כשארי גורלי התבשר ש"דבש", הדואט שלו עם רעות יהודאי, הוא השיר המושמע ביותר בישראל בשנה האחרונה, וגם שיר השנה במצעד השנתי של גלגלצ, הוא קיבל sms מפרגן מבנו בן ה-9. "הוא סימס לי 'אבא!, אבא!, אבא!', מספר גורלי (37) בחיוך. יש לי שני ילדים, הוא הגדול, ושניהם היו מאוד נרגשים. עכשיו הבאתי את שניהם לבית ספר, וזו ממש חוויה".

-מה הרגשת כששמעת על הזכייה כפולה?
"זה מרגש מאוד, ומאוד משמח. קצת קשה לעכל. בשבילי יש דרך מוזיקלית, אמנותית, האלבום 'משקל הדירה', שיצא השנה, מבחינתי הוא מאוד מוצלח, אני גאה בו, שמח עליו, הצלחתי להביע בו כל מה שרציתי בצורה מאוד מדויקת, גם טקטואלית וגם מוזיקלית, בשבילי זו פריצת דרך, סוג של שיא, בלי קשר ל'דבש', שנהיה שיר במשמעות לאומית, וזה מדהים".

-למה כולם התחברו אליו?
"נראה לי שבדברים האלה אתה אף פעם לא יודע כלום. האופציה היא לעבוד אינטואיטיבית. בשיר עצמו יש הרבה אלמנטים שאפשר להתחבר אליהם. ברור שזה דואט ומשהו בדיאלוג שבין גבריות ונשיות מאוד חזק שם. רעות היא זמרת מדהימה ואני עושה שם עבודה גם בסדר, אני מקווה. למי שמתעמק במילים אז השיר מציג בני זוג ממקום מאוד לא שגרתי בשירים, זה לא אני אוהב אותך ולא ההפך, זה אוהב ושונא יחד, בתוך מערכת היחסים, נקודה שקל ומעניין להזדהות איתה. בכל מערכת יחסים יש גם אהבה וגם קושי, זה מה שמיוחד בטקסט. על זה חשבתי כשכתבתי אותו".

"אבל מה שלא חשבתי עליו זה שזה נורא ישראלי להגיד 'הכל דבש', במשמעות של 'הכל סבבה', ולא שמים לב שאני שר שם 'אני משקר לעצמי מחדש'. המציאות שלנו לא קלה ונוח לעגל את הפינות ולהגיד 'הכל דבש'. זה משהו בהוויה הישראלית, כאילו מה 'הכל דבש', אין מילואים ודברים אחרים? זה באמת מאוד ישראלי והישראליות הזו שבשיר זה משהו שלא חשבתי עליו מראש, כי בשבילי כמו כל האלבום השיר מדבר על מערכת יחסים. הישראליות הזו התבררה לי רק אחקי שהשיר יצא".

-כבר השוו אותו ל"זה כל הקסם" של נמרוד לב ואורלי פרל.
"אני יכול להבין את ההשוואה. ברור שיש פה משהו דומה. הדואט זה חלק מהעניין. לגבי הצלחה, לדעתי תמיד צריך לחשוב מחדש, כי אף פעם אי אפשר לשחזר משהו. כשמצליחים תמיד מנסים להחזיק אותה חזק, אבל הצלחה תמיד באה ממקום אחר. גם כישלונות. צריך להיות ערני ולסמוך על התחושה הפנימית שלך".

אין תמונה
"קצת קשה לי לעכל את המקום הראשון"

-אילו תגובות קיבלת במהלך החג?
"אני מקבל מלא הודעות ותגובות וברכות. זה מאוד משמח ואני מקווה שזה ימשיך את גל העשייה שלי, שימשיך לגדול. אני מעורב עכשיו בהמון דברים, כולל מחשבות על האלבום הבא, וכולל הרומן "תנועה אחת לא נכונה" של מירב עוז, שיוצא עכשיו ואיתו שיר-נושא שאני מבצע.

"היא מוציאה ספר ויש דיסק עם שיר שנלווה לספר, שטל רביב כתב את המילים, אני הלחנתי, תומר בירן הפיק וזה כבר נמכר עם הספר. זה מעין מוצר ראשוני, למרות שמסתבר שהיה דבר כזה אבל ממש מזמן. בנוסף ל'משקל הדירה' הוצאתי השנה את הפרויקט '40 מעלות', פרויקט שירי משוררים. אני עובד עם רעות יהודאי על הפקת אלבום שלה, ואחרי החגים אצלול לאלבום הבא שלי. חוץ מזה מקווה שעוד שירים באלבום שלי ייצאו, כי אני מאוד אוהב אותו כאלבום, למרות שזה לא אופנתי לדבר על אלבומים בימים אלה".

-איך הוא במכירות?
"היתה חשיפה תקשורתית מאוד גדולה כשהוא יצא בחודש מרץ. המון טלוויזיה, עיתונות, באז כזה גדול, ולדעתי קנו כבר כמה אלפים, ועוד נצרבים כהנה וכהנה אני מתאר לעצמי. זה אומר שהבשורה יצאה החוצה והאלבום התפזר. והכל תודות גם למפיק המוזיקלי אודי שמחון, שמפיק יותר ויותר ואני קורא לו 'המשה לוי הבא'. מבחינת הופעות יש לי הרכב נהדר שמופיע איתי, כולל רעות, אלון רדאי, גדי רונן, אוראיל סוורדניק, אודי שמחון ואור בן חוזה, ואני מקווה שאתחיל לשמוע על ביקוש גבוה יותר. אפשר לראות אותנו בקליפ ההופעה של "רבנו". ומי שרוצה בחי אז במוצ"ש אנחנו ב"סינקופה" בחיפה ובסוף אוקטובר בת"א.

-יש לי הרגשה שעד הצהריים היום ייסגרו לך עוד שתיים-שלוש הופעות.
"הלוואי".