מכונית משטרה שוקעת

הקליפ כולו ממוקם בניו אורלינס, לואיזינה, המקום שבו אמא של ביונסה גדלה ואחותה סולאנג' מתגוררת כרגע. ביונסה משתמשת במקום הזה כדי להדגיש את הקיפוח של השחורים דרך מה שקרה שם במהלך הוריקן קתרינה (2005). הקליפ נפתח כשביונסה נמצאת על גג ניידת של משטרת ניו אורלינס ששקועה בשטפונות שיצר ההוריקן, ונגמר בכך שהיא טובעת במים - כפי ששחורים רבו טבעו באמת. 10 שנים אחר כך, הקהילה המקומית עדיין מחלימה מאסון הטבע שהתוצאות שלו הוחמרו על ידי אי צדק כלכלי וגזעני. הקריינות אומרת: "מה קרה אחרי ניו אורלינס", וזהו למעשה קולו של גבר בשם מסי מיה, סלב אינטרנטי פרובוקטיבי מניו אורלינס שנורה למוות ב-2010.

שיטפונות

בקליפ משולבים קטעים מתוך סרט דוקומנטרי שמציג את הנזקים מהוריקן קתרינה (אגב, יוצרי הסרט כעסו על כך שלא ניתן להם קרדיט, ובסוף קיבלו את מה שמגיע להם והעניין הסתדר). הסרט הזה והקליפ של ביונסה הם תזכורת לשני דברים: שמוזיקה מאחדת אותנו, ושהוריקן קתרינה היה יותר מאסון טבע, הוא היה אסון חברתי. אגב, כבר עלו קולות בעקבות הקליפ שטוענים שביונסה סתם מנצלת את האסון של הוריקן קתרינה בלי באמת לעזור לאנשים האנשים שנפגעו ממנו. אז לא שהיא באמת צריכה שאגן עליה, אבל רק שתדעו שמיד אחרי האסון ביונסה וקלי רולנד (חברתה לדסטניז צ'יילד) הקימו קרן צדקה שנותנת סיוע ודיור לאלו שאיבדו הכל בסופה.

הצפות ביונסה (צילום: YOU TUBE, צילום מסך)
ניו אורלינס מוצפת | צילום: YOU TUBE, צילום מסך

אהבה עצמית

"אני אוהבת את האפרו של התינוקת שלי, אני אוהבת את הניגר שלי עם עם נחיריים של הג'קסון פייב" - השורות האלה כמובן מדברות על הדיבור בתקשורת על הנחיריים של בעלה, ג'יי זי, ועל כך שהיא לא מחליקה את השיער של הבת שלה בלו אייבי. ביונסה מסרבת להתאים את עצמה לאידיאל היופי הלבן ולאורך כל השיר עפה על הזהות השחורה שלה, גם החיצונית. התשובה שלה למלכלכים היא לצלם את ביתה עומדת בגאווה עם השיער הטבעי שלה. לאורך הקליפ ביונסה מחליפה כל מיני סגנונות שיער, ביניהם גם האפרו הטבעי שלה. עבור בנות שחורות כל נושא האפרו הזה הוא מאבק מתמשך של החלקות.

מצעד המרדי גרא בניו אורלינס

ביונסה מתחברת לשורשים שלה בלואיזיאנה עם קטעים ממצעדים בהם היא ידועה - ה"סקונד ליין" וה"מרדי גרא". הקליפ חוגג את התרבות המקומית של השחורים וחגיהם, שלא נחשבים כחלק מהתרבות האמריקאית הלאומית אך עדיין ממשיכים להתקיים במשך שנים - וביונסה משתמשת בכוח שלה כדי לשים אותם במרכז.

"יותר מחולם"

ביונסה נותנת למרטין לותר קינג מקום של כבוד בקליפ, עם פריים קצר בו מישהו מחזיק עיתון שנקרא "האמת" שבשער שלו מופיעות פניו של לותר והכותרת היא "יותר מחולם". לותר קינג זכור בעיקר מנאום ה"יש לי חלום" המפורסם שלו, אבל כאן ביונסה מזכירה לנו שהוא היה הרבה יותר מזה. למרות שביונסה לא תמיד מביעה את דעתה על סוגיות של הקהילה השחורה, כאן היא מזכירה לנו שהיא מודעת ומכבדת את אלו שסללו לה את הדרך.

הילד עם הקפוצ'ון

באחד הרגעים הכי עוצמתיים בקליפ, ילד בקפוצ'ון שחור עומד מול שורה של שוטרים. מדובר במחווה לתנועת "Black Lives Matters", שהוקמה בעקבות זיכויו של אדם שירה למוות במתבגר האפרו-האמריקאי טריוון מרטין רק משום שלבש קפוצ'ון (ונראה לו חשוד). המקרה ההוא הצית הפגנות ומהומות של שחורים ברחבי ארצות הברית שזעמו על כך שהמסר שלו הוא פחות או יותר "תירו בשחורים בכיף, לא יקרה לכם כלום". בקליפ, יחסי הכוחות בין הצעירים השחורים למשטרה מתהכים והשוטרים הם אלו שמרימים ידיים.

"תפסיקו לירות בנו"

אם ביונסה והבמאית לא העבירו את הנקודה בכל הקליפ, כאן הם נותנים את ההצהרה הכי ברורה לגבי החיים של שחורים באמריקה: תפסיקו לירות בנו. באופן ברור ולא מתנצל, התמונה הזאת מחזירה את הפוליטי והאישי לתרבות הפופולרית.