אין תמונה
מתי יגיע האושר אקספרס? שלמה ארצי

תעשיית המוזיקה הישראלית מתעוררת מכובד החגים אל תקופה עמוסה במיוחד, אולי אף יותר משנים קודמות. בפתח עומדת חצי שנה של עשייה, הקלטות ומיקסים, לקראת הוצאת אלבומים חדשים במהלך החודשים הקרובים, בואכה חג הפסח.

בחודש מרץ האחרון דווח כאן כי אלבומו החדש של שלמה ארצי "אושר אקספרס" צפוי לצאת לקראת ראש השנה. ראש השנה כבר עבר, וכעת מדברים בהפקה של ארצי על פסח הקרוב. לא ידוע עדיין מה יהיה הסינגל הראשון שייצא מהאלבום של ארצי. ייתכן ויהיה זה אחד הדואטים באלבום, שכזכור כולל שיתופי פעולה עם אברהם טל, דודו טסה ואמיר דדון, וכמובן הדואט שכל המדינה מחכה לו - שלמה ארצי שר עם אריק איינשטיין. בסביבתו של ארצי לא יודעים מתי ייצא הסינגל הראשון אבל מאמינים שבפסח הקרוב האלבום בחנויות.

הפרסי של ריטה, הבניונים

ריטה (יח``צ: רונן אקרמן,  יחסי ציבור )
בפרסית. ריטה | יח``צ: רונן אקרמן, יחסי ציבור

אחד האלבומים המסקרנים של הזמן הקרוב הוא האלבום של ריטה בפרסית שצפוי לצאת בדצמבר ולכלול עשרה שירים. מהאלבום יצאו עד כה הסינגלים "שאה דומאד" ו"שאנה" וסינגל שלישי בשם "גולה סאנגם" צפוי ביום ראשון הקרוב. את אחד השירים באלבום שרה אמה של ריטה יחד עם כל בני המשפחה.

עמיר בניון יוציא בחודשים הקרובים את אלבומו העשירי שייקרא "עץ על מים". שיר שני ממנו בשם "עד מתי" ייצא היום. אשתו של בניון, מרים, חולקת איתו באלבום זה את מלאכת כתיבת הטקסטים, כפי שקרה בסינגל הראשון "אחרי שנקרע הים".

במקביל צפוי לצאת בדצמבר הסינגל הראשון של ישי לוי מהאלבום החדש שכתב לו בניון, והאלבום צפוי לכלול גם דואט בין שניהם. אלבום שלישי שיצר עמיר בניון ושצפוי לצאת בחודשים הקרובים הוא האלבום של גלי עטרי, ממנו יצאו כבר "מכאן לשם" ו-"עזוב".

הראל סקעת, מאיה בוסקילה

הראל סקעת פרומו (צילום: אלעד וייסמן)
אלבום שלישי. הראל סקעת | צילום: אלעד וייסמן

הראל סקעת צפוי להוציא בדצמבר הקרוב את אלבומו החדש, השלישי, בהפקתו המוזיקלית של רן שם טוב מלהקת איזבו, שהכניס את הקול הנעים של סקעת לחליפות מיוחדות של גרוב. מהאלבום יצאו עד כה הסינגלים המצליחים "המאה ה-21" ו"תהיה לי אהבה". סינגל שלישי בשם "שוב מאושר" צפוי לצאת בימים הקרובים.

מאיה בוסקילה צפויה להוציא בסוף נובמבר-תחילת דצמבר את אלבומה החדש והכה מדובר. מהאלבום יצאו עד השירים "הזמן שלך" והלהיט "מה שהיה היה". שיר חדש, שלישי, צפוי לצאת בתחילת נובמבר עם הודעה רשמית על האלבום ומופע חדש בעקבותיו. לא ברור עדיין אם האלבום יכלול סינגלים קודמים של בוסקילה כמו לא מתביישת לאהוב" ו"נשמתי".

לירן דנינו, נתן גושן, סאבלימינל

לירן דנינו פרומו (צילום: דורון עדות)
אלבום בכורה. לירן דנינו | צילום: דורון עדות

לירן דנינו יוציא את אלבום הבכורה שלו בתחילת ינואר. האלבום יכלול את צמד הלהיטים "עדיין ריק" ו-"ללכת". סינגל שלישי בשם "כל המילים" שכתב יאיר עזר צפוי לצאת בשבוע הבא. על ההפקה המוזיקלית והעיבודים אחראי אורי אבני, עם עופר מאירי כיועץ מוזיקלי. האלבום טרם נסגר ובימים אלה ממש נמשכת העבודה עליו.

נתן גושן, "פריצת השנה" במצעד השנתי של גלגלצ ו-mako, יוציא את אלבום הבכורה שלו ב-14 בנובמבר. האלבום יכלול את הלהיטים "כל מה שיש לי", "איפה את" ו"גבולות ההגיון". גושן עצמו אמר על אלבומו: "הוא יצא מדהים".

סאבלימינל, הממתין ללידת הצאצא הראשון שלו ויציין בקרוב עשר שנות פעילות, צפוי להוציא בחודשים הקרובים אוסף להיטים שיסכם את הקריירה הענפה והמשגשגת שלו בעשור האחרון.

עומר אדם, דודו אהרון, שלומי שבת, אתי ביטון

עומר אדם קיסריה (צילום: שרון רביבו)
מברוק. עומר אדם | צילום: שרון רביבו

האלבום החדש של  עומר אדם ייצא ב-29 בינואר, יום הגיוס של הזמר לצבא. האלבום כולל את הלהיטים שכבר יצאו - "החיים דבש" ו"קרוב אלייך", יחד עם עוד כמה שירים שאדם וצוותו עובדים עליהם בימים אלה. שיר חדש צפוי לצאת בעוד כשבועיים.

דודו אהרון יוציא את אלבומו החדש בחודש נובמבר. האלבום יכלול 16 שירים, 7 שכבר יצאו ועוד 9 חדשים. בסינגלים שהוציא עד כה ("בואי נדבר", "לא יפרידו בינינו", "את אשתי", "כמה אושר" , "Beautiful" ו-"אמא יקרה") ניסה אהרון לגוון כמה שיותר ולהפיק כל שיר בסגנון שונה. אהרון עצמו אומר שבשירים החדשים הוא מתכוון "ללכת אחורה" ברטרו, כלומר ליצור מוזיקה שהולכת לכיון ה"מזרחית של פעם".

שלומי שבת הבטיח כי יוציא בחודשים הקרובים אלבום כפול תחת הכותרת "אחד לנשמה, אחד למסיבה". האלבום יורכב מדיסק אחד של בלדות חדשות ודיסק שני עם שירים קצביים לרחבות. השיר השני ששוחרר ממנו נקרא "גשם אהבה", הראשון היה כזכור "את בנשמה", שניהם קצביים.

אתי ביטון תוציא בהמשך החורף את אלבום הבכורה שלה, שיכלול את חמשת הסינגלים  "מונאמור", "פתגם סיני", "גנב שלי" , "אמא שלך" ו"אולי תאמר".

פבלו רוזנברג, אסי ישראלוף, יזהר אשדות

אין תמונה
אלבום סולו ראשון. אסי ישראלוף

פבלו רוזנברג צפוי להוציא בקרוב את האלבום הלטיני שלו, בו הוא חוזר לשורשיו, עם שירים מתורגמים מספרדית לעברית. מהאלבום יצאו עד כה השירים "מאושרת איתי", "ארץ מובטחת" ו"כשאני מתאהב".

אסי ישראלוף, שכבר הוציא בעבר אלבום עם חבריו לשלישיית "מה קשור" (עם הלהיט "תנו לו צ'אנס"), צפוי להוציא בחודשים הקרובים אלבום סולו ראשון, בו הוא עצמו כתב והלחין את כל השירים היה שותף בעיבודים ובהפקה המוזיקלית. לעשיה שותפים פיטר רוט, טל פורר, אשר פדי ואיל מזיג ובהפקה מבטיחים: "אלבום שהולך לשמוט את הלסת להרבה אנשים".

יזהר אשדות עובד עם משה לוי על שירים חדשים, עם טקסטים של אלונה קימחי, שחזרה לכתוב במיוחד עבור יזהר, ויהלי סובול איתו יש לאשדות כבר חיבור מוכח בשירים כמו "מרחק נגיעה" ו"ריקוד קטן".

גם גלעד שגב ועפר בשן צפויים להוציא אלבומים חדשים עד פסח.

אריק ברמן, אמילי קרפל, הדודאים, מאיה הרמן, דידי ארז

כוורת מופע זמרות אמילי קרפל (צילום: רועי ברקוביץ')
עם הפנים לחו"ל. אמילי קרפל | צילום: רועי ברקוביץ'

אריק ברמן צפוי להוציא לקראת פברואר את הפרויקט המרובע "גבר, אישה והווילדרנס" כולו, על ארבעת חלקיו.

אסף אמדורסקי וישראל גוריון עובדים על הקלטות אלבום שינציח את המופע משירי צמד "הדודאים" ויכלול שיר חדש של שניהם, כ"דודדאים החדשים".

אמילי קרפל תוציא אלבום פופ שני בו היא גם יוצרת. מדובר על המשך לאלבומה הקודם עם זינוק מתבקש קדימה. במקביל מתנהלים מגעים מתקדמים לגרסה באנגלית של האלבום לצורך הפצה באירופה.

מאיה הרמן תוציא בחודשים הקרובים את אלבום הבכורה שלה, שכולל את השירים "לבנה לבדה", "זמן" ו"היי",.

קרולינה, מיכאל ושמרית גריילסאמר, יא יא כהן-אהרונוב

קרולינה הופעה 1 (צילום: muper photo)
עם אורי כנרות. קרולינה | צילום: muper photo

קרולינה (קרן אברץ למי ששכח) עובדת על אלבום סולו שני, שנוצר כולו עם אורי בראונר כנרות מלהקת "בום פם", איתו שרה את הדואט "הבלדה על אביר החופש ובת הגלים" באלבומה הקודם.

מיכאל ושמרית גריילסאמר יוציאו בקרוב את אלבומם השני "בפריז", הכולל את הסינגל "מי זה", שהופק על ידי מייקל גולדווסר מהאיזי סטאר אול סטראז. קדמו לו השירים  "תרקדי" ו"טו-דו-דו". (מהקדם אירווזיון)

יאיא כהן אהרונוב מה"דג נחש" יוציא אלבום סולו שני בו ייגע דווקא בצדיים נוגים יותר שלו, לצד הגרוב המוכר כמו "בקאובוי של שושנים". כהן אהרונוב גם מפיק את אלבום הבכורה של להקת "לא דובים".

תומר יוסף, אליאל אבקסיס, רנדוו

תומר יוסף פרומו (צילום: רן גולני)
אלבום סולו שלישי. תומר יוסף | צילום: רן גולני

תומר יוסף יוציא בקרוב אלבום סולו שלישי בשם "השחר 35", כתובת הבית בו גדל בכפר סבא. את האלבום מפיק מוזיקלית תמיר מוסקט ויצאו ממנו עד כה השירים "פרח מקומי", "כאלו מילים" ו"יפה באמת". בין המשתתפים באלבום דן תורן, אשר כתב יחד עם יוסף כמה מהשירים, המוזיקאי איתמר ציגלר והפזמונאי יענקל'ה רוטבליט אשר כתב אף הוא שיר אחד. האלבום מתאפיין לדברי תומר יוסף בשירים בעלי טקסטים עם מוטיב אינטימי ואישי ובהפקה מוזיקלית ששומרת באופן ברור ועקבי על מינימליזם ושימוש במספר מועט יחסית של כלים ואפקטים.

אליאל אבקסיס יוציא אלבום בכורה בהפקת טל פורר. אבקסיס כתב והלחין את כל השירים, ביניהם הסינגל "אופי ביופי". בהפקה מבטיחים "גרוב של רוק ערבי".

הרכב האלקטרו-פופ "רנדוו" יוציא בחודש הבא את אלבומו חדש,ממנו יצאו הקליפ המרהיבים "The Murf", ו-"C Sharp".

יעל דקלבאום בעברית, ירונה כספי

יעל דקלבאום פרומו (צילום: דן פרץ)
אלבום שני. יעל דקלבאום | צילום: דן פרץ

יעל דקלבאום תוציא בחודשים הקרובים את אלבומה השני (והראשון בעברית) שייקרא "שמחה ועצב" ויכלול 13 שירים שדלקבאום כתבה והלחינה בהפקתו המוזיקלית של יונתן לוי. הסינגל הראשון "שובי לכאן" נשמע מבטיח. "גיליתי שכתיבה בשפה העברית מוציאה ממני משהו אחר, שהוא מעבר להשפעות שגדלתי עליהן בחו"ל", מסבירה דקלבאום את המעבר לעברית, "השפעות אלה נמצאות עדיין במוזיקה אבל התווספו גם השפעות של מוזיקה ישראלית - שאני מגלה יותר בשנים האחרונות".

ירונה כספי תוציא בתחילת דצמבר את האלבום "מָאְפיה של אישה אחת", בו הלחינה כספי שירי משוררים כמו רחל חלפי, יהודה עמיחי, ברטולד ברכט, רוני סומק, מירון איזקסון, דוד אבידן ועוד. את האלבום הפיק מוזיקלית עמית מגן, ומתוכו יצא כבר שיר ראשון - "אל תבקש ממני רשות".

גבע אלון, יונתן כנען, איתי פרל, דידי ארז, דניאל קורן

גבע אלון, מופע מחאה (צילום: נועה מגר)
ספרדי פיקנטי. גבע אלון | צילום: נועה מגר

גבע אלון יוציא בקרוב את האלבום שהקליטו באביב בספרד עם טום מונהן, מטובי מפיקי האינדי האמריקאיים (דבנדרה בנהארט, Beachwood Sparks), שעבד עם אלון על אלבומו הקודם. עם אלון ניגנו הגיטריסט דן הינדמן והמתופף אוטו האוזר מלהקת Vetiver והבסיסט ג'ף היל שמנגן עם רופוס ווינרייט.

יונתן כנען צפוי להוציא אלבום שני בהפקת לואי להב. מדובר באלבום קונספט שייצאו ממנו שירים, שלאו דווקא יסתכמו באלבום בטווח הקרוב. המטרה המוצהרת היא להוציא שירים. מבולבלים? גם אנחנו.

איתי פרל יוציא אלבום סולו חדש בו מתארחים שלל גיטריסטים: תמר אייזנמן, עוזי רמירז, יניב דדון ועוד.

דידי ארז סיים להקליט בימים אלה את אלבומו השני, ויחשוף שירים ממנו בפסטיבל "הפסנתר מארח".. בכתיבת האלבום והפקתו שיתף ארז פעולה עם עמיר לב, שלומי שבן, מרק לזר (רוקפור) וארז רוסו ('׳ירפות) שכתב איתו חלק משירי האלבום. ארז גם היה שותף להפקה המוזיקלית.

דניאל קורן מוציא ב-14 בנובמר אלבום בכורה, ממנו יצא הקליפ "רומנטיקה".

המוזיקאי ספי אפרתי, שניגן עד כה עם אביב גפן, "הפה והטלפיים", חמי רודנר ועוד, יוצא אלבום בכורה.

היוצר הצעיר מושיק קליפר יוציא אלבום בכורה בהפקת משה לוי.

אהד פישוף, נערות ריינס, טל הפטר, מריונטה סול, גריי

נערות ריינס פרומו (צילום: גל דרן)
אלבום שני. נערות ריינס | צילום: גל דרן

ההרכב המסקרן "בני המה" של אהד פישוף וישי אדר מההרכב המקורי של "נושאי המגבעת", צפוי לצאת בקרוב. יהיה זה האלבום הראשון מזה 20 שנה שפישוף ואדר יוצרים יחד.

הלהקה האלטרנטיבית הנחשבת "נערות ריינס" צפויה להוציא אלבום שני בחודשים הקרובים. השיר הראשון ממנו היה "הילוך איטי". האלבום החדש יכלול 10 שירים חדשים שכתב והלחין הגיטריסט והזמר רועי פרייליך, בהפקתו המוזיקלית של אביחי טוכמן. את ההרכב משלימים כזכור גיא גולדשטיין בבס, וניר וטשטיין בתופים.

מריונטה סול יוציאו אלבום שני בחודשים הקרובים. להקת גריי תוציא אלבום בהפקת יהוא ירון.

טל הפטר - "ניסים והנפלאות", יוציא בדצמבר את האלבום המצופה, שיוצר סינתזה בין מוזיקה מזרחית לבין טקסטים ישירים ואישיים של ימי ויסלר (הבילויים) ועודד גולדשמיט (הבסיסט). בשנתיים שחלפו מאז יצא השיר "אין לי מילים" הושלמו ההקלטות ומסתמנת חפלה.

רמי פיינשטיין, זמר ויוצר, יוציא את אלבומו השני במהלך ינואר 2012. את האלבום הפיק רמי יחד עם דן אקרט ועל הייעוץ האמנותי הופקד משה לוי.

אלה דורון, The Aprons, הפשרות, Mock Stereo

אלה דורון מהרכב הטראנס "Intersys" וזמרת הליווי של מוש בן ארי תוציא אלבום עצמאי שייקרא "Ella Vs Mountain" והוא כולל מלודיות-פופ אלטרנטיבי בסאונד אירופאי מהוקצע וטקסטים חזקים, בהפקתם של גיל לואיס וניר גבע.

The Aprons  הן חוה כהן (תופים) וטליה פרי (בס), צמד יוצרות אורבניות המפיקות אלקטרו-פופ המבוסס על מיניאטורות של בס-פסנתר-תופים ויוצר המפגש בין טקסטים חדים למוזיקה המחשמלת וקול מתוק. בהפקה אומרים: "התוצאה היא שירים שנשמעים כמו צ'ילי באבקת סוכר או ברק בתוך קשת בענן".
 
Mock Stereo היא סופר גרופ של איגי וקסמן, אלי אברמוב (הקליק), ברונו (טרי פויזן) ומירב שוורץ. המוזיקה מבוססת על ליינים מסומפלים מהסיקטיז שמבוצעים מחדש - ומהם נוצרו שירים חדשים ומקפיצים. האלבום ייצא בסוף 2011, עם קליפ שיצר אסף אמדורסקי.

הפשרות הם הרכב ארט פופ מדליק, אינדי חתונות עם טקסטים "מהממים", שנשמעים זה כמו שילוב בין שלמה יידוב לכוורת. האלבום ייצא לקראת סוף 2011 בהנהלת יונתן קוטנר. ואעך אפשר לשכוח את "היפו בלוז".