אין תמונה
להקת השגרירים. מג'יקל מיסטרי טור

בשנים האחרונות כשאומרים בישראל "ביטלס" צצה די מהר בסביבה להקת ה"מג'יקל מיסטרי טור", שמופיעה בחיקויים כמעט מושלמים לשירי הלהקה גדולה בהיסטוריה, עם ביצועים למיטב הלהיטים, המנוגנים בכלים אותנטיים, שזהים לכלים בהם ניגנו ג'ון לננון, פול מקרטני, רינגו סטאר וג'ורג' האריסון.

מחר, חמישי, ייפתח במרכז שטיינברג בחולון פסטיבל הביטלס השלישי בישראל וכמיטב המסורת מהשנתיים הקודמות יפתחו אותו ה"מג'יקל מיסטרי טור" במופע על גג האולם, שתהיה מעין שחזור של ההופעה המפורסמת של הביטלס על גג בניין חברת התקליטים "אפל" בלונדון, ב-30 בינואר 1969, אחרי שהפסיקו להופיע שלוש שנים קודם לכן ב-66'.

"מחמיא להיות 'שגרירי הביטלס של ישראל'"

"ההופעה שלנו תתחיל באור יום ותגלוש אל השקיעה", אומר אורון קוריצ'ונר, סולן וגיטריסט ה"מג'יקל מיסטרי טור". "נבצע את אותם שירים ששרו הביטלס על הגג בהופעה ההיסטורית ההיא, ושירים נוספים שלהם, הופעה של שעה שפתוחה לקהל הרחב".

-יחד עם יואב קוטנר ואולי דני רובס, אתם הכי מזוהים בארץ עם המותג "ביטלס".
"נכון. הגדירו אותנו כ'שגרירי הביטלס בארץ'. זה נכון וזו מחמאה מאוד גדולה. הרגשנו את זה כשפול מקרטני בא לארץ, כי אז התעניינו בנו התקשורת מחו"ל כדי לקבל את התחושה מהארץ לגבי המופע שלו. התקשרו אז מהבי.בי.סי מאנגליה וראיינו אותנו מכל העולם. כיף להיות שגרירים של הביטלס בארץ, זו מחמאה".

אין תמונה
מלונדון לחולון. המג'יקל מיסטרי טור משחזרים את עטיפת "Abbey Road"

-אתם כבר 8 או 9 שנים שרים ומנגנים רק "ביטלס". לא נמאס אף פעם?
"ממש לא. ממש לא. אנחנו חמישה אנשים שמאוד אוהבים את הביטלס ואף פעם לא נמאס לנו. אנחנו גם דואגים שלא יימאס לנו. למזלנו הביטלס זה מצבור כמעט אינסופי של שירים. יש להם 250 שירים ואנחנו משנים כל הופעה ומחדשים לקהל ולנו. אנחנו עושים גם הופעות קונספט. בפסטיבל הקודם ניגנו את כל האלבום 'Abbey Road', הופענו עם כל 'סרג'נט פפר' והבאנו נגנים הודים ל"Within You Without You". ניגנו את 'האלבום הלבן' כולו מהתחלה ועד הסוף, שהוא כפול, כולל 'רבולשן נאמבר 9' ולדעתי אנחנו היחידים בעולם שעשו את זה".

ביטלס לכל המשפחה

והפעם?
"יש את מופע הגג שפותח את הפסטיבל. במוצאי שבת ננגן במופע מיוחד לרגל 40 שנה לאלבום 'Let It Be' שיהיו בו גם שירים מהאלבום Abbey Road', יחד עם מאור כהן, ערן צור, דנה ברגר, גבע אלון, יהלי סובול, עידן אלתרמן ודניאלה ספקטור, ויהיו גם כמה הפתעות".

אין תמונה
מחווה ל-"Let It Be". עטיפת האלבום

"בשבת בבוקר יש לנו מופע חדש שנקרא 'ביטלס לכל המשפחה', ומיועד למבוגרים עם ילדים החל מגיל 3-4. אנחנו מנגנים בו כמה משירי הילדים של הביטלס כמו 'אובלדי אובלדה', 'צוללת צהובה', 'All Together Now', ו-'Here Comes The Sun', ומבצעים אותם באנגלית, הכי נאמן למקור. במהלך ההופעה אנחנו גם עושים פעילויות עם הילדים. הם מבצעים איתנו את השירים, עוזרים לנו, מנגנים על כלים שמייצרים בועות סבון. הרבה מאוד דברים מאוד מיוחדים, זה מייצר קהל הטרוגני מכל הגילאים.

-ספר על כלי הנגינה שלכם.
"אנחנו מקפידים על כלי הנגינה בשביל הסאונד האותנטי. הבס של עופר קורן הוא כמו הבס-כינור של מקרטני. הגיטרה של שיקו פלדמן היא 'גרץ' קאנטרי ג'נטלמן' כמו של ג'ורג' האריסון. אני מנגן על 'אפיפון' ו'ריקנבייקר 325' כמו של ג'ון לנון. אסף 'אסאפיס' רייז מתופף על מערכת 'לודוויג' כמו של רינגו סטאר, והתוצאה היא סאונד מיוחד. אבל הכי חשוב לנו זה האוירה שנוצרת עם הקהל. בהופעות של הביטלס תמיד היתה אווירה שמחה וכיפית וראו כלפי חוץ שהם נהנים על הבמה, גם אם לא תמיד זה היה נכון,  ולכן הם הפסיקו. אנחנו מאוד נהנים מהאווירה שנוצרת עם הקהל".

בתפקיד ג'ון לנון

-מי אתה מהביטלס?
"אין אצלנו חלוקה ממש, אבל בגדול אני שר את השירים של ג'ון לנון. אנחנו חמישה, כי הביטלס הפסיקו להופיע ולא יכלו לשחזר על הבמה את הצליל מהאולפן. אז יש לנו קלידן, קובי, שמביא איתו את האורקסטרה מהקלידים".

-מתי תופיעו עם חומר מקורי?
"אנחנו עובדים במקביל להופעות עם הביטלס על אלבום של חומר מקורי באנגלית, שאנחנו כותבים, ומושפע מהסיקסטיז - ביטלס ביץ' בויז ומי שהשפיע עליהם, כל הרוקנ'רולים של צ'אק ברי ואלביס וכאלה. אנחנו אמורים תוך כמה שבועות להיכנס להקלטות ואחר כך יוכלו כולם ליהנות ממנו".