אין תמונה
"עוד לפני שסיימו להציע לי אמרתי 'רעש לבן'". אסף ארליך בהופעה

אסף ארליך, אחת הדמויות היותר מוערכות ברוק הישראלי העכשווי, נמצא בימים אלה בתהליך עבודה על אלבומו השלישי, ממנו חשף עד כה שמונה שירים חדשים בשתי הופעות שקיים בלבונטין 7 בתל אביב מול הקהל הנאמן שלו.

ביום שבת הקרוב תהיה לארליך הזדמנות לחשוף את השירים החדשים גם במסגרת פסטיבל "הלם כרך", שיתקיים באולמות "צוותא" בסוף השבוע. אבל עוד קודם לכן, ביום חמישי, ישתתף בערב המחווה לרגל 15 שנה לאלבום המיתולוגי "סימנים של חולשה" של ברי סחרוף, ויבצע גרסה משלו ללהיט "רעש לבן".

"זה הפייבוריט שלי באלבום ולכן בחרתי אותו. איך שהציעו לי להשתתף, עוד לפני שסיימו את המשפט, אמרתי 'רעש לבן'", אומר ארליך. "זה כמובן אלבום מעולה ומדובר בחתיכת אתגר, אבל עוד לא עשינו חזרות. אנחנו משום מה דוחים את זה לרגע האחרון. גם כי ככה יצא וגם כי דווקא נחמד שזה יוצר מתח לקראת הדבר הזה. נבוא, נעשה חזרה של מקצוענים ואני מאמין שיהיה טוב".

"רקטומנו קצת עייף מערבים מסוג זה, אבל מדובר באלבום מיוחד"

-למרות שזה פסטיבל אינדי הקהל מצפה להשקעה.
"לא סותר. אני לא מקל ראש חלילה, להפך. הכל נמצא בראש, כתוב, רק צריך עכשיו לבצע את זה, זה הכל. זה יקרה כמו שאנחנו עובדים על החומרים שלי. עידו אגמון הגיטריסט מפיק את העניין, מנהל אותו בסופו של דבר, אבל כולנו שם יחד".

ברי סחרוף, ז'אן-ז'ק גולדברג (צילום: רועי ברקוביץ')
"אין לי בעיה שישוו אותי לברי, אבל אין לי מה להגיד על זה". סחרוף | צילום: רועי ברקוביץ'

-צפוי ביצוע דומה למקור או שתיקחו את "רעש לבן" למקום אחר?
"למקום אחר, כי המקור כל כך שלם ויפה, שלעשות אחד-לאחד - אין שום סיבה והצדקה, אז אולי מקום קצת אחר, בתקווה שייצא מעניין. בסופו של דבר רקטומנו קצת עייף מערבים מסוג זה. מצד שני, אם מדובר באלבום כזה, אני חושב שזה מבורך".

-הסיטואציה של קאבר לברי לא מרתיעה אותך?
"לא, כי כשאנשים באים לערב מהסוג זה הם באים פתוחים לשמוע פרשנויות של אמנים שהם מכירים יותר ופחות, האוזן באה ממקום אחר, לא כדי לשמוע את האלבום, אלא איך כל אחד לוקח את זה למקום שלו. מבחינתי זה אתגר וכבוד גדול להשתתף בדבר כזה, במיוחד כשמדובר באלבום כזה טוב".

-בעבר השוו בינך לבין ברי מבחינת הקול.
"אין לי בעיה עם זה, אבל אין לי יותר מדי מה להגיד על זה".

"להשתמש במילה 'אלטרנטיבי' זה שחוק ובלתי נסבל"

-מה צפוי במופע הסולו שלך בשבת?
"עוד לא החלטתי מה אעשה בדיוק, בעיקרון יהיה שילוב בין שירים חדשים לישנים. הנטייה הטבעית היא לחומר החדש, זה כיף לי ומרענן נורא.
לקהל זה פחות קל ועדיין אני נהנה וחושב שהשירים משני האלבומים הראשונים יהיו שם גם. ההופעה בפסטיבל חשובה לא רק כדי לתרגל את השירים החדשים, אלא גם כדי להיות חלק מאירוע מבורך כזה, שבו באים הרבה אמנים ועושים את המוזיקה שלהם. אני אוהב אירועים מהסוג הזה ומקווה שיגיע הרבה קהל".

-אתה חתום בלייבל כמו "עננה" שיש לו שאיפות להגיע למיינסטרים. המגירה של האינדי או האלטרנטיב לא מפריעה?
"בשקלול כללי, להשתמש במילה 'אלטרנטיבי' זה שחוק ובלתי נסבל. באחת השיחות הצעתי אלטרנטיבה למילה 'אלטרנטיבי'. גם המילה 'אינדי' זה לא בדיוק קולע, כי 'אינדי' זה משהו יותר רחב.
אני לא ממש מתעסק בעניינים של למתג את עצמי. יש פה ערב עם גישה נכונה, מהמקום הנכון של עיסוק במוזיקה, ואם זו תהיה האווירה אז זו כבר הצלחה וזה בעיני הדבר החשוב".

-איך מתקדם האלבום השלישי?
"הרעיון הוא להופיע עוד ולהכניס עוד שירים חדשים להופעה, עד שנרגיש מספיק בשלים ומוכנים. זה בעיקר עניין של תחושה, אין כרגע תאריך יעד לסינגל או אלבום. כשארגיש שזה שלם והגיע הזמן לתחום את החומר אז זה יקרה. אני מאמין שעוד כמה חודשים, לא עוד כמה שנים. בינתיים קיבלתי תגובות חיוביות מהקהל, אמרו שאוהבים וכל אחד נפל לו פייבוריט משלו. אמי מאמין שיהיה בסדר".