אין תמונה
"היחסים הקרובים עם הקהל מאוד חשובים לנו". דראקוניאן

על רקע גל ביטולי הופעות המטאל בקיץ האחרון, חוזרת להקת המטאל השבדית "דראקוניאן" (Draconian) להופעה נוספת בארץ, אחרי שהופיעה כאן לפני כשנה וחצי. "זה היה ניסיון מוצלח", נזכר אנדרס ג'ייקובסון, מנהיג וכותב השירים המרכזי בלהקה. "לעולם לא נתקלתי בקהל כל כל מתלהב ונחמד. הכל היה מוצלח ולאחר שחזרנו דיברנו בינינו לבין עצמנו שאנחנו חייבים לחזור להופעה נוספת בישראל, וזה מה שאנחנו עושים".

אחרי ההופעה של "דראקוניאן" עלתה באותו ערב לבמה להקת "טריון". אחד הזיכרונות החזקים של הקהל מאותה הופעה הוא שבזמן ההופעה של "טריון" יצאו חברי "דראקוניאן" אל הקהל, התערבבו בין המעריצים, חתמו והצטלמו. "זה אחד הדברים שאנחנו אוהבים לעשות", מסביר ג'ייקובסון. "הקהל זה האנשים שבזכותם אנחנו קיימים ולכבודם הגענו, וזה כבוד שאנחנו עושים להם. זה לא כמו לדבר עם מעריצים באי-מייל. היחסים הקרובים עם הקהל מאוד חשובים לנו, זה גם הזדמנות לדבר ולשמוע את המעריצים. הפעם הבנתי שמתוכננת לנו מסיבה, שבה נפגוש את כולם ונסתובב קצת עם להקת 'דיסטורטד' הישראלית, שהם חברים טובים שלנו ויופיעו איתנו".

לפני כשנה הוציאה "דראקוניאן" את אלבומה הרביעי "Turning Season Within" בו בחרה הלהקה בכיוון מוזיקלי מעט שןנה מהרגיל, שגרם לחילוקי דעות בקרב המעריצים. "זה אלבום הרבה יותר אישי וישיר" מסביר ג'ייקובסון את השינוי. "זה מאוד טיפוסי לי ככותב להשתמש בסמלים ומטאפורות, אבל הפעם האלבום מספר על חוויות וסיטואציות מחיי האהבה שלי, על בדידות. ומכיוון שהסאונד פחות מלודי, אז רציתי ליצור איזון ושהמילים יהיו יותר רכות ונגישות, אחרי הכל זה עניינים של הלב. הבעיה שקיבלנו תגובות מאוד מעורבות, חלק מאוד אהבו את האלבום החדש וחלק מעדיפים את הסגנון הישן והיותר אפל שלנו מהאלבומים הקודמים. חשבנו שהאלבום הבא שלנו יהיה שילוב בין הרכות של האלבום הנוכחי, לאפלוליות של האלבומים הקודמים שלנו, וזה גם ההעדפה האישית שלי".

-אם היית צריך לבחור 2 שירים מהאלבום, לאוסף המיטב של דארקונין, איזה שירים היתה לוקח?
ראשון הייתי לוקח את "Morphine Cloud" כי הוא מאוד מזכיר את הסגנון הישן שלנו ומושפע מאוד מלהקות דום ותיקות וזה משהו מצוין. שני הייתי בוחר את "The Failure Epiphany" בגלל שמגע הפרוגרסיבי שלו, השירה של הזמרת שלנו והמילים שאני מאוד אוהב".

-בראיון קודם דיברת על מכתבי ההתאבדות שאתה מקבל ממעריצים, זה עדיין קורה גם עם האלבום החדש?
"כן, זה עדיין קורה מידי פעם, וקיבלתי במהלך השנתיים מאז שדיברנו עוד מכתבים כאלה, אבל עכשיו אני מקבל הרבה יותר דואר רגיל ממעריצים. בכל מקרה אני לא עונה למכתבים כאלה, אני לא הטיפוס הנכון שיכול לעזור לאנשים כאלו".

-דיברנו בזמנו גם על סטיבן וילסון מ"פורקיופיןן טרי", שאמרת שאתה מעריץ אותו.
"כן, לפני שבוע הקשבתי, פעם אחת, לאלבום הסולו שלו, זה אלבום שלוקח זמן עד שהוא מתלבש עליך, אבל מאחר ואני גם מבקר מוזיקה יש לי המון חומר להקשיב לו".

-אז תרשה לי להמליץ לך על הרכב פרוג-מטאל ישראלי חדש בשם "Efrat", שסטיבן וילסון עשה להם מאסטרינג ומיקסינג, לאלבום שיצא בלייבל אינסיידאווט.
"מוזר, נשמע מעניין אבל לא שמעתי, והם דווקא שולחים לי המון דיסקים. אני אחפש אותם".

"דראקוניאן" יופיעו בשישי 27 בפברואר ב-22:00 במועדון "בארבי" בתל-אביב.