אין תמונה
שש אחרי המלחמה. ליידי גאגא על הבמה

אחרי חודשים ארוכים של ציפיה, שהחלו בפרסום ראשון כאן ב-mako ב-2 בדצמבר 2013, ליידי גאגא האחת והיחידה חוזרת לישראל. גאגא תנחת בארץ מחר (שישי) בשעות אחר הצהרים בטיסה פרטית מדובאי. היא תתאכסן במלון בהרצליה וכבר הגישה להפקה רשימת דרישות מיוחדות.

חשוב לציין שהיא מבין האמנים הבינלאומיים הבודדים, שלא ביטלו את הופעתם בישראל הקיץ בעקבות מבצע "צוק איתן" וירי הטילים על ישראל. גאגא התעקשה לקיים את המופע והמתינה בסבלנות לסוף המלחמה, אולי בגלל שמובטח לה מראש שכר של כמיליון וחצי דולר. דווקא היא, עם הפופ חסר הגבולות שלה, יכולה לעודד ולהעלות חיוך על פני עשרות אלפי מעריצים שיגיעו לפארק.

אין תמונה
חגיגת פופ בדרך

ליידי גאגא, שכבר הופיעה בארץ לפני חמש שנים, תעלה על הבמה במוצאי שבת החל מהשעה 21:30 בפארק הירקון בתל אביב. גאגא מגיעה עם המופע "ArtRAVE: The ARTPOP Ball", אליו יצא בעקבות אלבומה "ARTPOP" שכלל את הלהיט "Applause". המופע אמור לכלול בנוסף את להיטיה הגדולים משלושת האלבומים שקדמו לו.

עם גאגא מופיעים הרכב נגנים ולהקת רקדנים שמחליפה תלבושות צבעוניות ומושקעות ומשתמשת בשלל אביזרים. גאגא עצמה מחליפה כשבעה סטים של תלבושות במהלך הערב, רובן בהשראת יצורים ימיים, כמו שושנת המים, ביקיני עשוי צדפות, תלבושת תמנון צבעונית וגם דמות אנימה יפנית, אליה היא מחליפה בגדים על הבמה לעיני הקהל. השואו מלווה בתאורה, תפאורה, אפקטים ולייזרים שאמורים להיות מרהיבים, למרות שלא מדובר בסט המושקע בטירוף איתו הופיעה גאגא באמריקה, אלא בסט מצומצם יותר, איתו הופיעה הכוכבת גם במזרח אסיה.

אין תמונה
בלתי צפויה

שערי פארק הירקון ייפתחו כבר בשעה 18:00, כדי לאפשר את כניסתם של כ-25 אלף צופים. את מופע החימום תספק "ליידי סטארלייט", שפותחת את המופעים של גאגא ברחבי העולם, בהופעה שכוללת דיג'יי וריקוד. היא צפויה לעלות לבמה בסביבות 20:30. ליידי גאגא עצמה תעלה לבמה ב-21:30 וצפויה להופיע כשעה וחצי, במופע הכולל כ-16 שירים.

למרות זאת, ליידי גאגא היא אמן ואדם שעלול להיות בלתי צפוי, והיא עשויה לערוך שינויים במופע, לשלוף הפתעות, לעורר מהומות, להתפשט לגמרי, לדבר עם הקהל על דברים שהיא מאמינה בהם, או לעשות "ריהאנה" ולדפוק איחור - הכל אפשרי במקרה שלה - מהקאה מכוונת על הבמה ועד שמלה בצבעי דגל ישראל, ודיבורים בעד השלום וזכויות מיעוטים. כמו כן, גאגא לא מאפשרת לכלי התקשורת המקומיים לצלם במהלך המופע תמונות ווידיאו, מה שישאיר את העבודה לטלפונים החכמים של הקהל.

כך ייראה המופע, שיר אחרי שיר:


המופע ARTPOP נפתח לאחר קטע פתיחה צבעוני במיוחד, גאגא תיכנס כמו בסרטון לבמה- נשואה על כפי צמד רקדנים


G.U.Y וDonatella, מכניסים לאווירת המסיבה שגאגא כל כך משתוקקת לייצר.


Venus פותח את המערכה השניה עם ביצוע מהפנט. גאגא מחליפה כאן בגדים לבקיני הצדפות.


MANiCURE בביצוע רוקיסטי שצפוי לסחוף את הפארק עם הפגנ יכולות שירה גבוהות


מחרוזת של להיטי הפריצה- "ג'אסט דאנס", "פוקר פייס" וגם הלהיט "טלפון" (במקור בשיתוף עם ביונסה). גאגא מחליפה את הבגדים לשמלה כסופה, וחוזרת לפאה הבלונדינית.


המעברון "פארטינאושס" הוא למעשה שיר חדש שנחשף בטור הזה לראשונה והמעריצים כבר מצפים לגרסת הסטודיו המלאה שלו. לאחר המעברון הקופצני גאגא מגיעה לבמה כתמנון ומתחילה לבצע את הלהיט הענק "פאפאראצי". המעריצים בישראל תוהים איזה צבע תמנון היא תלבש בפארק, כחול? שחור? או הלבן שהוצג לאחרונה במזרח?.


"Do What You Want" בביצוע בתי הסולו של גאגא, וסולו אקוסטי מרגש בסוף.


השיר המרגש "Dope", הבלדה המוצלחת מהאלבום האחרון מבוצע אקוסטי עם פסנתר.


הלהיט הגדול ביותר של גאגא "Born This Way" מגיע בסיבוב ההופעות הנוכחי בגרסת פסנתר. גאגא נוהגת מדי פעם להעלות מעריצים איתה ליד הפסנתר. כן, גם במופעי פסטיבל שנערכו בחוץ.


The Edge Of Glory" מגיע כאקפלה, ולאחר מכן מתחיל השיר "Judas" שמחובר ל-"Aura" מהאלבום החדש, שהופק ע"י אינפקטד מאשרום הישראלים. גאגא חובשת פאה ירוקה, ובגד צמוד, חושפני ושחור.


"Sexxx Dreams" מגיע בביצוע סקסי וחושני, בו היא שוכבת על ספה, ורוקדת בתנועות אירוטיות עם רקדניה.


הלהיט "Alejandro" מסיים את המערכה.


לצלילי השיר "Ratchet" מתרחש אחד מרגעי השיא במופע - החלפת הבגדים המהירה מול הקהל. גאגא הופכת ממש לעיניי הקהל לדמות אנימה יפנית ומתחילה לבצע את "Bad Romance"


"Applause" הסינגל המוביל מתוך ARTPOP בהופעה מרשימה עם הכראוגרפיה המקורית.


ב-"Swine" גאגא כבר משתגעת לחלוטין, הרקדנים מתיזים צבע מתוך מסכות חזיר על גבי שלטים, והלייזרים מאירים לכל כיוון.


המופע נחתם בשיר "Gypsy", אשר מתחיל בביצוע אקוסטי ועובר לביצוע קיצבי עם הלהקה.

לפי שמועות ליידי גאגא צפויה לערוך שינויים בסט המופע, ולהוסיף שירים כמו "Love Game" ו-"Dance In The Dark" איתם לא הופיעה מספר שנים. שמועות אלה לא אושרו.

הצצה אל מאחורי הקלעים והבמה:

אחורי הקלעים של ליידי גאגא (צילום: עידן בלאופלד)
הספה של הליידי | צילום: עידן בלאופלד

אחורי הקלעים של ליידי גאגא (צילום: עידן בלאופלד)
אחורי הקלעים של גאגא | צילום: עידן בלאופלד
הבמה של ליידי גאגא (צילום: עידן בלאופלד)
מושקעת. הבמה של ליידי גאגא | צילום: עידן בלאופלד
הבמה של ליידי גאגא (צילום: עידן בלאופלד)
אבל לא בטירוף. הבמה של ליידי גאגא | צילום: עידן בלאופלד

אין תמונה
תבלי