוסקילה את הקריירה. אני חושב שלא. ממש לא. אולי יהיה לה קצת קשה בהתחלה, אבל היא מספיק חזקה לטווח הארוך זה רק יעשה לה טוב. כי עוד כמה חודשים אף אחד לא יזכור מתי היא הודחה ולמה, רק יזכרו שהיתה שם ושניסתה להיות אמיתית. היא זמרת מצוינת, רק שתצליח.

קורין אלאל

אחרי שעוררה לא מעט ויכוחים האמנית הכי גדולה שהשתתפה בתוכנית יוצאת ממנה כמעט כלעומת שבאה. הנטייה היא להאמין שמספר אוהדיה של קורין אלאל לפני ואחרי "האח הגדול" נשאר כמעט כשהיה. כמה אוהבי רוק בוודאי נטשו אותה על הבחירה שלה להשתתף בתוכנית. מצד שני גילו אותה כמה אחרים שקודם לכן בקושי הכירו אותה ואת יצירתה. מדובר בנשמה ענקית, ברוקרית עם ביצים, במלחינה מחוננת, הכל נכון. אבל ב"אח הגדול" נחשף ששיריה כרגע, מבחינה סלבריטאית טהורה, חזקים ממנה. קל להבין מדוע בוחר עידן יניב לכסות דווקא עכשיו את "זן נדיר" בתוכנית כמו "האחות הקטנה". קשה לראות את קורין אלאל קוצרת מהפופולריות החדשה של "קורינלל" את הדיבידנדים. היא קצת תמימה מדי.

אמיר פיי גוטמן מחפש קצת שמש בבוקר קריר (תמונת AVI: mako)
מתאים למחזות זמר | תמונת AVI: mako

אמיר פיי גוטמן

אני מאמין לאמיר פיי גוטמן. הוא באמת רוצה להפיץ אהבה בעולם. לכן הוא לא מתאים ל"אח הגדול". מצד שני, גם קריירה מוזיקלית זה לא הצד החזק שלו. "היי פייב" זו היסטוריה רחוקה שבה הוא בעיקר שנא את עצמו ואת חבריו ללהקה. אלבום הסולו שלו "דבש בכוורות" לא הצליח, למרות היציאה המתוקשרת מהארון. אמיר פיי גוטמן הוא זמר מצוין, אבל בעיקר למחזות זמר ופסטיגלים, ואין בזה שום דבר רע. הוא תפור על "מרי לו", "הלהקה" ושאר הפקות. שם מקומו הטבעי. השאיפה שלו להיות אמן-זמר בפני עצמו היא לגיטימית, אבל גם לנסות לנצח את מנחם בן בויכוח זה לגיטימי. בשני המקרים הכישלון מובטח מראש.

שרונה ודניאלה פיק

"האח הגדול VIP" היתה פחות או יותר הצ'אנס האחרון של שרונה ודניאלה פיק לחדש איכשהו את הקריירה המוזיקלית הדי נעלמת שלהן. האם זה יקרה בזכות השיר החדש ששרו יחד בבית? האם בעזרת הפרויקט החדש של אבא צביקה עם "סלקום"? או אולי הדי.וי.די לילדים שיצרה האמא מירית שם-אור? לא ברור. אפילו לא ברור אם השתיים יתאחדו שוב לצמד.

כמו שהחיים והיחסים במשפחת פיק היו ונשארו אניגמה – ההפקרה של שרונה במשימת המסעדה כאילו היתה משה בתיבה המושלך ליאור עדיין צורבת – כך גם קשה לדעת האם העתיד צופן לשתיים אלבום זהב נוסף או שיממון כמעט טואטלי כמו זה שבא אחרי הפירוק של הצמד. האמת? לא נראה לי שלשרונה ודניאלה עצמן יש מושג מה הולך להיות, וכנראה שהן תחכנה להצעות. קודם של מפרסמים, רק אחר כך של מפיקים.