מונה לופה 2 (צילום: דור מלכה)
"יסתכלו על זה כמיקי ואורי הקומיקאים, אבל מבחינתנו הפוקוס הוא על המוזיקה". Mona Lupa | צילום: דור מלכה

מיקי גבע ואורי גוטליב הכירו ב"שבוע סוף", תוכנית שבה גבע בעיקר חיקה את קובי פרץ ("סאלאמתק!"), חיקוי שבעקבותיו נסע עם פרץ לסיבוב הופעות בארה"ב, וגוטליב התרכז באיך שורדים עוד תוכנית בפריים טיים.
כשגוטליב קלט שגבע שר ומנגן הוא התוודה שיש לו רומן עם גיטרה בס, וכך נולד ההרכב "MONA LUPA", להקה לכל דבר ועניין שעושה רוק עם נגיעות אתיות ואלקטרוניות באנגלית, ומוציאה היום את השיר הראשון שלה "Lover Boy", מתוך אלבום ראשון שבדרך, בהפקה מוזיקלית של עופר מאירי ("מטרופולין").

"שילוב של אנגלית, לטינית וג'יבריש"

מחר, שני, 29.11, הם כבר על הבמה בתאטרון תמונע כשאיתם טל בוכשטיין בקלידים, גיא וקנין בתופים ואסא בוקלמן בגיטרה. מיקי גבע, שכאמור מוביל את העסק, כבר לא יכול לחכות. "מונה לופה זה מוזיקה שכתבתי לפני ארבע שנים", מספר גבע. "ההרכב קם לפני שנתיים, התחלנו לנגן כלהקה. יש פה שילוב של אנגלית, לטינית וג'יבריש, מה שנקרא 'גברת הגלגל': וואנס יו אפ אנד ד'אן יו דאון אנד ד'אן אגיין'".

-ממתי אתה כותב שירים?
"כילד תמיד שרתי ומגיל עשר ניגנתי בגיטרה. שירים אני כותב עוד מלפני הסטנד אפ, אבל זה נדחק למגירה שנייה כי עשיתי דברים אחרים. היום אני כבר בן 31, התבגרתי והחלטתי שזה חייב לצאת החוצה. זה כבר לא בשליטתי, כבר הקלטנו והוצאנו. אני מרגיש בשלות, אוהב את זה והולך על זה בלי לחשוב מה יגידו".

-בדרך כלל פחות מפרגנים לקומיקאים שמנסים לשיר.
"אנחנו מנסים שיתייחסו למוזיקה ולא אלינו. לא משנה מיקי, אורי, כרטיס הביקור זה המוזיקה. ברור שמשנה מה יגידו, אבל זה לא סיבה לוותר על חלק מאיתנו שלא נחשף ובוער בעצמות. הגעתי לשלב שאני שלם עם מה שאני עושה רוצה להוציא החוצה. גם בחיקויים שרתי כמו בנאמבר של 'הבל החן שקר היופי' שבו חיקיתי די הרבה זמרים כמו אביב גפן, קורין אלאל ואריאל זילבר. אז חלק גדול ממני זה מוזיקה ואני לא יכול להחביא את זה יותר".

מונה לופה 1 (צילום: דור מלכה)
"זה התחיל כפס-הקול של סרט, שהתבסס על הספר שלי 'מלבי אקספרס'". מיקי גבע ו-Mona Lupa | צילום: דור מלכה

-מאיפה ספגת השפעות?
"מטיולים בארגנטינה, ברזיל, קוסטה ריקה, קובה, הודו. גוונים של דרך שנכנסו ואני מקווה שכל שיר מביא צבע אחר טעם אחר. בהתחלה המוזיקה יועדה להוות פסקול לסרט על פי הספר שהוצאתי 'מלבי אקספרס' שמאוד הצליח, אבל הסרט בוטל ונשארתי עם המוזיקה וכרגע אני עובד על סדרה שבטח המוזיקה תיכנס בתוכה. יש גם דיבור על הופעות בארצות הברית בשנה הקרובה".

"צחוקים וכיף בלי לחץ של טלוויזיה, שידור חי ורייטינג"

-לאורי גוטליב נוח להיות בצד כשאתה בפרונט?
"הפוקוס הוא מוזיקה, לא כל אחד לעצמו, אלא כולם מנגנים יחד ובלי כל אחד מאיתנו זה לא יישמע. כל אחד בא ממקום אחר כדי להתחבר כקבוצה. זה לא תחביב, אנחנו משקיעים בזה המון. אורי מנגן בס כבר עשר שנים. גיא המתופף חבר ילדות מקרית מלאכי, הנגנים מגיעים לחזרות מקצות הארץ והכל למען המטרה. יש צחוקים וכיף בלי לחץ של טלוויזיה, שידור חי ורייטינג וכשנהנים יוצאים דברים טובים".

-אתה בטלוויזיה ובהצגות חנוכה. מתי יש לך זמן?
"ואני גם ממשיך לעשות סטנד אפ בכל הארץ, עובד על תוכנית בידור ועל סדרה, אבל 'מונה לופה' זה כרגע  בראש סדר העדיפויות שלי. התחלנו להופיע והתחילו להגיע פידבקים חיוביים. אם לא היו אומרים לנו שזה טוב לא היינו מנסים. יש שגרת חיים וזה לא טריוויאלי להתחיל מאפס, אבל יש אהבה גדולה לדבר והפידבקים מסביב עודדו אותנו להוציא את זה החוצה ללכת על זה ואני מקווה שזה יגיע ללבבות האנשים".

מונה לופה (צילום: דור מלכה)
"את המאסטרינג לשיר ראשון עשינו ב'אייבי רואד' בלונדון. לא הצטמלנו כמו הביטלס כי זה כבר אאוט" | צילום: דור מלכה

-הקהל לא יצפה שאתה ואורי תצחיקו על הבמה?
"מצפים, אבל בטקסס או אירופה לא יצפו. צחוקים זה חלק מאיתנו. יש בהופעה שני קטעי קישור עם סיפורונים קומיים מאיפה הגענו ובאנו ואיפה הכרנו ואנחנו משתדלים שזה לא יהיה הפוקוס, לא לעשות מופע בידור, אלא לשים אתה המוזיקה בפרונט".

-דווקא רוק וצחוק הולך טוב ביחד בארץ.
"'מונה לופה' זה להקת רוק. נקודה. לא 'הגשש החוור' או 'מה קשור', ששרים להנאתם שירים ומערכונים והגיגים. זה להקה. נקודה".

"אני אמן, ואמן מחפש מעצם המהות"

-האלבום גמור?
"האלבום בשלבי הקלטות. את המאסטרינג לשיר ראשון עשינו ב'אייבי רואד' בלונדון. לא הצטמלנו כמו הביטלס כי זה כבר אאוט. רוב השירים כתובים, כתבתי יותר מאלבום ואנחנו בוחרים מה ילך לאלבום ואז מוסיפים עוד שיר או שניים".

"אני מבין שבסוף הסיפור זה מיקי ואורי הקומיקאים ומבין שזה נשאל באופן טבעי. אבל אני רוצה שיהיה פוקס על המוזיקה ולא עלינו. אני אמן, ואמן מחפש מעצם המהות. מרגע שאתה מפסיק לחפש אתה מת, לא מפרה, לא יוצר. ככל שיש לך יותר ביטחון אתה יותר מחפש דברים אחרים, שהקריירה לא תיתקע בנקודה".

-אז אתה יכול לנסות.
"כל הזמן מזכירים לי את הפאנץ' הזה. בסופו של דבר חייבים לתייג לכל אחד איזה משפט או קץ'-פרייז. לא משנה מה אני אעשה זה יישאר, וכבר עובר הלאה מדור לדור. זה פאנץ' קצת פאתטי בעיני, אבל עדיין יכול לעבוד".