הגנגסט-ראפר הגרמני "דסו דוג" נעלם מברלין וצץ לאחרונה בסוריה, בסרטון כריתת ראש חדש של ארגון "המדינה האיסלאמית" המכונה דאעש (ISISׂ). דסו דוג, ששמו האמיתי הוא דניס ממדו גרהרד קספרט, הוא כבר הראפר האירופאי השני שמצטרף לשורות דאע"ש ומככב בגאווה בסרטון כריתת ראש. קדם לו, כזכור, הראפר הבריטי-מצרי "אל ג'יני", שכונה "ג'ון הג'יהאדיסט", והתפרסם כמי שערף את ראשו של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי.

אתר "vocativ" מדווח על סרטון חדש של דאעש באורך שתי דקות, שצולם על ידי קבוצה המכנה את עצמה "דיר עזור נשחטה בשקט". בסרטון נראה "דסו דוג", שכעת מכנה את עצמו "אבו-טלהה אל-אמיני", כשהוא מניף ראש כרות ואומר שהגברים שמתו נלחמו במדינה האיסלאמית: "זו הדרך לקבל את עונש המוות", הוא מצהיר למצלמה, בסרטון שאולי כדאי שלא לצפות בו.



אז מה גורם לדסו דוג, עוד ראפר אירופאי, לעזוב את הקריירה שלו בברלין ולהצטרף לארגון הטרור הקיצוני ביותר בעולם, לטפס בו בסולם ההירארכיה, עד שהוא מגיע למעגל הפנימי, וזאת בשעה שראפרים אמריקניים מתרחקים מטקסטים איסלאמיים, כדי שלא לפגוע במכירות שלהם?. התשובה מתחילה במילות השירים שלו, שמדברות במפורש על פיגוע התאבדות: "חמוש בפצצות ורימוני רסס, ממש במרכז או ברכבת התחתית, אני לוחץ על הכפתור". מצד שני, היו לו גם שירי היפ הופ "רגילים" כמו "Wer hat angst vorm schwarzen Mann" ("מי מפחד מהאיש השחור").

קספרט-דסו דוג-אל אמיני הוא בן 39, נולד לאמא גרמניה ואבא ממוצע גנאי. הוא הקליט עד כה שלושה אלבומים כ"דסו דוג" והופיע עם ההרכב DMX. קריירת הראפ שלו הסתיימה ב-2010, כאשר התאסלם בהשפעתו של מטיף סלפי, מנטור של "משטרת השריעה", שלאחרונה מסיירת ברחובות גרמניה ומחפשת מוסלמים. בשנה שעברה דווח שהוא נהרג או נפצע, אולם ארגון הביון הגרמני הפועל בתוך גרמניה אישר שהוא חי מאוד, ומשתייך להנהגת דאעש ממש. בסרטון שפורסם מוקדם יותר השנה נראה קספרט כשהוא נשבע אמונים למנהיג דאעש אבו באכר אל בגדאדי, שלאחרונה נפצע קשה בתקיפה אמריקנית.

בהמשך, הורשע קספרט באחזקת נשק בלתי חוקית, לאחר שעמד לבצע פיגועים בגרמניה. בהמשך עבר למושבה הסלפית במצרים, והגעתו לסוריה הוכרזה בסרטון בו הוא משתעשע עם מטול רימונים בערוץ נחל. ככל הנראה, המשימה העיקרית שלו היא גיוס לוחמים לדאעש מהקבוצות המוסלמיות הקיצוניות שלאחת מהן החל להשתייך לפני ארבע שנים. ראש ארגון הביון הגרמני הזהיר לאחרונה שמספר הקיצונים המוסלמים-סלפים בגרמניה עומד כעת על כשבעת אלפים איש, כמעט פי שניים מלפני שלוש שנים.

דסו דוג מתפלל ושר