שלום חנוך הוכתר בסדרה התיעודית "סוף עונת התפוזים" כרוקר החשוב בישראל. ביום חמישי, 13 ביוני, בשעה 22:00, ישודר בערוץ 24 הפרק "נגד הרוח" שעוסק בחנוך, ובשעה 23:00 יתארח חנוך באולפן של יואב קוטנר לשיחה על הקריירה שלו, עובדת היותו רוקר פעיל, מקליט ומופיע בגיל מתקדם, וכן דעותיו על נושאים כמו המדינה, פוליטיקה והדת.

על המצב במדינה אומר חנוך: "אני מרגיש שמבחינת תוכן ועושר של אמצעים אני ככה (המום), אני ככה (המום) כל הזמן, על כמה הדברים עפו קדימה. לא הייתי מאמין, ואני רק הקטן שביניהם. אז הולך להיות נהדר. רק מה, השלטונות, הממשלים, הצורה הזו של מדינה עם ראש ממשלה שהוא כמו מלך וכל מיני שרים שיש לו - זה לא עבודה רצינית, זה פוליטיקה, זה ברבור, זה משחק, זה תחת של אנשים, שבאים לשמור על התחת שלהם. מה אתה בא לשמור? תשמור בבית על התחת שלך. צריך היה לעבוד, צריך היה לנהל את הדברים. זה אני רואה ברור. זה היום אפשר לראות, בקו תפר הזה, היום, שפשוט העסק מנוהל בצורה שלומיאלית נורא, וזה תוצאה של העבר וצריך להתקדם".

"אני עצמי חי בלי אמונה, אבל יש לי מה להגיד על זה"

על הדת אומר חנוך: "אתה מכיר אותי ואת הדת, חברים טובים לא היינו אף פעם".
קוטנר: "אני לא חושב שזה הדת, אלא העסקנות הדתית".
חנוך: "נכון, נכון, כלומר אין לי שום דבר נגד אמונה של אנשים. באמת. אבל אני עצמי מעדיף לחיות בלי זה. יחד עם זה, יש לי מה להגיד על זה, וגם לאחרים. אני, דרך העבודה שלי, זו צורת הביטוי שלי, אז אני אומר את זה ככה.

"לא משנה לי אם יגידו לי שהשיר 'יפה' או 'לא יפה'. יכול להיות שכאשר אתה אומר דברים שהם.. בוא נאמר יש הרבה אנשים שלא מקבלים, או לא רוצים לקבל, או רוצים להישאר כמו קודם, ואז הם יגידו שזה 'איום ונורא', זה מותר, מותר. להגיד 'איום ונורא' על שיר זה לא אסון כל כך גדול, לא קרה שום דבר".

שלום חנוך: "בוב דילן הוא רוק קל"

על כך שהוא ממשיך להופיע ולתת ברוק גם בגיל 66 מצהיר חנוך: "אין רוק בלי להופיע".
וקוטנר משיב: "בתחום הזה התעוררת"
חנוך: "אולי הגיע הזמן. זה במהותו הופעה, כן, וזה דיבור ישיר, לא מוזיקה רק. ותוסיף לזה דיסטורשן, תוסיף לזה גם גיל, שזה נכון מאוד, אבל היום אלה שעוקסים במוזיקה הזו שנקראית רוק בכל העולם יש המונים בגילי ואפילו יותר זקנים, ישישים, קשישים".
קוטנר: אני מסתכל על בוב דילן, שיותר מבוגר ממך, וממשיך לרוץ.
חנוך: "כן, אבל דילן הוא רוקר קל".
קוטנר: למה קל?
חנוך: "המילים שלו הן הזעזוע. במנגינות, הוא נוסע עם אוטו קצת יותר, כזה, מסוגנן".

*התוכנית "בחזרה לסוף עונת התפוזים" עם שלום חנוך תשודר ביום חמישי, 13.6 בשעה 23:00. בשעה 22:00 יוקרן הפרק "נגד הרוח" העוסק בחנוך.