תיסלם הופעה 8 (צילום: סיון ניסדלסקי)
"אנחנו מבצעים אותו בהופעות". דני בסן ויזהר אשדות בהופעה של תיסלם | צילום: סיון ניסדלסקי

דווקא רוני דלומי, הצעירה בת ה-17, שספגה לאורך כל העונה אש חופשית מהשופטים הנכבדים, זכתה בגמר "כוכב נולד", עם שני שירים, "אני אש" ו"ככלות הקול והתמונה", אותו ביצעה גם בסיום אחרי הזכייה, אחרי שכצפוי זכה לעיבוד של בלדת רוק סוחפת.

אלא שרוני לא בחרה סתם שיר, כי אם בשיר ציני כמו "ככלות הקול והתמונה", שכתב יעקב (יענק'לה) רוטבליט, שיר שמגחך על מהות הכוכבות ומספר על כוכב שבדרך לתהילה הגדולה שוכח להיות בן אדם. את השיר הלחין יזהר אשדות וביצע במקור דני בסן, חברו של אשדות ללהקת תיסלם, באלבום סולו שלו בשנת 1985.

דני בסן, המבצע המקורי, נשמע הערב מרוצה הזכייה במקום הראשון בגמר כוכב נולד: "צריך לזכור שרוני זכתה ולא השיר עצמו, אלא הביצוע שלה", הוא אומר, "אני מאוד שמח בשבילה על הזכייה הזו. היא שרה מאוד יפה, עשתה את זה מאוד יפה, הופיעה, נתנה מעצמה הרבה, ובאמת כל הכבוד לה".

"זה שיר שיר, אפשר כבר להכניס אותו לפנתיאון"

-מה יש בשיר הזה?
"לדעתי כבר אפשר להכניס אותו לפנתיאון של השירים הגדולים. צריך לזכור שכתב אותו יענקל'ה רוטבליט והלחין אותו חברי יזהר אשדות. זה שיר שיר, שנשאר להרבה שנים. אנחנו מבצעים את השיר עכשיו בהופעות של תיסלם בהדרן יחד אני ויזהר".

-כן, ראיתי אתכם שרים את זה בהופעה בירושלים.
"אוקיי, יפה. גם התקשרו אלי לא מזמן מאיזה עיתון תל אביבי וסיפרו לי שהוא מככב בפאבים ונחשב לשיר הכי מבוקש בשירה של חבר'ה בפאבים, וגם זה אומר משהו".

-מה דעתך על הביצוע של רוני דלומי?
"היא שרה מאוד יפה, אני שמח מאוד, שהיא זכתה, והללויה".

"השיר אומר שמלמעלה עד למטה יש את אותו מרחק"

-בשנות ה-80' היתה שמועה זדונית שהשיר הזה נכתב על שלום חנוך. בוא תזים את השמועה.
"אני לא יודע בדיוק על מי זה נכתב, את זה צריך לשאול אולי את רוטבליט, אבל שכל אחד ששומע את השיר ייקח אותו לאן שהוא רוצה, ככה זה עם שירים כאלה".

-זה שיר ציני על כוכבות, שניצח בגמר "כוכב נולד".
"השיר אומר בעצם שמלמעלה עד למטה יש את אותו מרחק, ואת זה אפשר להגיד בעקבות האירועים האחרונים".

-אתה מתכוון לטרגדיה של דודו טופז?
"אני לא אמרתי כלום".