תמונת עמוד תכנית טל פרידמן והחתולים השמנים (צילום: מיכל אפרתי)
מארח באולפן ל"ג'אם סשן". טל פרידמן | צילום: מיכל אפרתי

טל פרידמן הוא כבר מזמן לא רק האיש הכי מצחיק בישראל, אלא גם רוקר, זמר וגיטריסט חשמלי, שמוביל הרכבים מוזיקליים על הבמות כבר שבע שנים, ואף הוציא אלבום בכורה.

הערב (מוצאי שבת, 22:45) עולה בערוץ 24 התוכנית "טל פרידמן והחתולים השמנים מארחים". בכל תכנית יתארחו באולפן מוזיקאים שיבצעו שירים אהובים עליהם ב"ג'אם סשן" עם פרידמן, שמנגן בגיטרה חשמלית, ועם להקתו, "החתולים השמנים", בה מנגנים אלעד קרן בבס, תומר גולן בתופים, ומתן כהן בחשמלית.

רשימת האורחים בתוכניות השונות כוללת שמות כמו סקאזי, מאור כהן, ירמי קפלן, יוסי פיין, אלון אולארצ'יק, מיקי שביב, רותי נבון, רועי בר נתן, ששי קשת ועוד רבים. כל תוכנית תוקדש לנושא אחר, כמו שנות ה-70', רוקנ'רול, נגני גיטרה בס ועוד.

הבחירות של טל פרידמן

לקראת עליית התוכנית ביקשנו מטל פרידמן לסמן ולבחור 10 שירים שהשפיעו עליו מוזיקלית. אלה הבחירות שלו:

The Illinois Enema Bandit

"השיר הראשון ששמעתי של פרנק זאפה - נדהמתי. הייתי בכיתה י ואמרתי אם הוא עושה כאלו דברים הלוואי שאוכל לעשות פעם משהו דומה".

 

Rush Moving Pictures

"להקת 'ראש' שומרת 40 שנה על אותה רמה - טריו שהוא מופת - לא מפסיק להאזין להם".

 

Pantera - Revolution Is My Name

"הזעם של פיל אנסלמו, הכריזמה הבלתי נגמרת שלו והגיטריסט הטוב ביותר של הניינטיז ואולי בכלל, דאיימבג דארל, השם ייקום דמו".

 

Black Label Society - In This River

"זאק וויילד הוא גיטריסט מפלצתי, שגם כותב בלדות מצויינות. הנה אחת על דאיימבג (שהיה חברו הטוב) הנ"ל, שנרצח ב-2004 על ידי בן עוולה.

 

RED FANG - "Hank Is Dead

|הלהקה המעניינת והמצחיקה ביותר כיום בתחום ה'סטונר מיוזיק'. ראיתי אותם בפסטיבל 'דאונלאוד' ועפנו באויר - חשמל !!"

 

Van Der Graaf Generator - Refugees

|אחד השירים המרגשים שאי פעם נכתבו - ואן דר גראפ - מדכא מדוייק ומצמרר".

 

Anathema - Dreaming Light

"להקת 'אנאטמה'ף שהיתה להקת בלאק מטאל, מאוד התרככה והפכה בשנים האחרונות ללקת פרוג עם שירים מאד מאד מרגשים. הנה אחד השירים היפים ששמעתי".

 

Peacepipe - Sea of Nightmares

"להקת פסיכדליה שכנראה לא שמעתם עליה. הוציאו בסבנטיז את אחד האלבומים הטובים בתחום. להקה מופלאה שמכניסה אותך לעולם של סאונדים נרקוטיים או רפואיים. חבל שהם נעלמו וחבל שאף אחד כמעט לא מכיר".

 

Rammstein - Feuer Frei

"אחת ההופעות המדהימות שראיתי היתה ביוני האחרון בפסטיבל 'דאונלאוד'. להקת רמסטיין הגרמנית עלתה ונתנה הופעת פירוטכניקה מהמטורפות. הנה דוגמא לשימוש באש. יש שם כל כך הרבה דיוק ואמצעי קרקס שאתה מרגיש בלונה פארק של טירוף חובה לראות אותם. הם מצחיקים, למרות שהם גרמנים".

 

Tim Curry - Slow Gin

"ולסיום שיר עצוב מאד".