דיאנה גולבי פרופיל (צילום: אורית מילר)
"אני לא חושבת שחיפשתי אהבה, או שמצאתי ופספסתי". דיאנה גולבי | צילום: אורית מילר

בדצמבר האחרון דיאנה גולבי פתחה סיבוב הופעות אקוסטי והחיוך חזר לפנים שלה. אבל לקח לה עוד חצי שנה להוציא שיר חדש. כמעט שנתיים מאז שזכתה בעונה השמינית של "כוכב נולד", ויותר משנה אחרי שיר הבכורה שלה "לשבת ולחכות", מוציאה גולבי סינגל שני בשם "אחר כך יגידו", שיר אותו הלחינה למילים של נעם חורב. אם לא מחשיבים את שיר האודישנים "בדרך שלך" עם עידן עמדי, מדובר, אולי בלהיט הראשון של גולבי, שעוסק בשאלה האובססיבית (ויש שיאמרו ה"פולנית") - מה יגידו.

"את השיר החדש כתב נעם חורב שביטא במילים את כל מה שאני רציתי להגיד ולא הצלחתי", אומרת דיאנה גולבי. "מה שרציתי להגיד זה שאני רוצה לצאת בסדר עם כולם והוא פגע בנקודה. אחר כך המילים שלו פגשו את הלחן שלי ועם ההפקה המוזיקלית של לואי להב נולד השיר".

-את רוקרית, אכפת לך מה יגידו?
"מאוד אכפת לי מה יגידו עלי, באיזשהו מקום. אחרי שקט של שנה, כשאני בצבא, התחלתי לכתוב ולא כתבתי לפני כן. בדרך כלל אני מתחברת לטקסטים של אחרים. אבל התחלתי לכתוב וזה בא לי בהפוכה, היה לי חשוב לכתוב, ויצא שיר נורא מגניב, ויש עוד דברים מגניבים".

-איך את מלחינה?
"זו שאלה מאוד קשה, כי זה נורא טרי. מדובר בשד שמשתלט עליך, משהו הזוי שקורה לי בגוף. לפעמים קורה ולפעמים לא, אני לא בשליטה על זה. היתה תקופה שלא האמנתי שאני מסוגלת להלחין וחשבתי שאני נטו זמרת מבצעת. אבל זה בא והולך. פתאום הגנים הרוסיים מתעוררים וכל השנסונים, המוזיקה שאמא שלי שמעה, כל העבר חוזר אלי, כל אבות אבותי עולים באוב. אני אוהבת הרבה סוגים של מוזיקה וזה משפיע עלי המון".

"הסיבה ש'נעלמתי' לא קשורה לשיר הקודם שהוצאתי"

-כמה שירים כבר מוכנים?
"אנחנו עובדים עכשיו על סינון אחרון של מה ייכנס לאלבום שלי ומה לא. זה ממש תיקונים אחרונים. יש המון שירים שזה מבורך. והאלבום, בעזרת אללה, ייצא בחודשים הקרובים. זה תהליך שפחות תלוי ברצון שלי. מבחינתי להוציא אותו עכשיו, אבל אני מרשה לעצמי למתוח את המסטיק ונהנית מזה. הוא ייצא בסופו של דבר. זמן זו מילה גדולה לעניין הזה. אני שלמה ומתחילה להאמין בזה ששום דבר לא רודף אותי והכל בסדר".

דיאנה גולבי לה פצ'נגה (צילום: רענן סולומונוביץ)
"פתאום הגנים הרוסיים מתעוררים וכל השנסונים שאמא שלי שמעה, אבות אבותי עולים באוב". דיאנה גולבי בהופעה | צילום: רענן סולומונוביץ

-אבל אומרים שנעלמת.
"התשובה הנכונה והמדויקת היא שאני בצבא וזה מגביל אותי מאוד. אני עושה תפקיד שאני אוהבת ושלוקח לי המון זמן. הסיבה ש'נעלמתי' לא קשורה לשיר הקודם שהוצאתי. אני שרה אותו בהופעות וכיף לי ואני שלמה איתו. אני לא לוקחת אי הצלחה באופן אישי. עשיתי עצירה של לנסות להבין מה כן ומה לא. אני רוצה למצוא את הכוח לעשות את הדבר שאני הכי אוהבת שזה מוזיקה".

"אני לא מתחברת ללהקות צבאיות"

-יכולת ללכת ללהקה צבאית כמו רוני דלומי או להדריך בבקו"ם כמו בן-אל תבורי.
"זה נורא אינדיבידואלי. המסלול הצבאי שלי היה לי ברור מגיל 8. רציתי להיות קרבית. לא רציתי בכלל מדי בנות אלא מדי בנים ולהיות עם נעל גבוהה בשטח והצטערתי שאני לא מספיק קרבית. אני לא מתחברת ללהקות צבאיות. צבא זה צבא, מוזיקה זה מוזיקה וחיים אישיים זה חיים אישיים. אלה שנתיים שלא חוזרות יותר".

-יש בכלל זמן לחיות?
"אני מצליחה לפנות זמן. אני 'לונר', בן אדם נורא מתבודד. יש לי הופעות אקוסטיות שאני משקיעה בהן ומצליחה לפנות זמן. כשרוצים מפנים".

-יש אהבה בחייך? מצאת?
"שאלה טובה. אני לא חושבת שחיפשתי או שמצאתי ופספסתי, כרגע באמת לא. אני קטנה ונמוכה מדי מכדי להשיג הכל. אני מפוקסת במשהו אחד ויש לי זמן".

-מתי את משתחררת?
"בעוד חצי שנה".

-ואז תראי לכולם מה זה?
"אני משתדלת להראות כבר עכשיו, אבל נשתדל מאוד מאוד".

-תופיעי בעונה הנוכחית של "כוכב נולד"?
"כרגע לא ידוע לי על זה, אין תוכנית כזאת".

-אחרי שבזכותך נעמה כהן ויהל דורון התאהבו, אולי תגרמי לעוד זוג להכיר מאחורי הקלעים.
"למה לא, בכיף, לגמרי".

*דיאנה גולבי תופיע ב-12.7 ב"אוזן-בר" בתל אביב וב-21.7 בפאב "הפרה" בשבי ציון.

>> נעמה כהן חושפת את הרומן עם יהל דורון בשיר וראיון