לירז צ'רכי פרומו (צילום: רונן פדידה)
"חזרתי לתפקיד ראשי בתאטרון". לירז צ'רכי | צילום: רונן פדידה

הזמרת והשחקנית לירז צ'רכי חוזרת לאט לאט לשגרה אחרי לידת ביתה ג'ון, בת הארבעה חודשים, מנישואיה לשחקן תום אבני. צ'רכי מתחילה בימים אלה עבודה על אלבום חדש ובמקביל חזרה לשחק בתפקיד הראשי בהצגה "פרח השכונות" בתאטרון באר שבע.

בעוד יומיים (רביעי) תשתתף צ'רכי במופע "אמני ישראל שרים U2" בהאנגר 11, במסגרתו תבצע שורה של זמרים משירי הלהקה האירית המפורסמת. כל ההכנסות מהמופע יוקדשו לעמותת "לב אוהב", המסייעת לילדים ונוער בסיכון.

צ'רכי תשיר את הלהיט "Misterious Ways" ועל הבמה צפויים לעלות גם: דיאנה גולבי, הצמד גיא ויהל, לירן דנינו, שרי גבעתי, שי גבסו, קובי פרחי ("אורפנד לנד"), אושרי כהן, להקת "בית הבובות", דניאל סלומון, דניאלה פיק, דניאל דור, יעל דקלבאום, ירמי קפלן, מייקל הרפז, אפרים שמיר, סער בדישי ועידו תדמור. את הליווי המוזיקלי תספק להקת "Overtone", המתמחה בקאברים ל-U2. באירוע צפוי להיות נוכח גם שגריר אירלנד בישראל.

"אני חוזרת למוזיקה וחזרתי לתאטרון אחרי חודשיים וחצי", אומרת לירז צ'רכי. "אני מאוד שמחה לחזור, למרות שהרגשות מעורבים, כי הבת שלי נשארת בבית. זה הלם כשעוזבים את הילדה בבית וחוזרים לעבוד. גם תום ככה, מוזר לו ללכת לחזרות, כי אף פעם הזמן לא מספיק".

לירז צ'רכי (תמונת AVI: ראובן שניידר )
"אני לא רוצה להוריד אותה מהידיים שלי" | תמונת AVI: ראובן שניידר

-למי היא דומה?
"היא בת ארבעה חודשים, והיא ממש דומה לתום, היא בצבעים שלו, בהירה. גם במימיקה היא ממש דומה לו".

-היא תהיה שחקנית וזמרת?
"אנחנו לא יודעים. מה שהיא תרצה. שתהיה מה שבא לה".

-לפעמים שוכחים שגם אנשים מפורסמים בסוף רוצים בית ומשפחה נורמליים.
"על אחת כמה וכמה, כי מי ששייך לתחום הפכפך צריכים בסיס איתן מאחוריו. תום ואני, שנינו באנו מבית מאוד משפחתי".

-ועכשיו את הולכת לשיר U2.
"השתתפתי גם לפני שנתיים במופע משירי איימי וויינהאוס עבור אותה עמותה, והיה מאוד מוצלח, גם הקונספט וגם סך התרומות. כל מה שקשור במוזיקה ותנדבות זה טוב. אני בעד עמותת 'לב אוהב' שהיא מאוד פשוטה בערכים שלה. המטרה שלה היא לספק תנאים טובים יותר למי שצריך, מגיל אפס עד גיל 18, גם לנכים ולקויי התפתחות ולמידה. רוב העמותות ספציפיות ופה הנתינה יותר רחבה. העמותה עונה לצרכים של אוכלוסיה ענקית, וזה נעשה בצנעה. הם לא עמותה שעושה הרבה רעש ויחסי ציבור. אני נרתעת מעמותות שעושות הרבה רעש. 'לב אוהב' הם עמותה צנועה שזקוקה לעזרה שלנו. ובכלל, כל דבר שעושים דרך מוזיקה והוא גם אמנותי זה טוב. אני חושבת שעבור הקהל זה נחמד לראות הופעה מדהימה, אינטרפרטציה לשירי U2, וגם לתרום".

לירז צ'רכי ותום אבני עם בתם  (צילום: צ'ינו פפראצי)
"גם לתום קשה להיפרד ממנה" | צילום: צ'ינו פפראצי

-תשירי את "Misterious Ways".
"לא אני בחרתי את השיר אבל אני אוהבת אותו מאוד. אני לוקחת אותו למקום שלי, טיפונת אוריינטלי, בקטנה, ברמיזה. מה שהכי חשוב זה לגרום לאנשים ליהנות ממופע של שירי U2 באינטרפרטציה חדשה".

-את מתנדבת הרבה?
"ילדתי בלניאדו, בית חולים דתי. במעמד הלידה שהתעכבה נכנסה מיילדת דתיה ואמרה לי: 'תנדרי נדר שאם את עושה לידה רגילה ולא ניתוח, אז את עושה משהו בהתנדבות'. אז החלטתי לקחת על עצמי עוד פרויקטים. זה נדר שנדרתי במהלך הצירים".

-את כבר אוספת חומר לאלבום הבא?
"כן, ממש היום התחלתי עבודה עם מישהו ספציפי. אנחנו יוצאים לדרך שזה ממש כיף, עם התינוקת על הידיים. יש משהו נפלא בתחושה ההורמונלית הזו של אמהות טריה, כי הדמיון פורה והחושים חדים. זה זמן טוב לצאת לעבודה על אלבום חדש. אני יודעת אם הוא יהיה אלבום שלם, אולי זה יהיה אי.פי. אלבום שלם לוקח שנים ובסוף האנשים רגילים היום להוריד דברים באייטיונז, וזה מעולה. נראה לי שאהיה יותר מדויקת במשהו יותר קטן, ולא 12 שירים. כרגע זה יותר נכון לי".

-ומבחינה אמנותית?
"הוא יהיה המשך של האלבום הקודם. כאמא אני עושה דברים אחרת, משתנה כל הזמן. יש לי תחושה שזה יהיה הרבה יותר אינטימי, אפילו יותר ממה שהיה, יותר אינטימי ויותר מינימליסטי".

-לאחרונה היו פה זמרות שהקליטו עם תינוק על הברכיים.
"היא באה איתי לשיעורי פיתוח קול, היא היתה איתי על הבמה עד חודש תשיעי, וגם כשטסתי תוך כדי ההריון לאודישנים בחו"ל. היא כבר היתה בהרבה מקומות ומרגיש לי מאוד נוח ליצור איתה כשהיא כאן ואיתי כל הזמן. זה מאוד כיף. פריביליגיה ליצור עם תינוק על הידיים. מאז שהיא הגיעה קורים לי דברים מדהימים. צריך לנצל את המומנטום הזה, אני לא רוצה להוריד אותה ממני".

לירז צ'רכי (צילום: צ'ינו פפראצי)
"אני הולכת לתת ל-U2 טוויסט טיפה אוריינטלי" | צילום: צ'ינו פפראצי