דיאנה גולבי, אושר (צילום: עומר מסינגר)
"אני בדיוק באמצע מבחינת אושר בחיים שלי". דיאנה גולבי | צילום: עומר מסינגר

דיאנה גולבי, זוכת העונה השמינית של "כוכב נולד", מוציאה את השיר "אושר" אותו כתבה והלחינה, עם עיבוד והפקה מוזיקלית של לואי להב הותיק ויוסי סאסי, גיטריסט להקת "אורפנד לנד", מה שמסביר את הצליל האוריינטאלי שמלווה את השיר ברקע.

"אושר" הוא שיר הנושא של אלבום הבכורה של גולבי, אשר ייצא בעוד שלושה שבועות, ויושק בהופעה חגיגית שתתקיים ב-9 ביולי במועדון "בארבי" בתל אביב. מהאלבום של גולבי יצאו כבר שלושה סינגלים: "היי תום", שנכנס לגלגלצ וזכה להשמעות, ו"אחר כך יגידו" ו"לשבת ולחכות", שיצאו לפניו וכמעט ולא הושמעו. במקביל יצאה גולבי למופע אקוסטי המבוסס על שירים שלה וקאברים המזוהים עמה.

-דיאנה, זה שיר ראשון שלך שכתבת והלחנת, איך התחושה להוציא אותו כשיר הנושא מהאלבום?
"אני אמורה מאוד להתרגש, כי זה שיר שלי, אבל אני מאוד רגועה. מרגע שהוחלט שהוא ייצא אני רגועה. אני מאוד מחוברת אליו, הוא אחד הראשונים שכתבתי ואני נורא מתרגשת. זו הנימה שלי, כי אני אדם שמאוד מתרגש, אבל אחרת. זה מצב מרגש, אבל אני רגועה. אין לי שום חשש, אני עובדת על האלבום הזה הרבה מאוד זמן, עברתי כל חשש ולא חשש. זה סינגל שהו אנקודה בדרך והאלבום הוא נקודה בדרך. בשבילי זה רק קו ההתחלה ולא קו הסיום".

-כתבת על אושר, שמחבק אותך בלילה ובסוף עובר למישהי אחרת.
"האינטרפרםציה שאנשים אחרים יתנו לשיר הרבה יותר חשובה בעיני מדעתי האישית, שאותה אני מעבירה בשירה על הבמה. 'אושר' זה שיר שהוא כאילו כביכול ברור בטירוף ואחרים יגידו שהוא מלא במשחקי מילים. מבחינתי כל אחד והאינטרפרטציה שלו וזה הכי כיף. אני לא מתארת מצב שבו היום אני לא מאושרת. אושר זו מילה שאפשר לברוח איתה לכל מיני מקומות. אני בדיוק באמצע מבחינת אושר בחיים שלי".

-עברו שלוש שנים מאז "כוכב נולד", יהיו כאלה שיגידו שנעלמת.
"אני מוכנה שיגידו שנעלמתי, אני רגילה מהצבא שזה מה שכולם שואלים הכי הרבה. בשיא הכנות? על הזין שלי! אני לא חושבת שמוזיקה זה משהו שנשכח. אפשר לשכוח אנשים, אבל שירים זה משהו שנשאר. יש לי קהל מצומצם שהולך איתי ונאמן לי. אני עסוקה בשנים האלה בלהכניס לראש שהשמעות ברדיו זה כיף כשזה בא, הכי כיף, מחמיא ועוזר, אבל יעוף לי הראש אם אשתגע רק על זה. שיגידו שנעלמתי? שיגידו, כמו בשיר 'אחר כך יגידו'. אז שיגידו, פאקינג היי, על הזין שלי. אני עושה מוזיקה וזה מה שחשוב".

"אושר"

"שמעתי שלשתוק זו הצעקה החדשה, שמעתי שלאושר אין עיניים , הוא פשוט בא אליי, אתמול בלילה, חיבק אותי חזק, אולי חזק מידי

שמעתי את הרוח נושבת בחלון, שמעתי את הגשם כבר לא שומעים אותו היום, אני כמעט בסדר, לא בכיתי כמה שנים, אולי כמה ימים

פזמון: הלוואי וידענו הלוואי ושמענו, איפה יש עוד אחד כזה כמונו בעולם, הלוואי וידענו הלוואי ושמענו, כי הוא שומע את הכל

שמעתי שלישון זו כבר מזמן לא התרופה, שמעתי שלאושר אין עיניים, הוא פשוט בא אליי, אתמול בלילה, אמר שהוא עוזב רחוק, למישהי שכואב לא פחות ממני

פזמון: הלוואי וידענו הלוואי ושמענו, איפה יש עוד אחד כזה כמונו בעולם, הלוואי וידענו הלוואי ושמענו, כי הוא שומע את הכל".