יצחק קלפטר התארח בשבוע שעבר בתוכנית "דיבור ישיר" ואמר בגילוי לב: קראתי שכתבו עלי שכמעט מתתי, וזה נשמע מפחיד. גם אם הייתי מת זה לא היה נורא כל כך. בסוף כולם מתים בסופו של דבר. בסוף כולנו נמות בשלב כזה או אחר, בינתיים אני חי".

"אריק איינשטיין היה אומר לי 'תנגן רע'"

הראיון בתוכנית התקיים לקראת הופעתו של קלפטר כאורח של מאיר בן מיכאל בסוף השבוע האחרון במועדון "שבלול ג'אז" בנמל תל אביב. רגע לפני שעלה לבמה אמר קלפטר: "אני משתדל לשמור על איזושהי פרופורציה, לא להתרגש יותר מדי. להיות מציאותי. התרגשות התרגשות, אבל Show Must Go On".

על הבמה ביצע קלפטר שלושה שירים בלבד - הלהיטים "דמיון חופשי", "צליל מכוון" ו"שיר אהבה בדואי", אבל העיקר מבחינתו היה מצבו הבריאותי: "לא היה לי כל כך חשוב לחזור או לא, היה לי חשוב להיחלץ מהמצב הרפואי שנקלעתי אליו. עכשיו אני לא מפחד שיקרה משהו, אני לא מפחד לנגן רע. אריק איינשטיין היה אומר לי 'תנגן רע', אז אני אומר לעצמי 'תנגן רע, יצחק, זה בסדר'". ואילו אריק איינשטיין אמר עליו: "גיטריסט ברמה עולמית, הסולואים שלו הם יצירה בפני עצמה".

"מכירים את 'כוורת' אבל לא מכירים את יצחק קלפטר"

כזכור, אושפז יצחק קלפטר בחודש פברואר 2011 בעקבות סיבוך של מחלת ריאות קשה וסכנה גדולה נשקפה לחייו. לאחר כמה ימים קריטיים חל שיפור קל במצבו והוא יצא מכלל סכנת חיים. בחודש יולי האחרון שב לביתו. בהמשך, אחרי שחרורו מבית החולים, הסתובב עם בלון חמצן שסייע לו בנשימה.

היום חושש יצחק קלפטר שהנוער לא מכיר אותו ואת תרומתו ללהקה האגדית "כוורת": "מכירים את 'כוורת' אבל לא מכירים את יצחק קלפטר. אני המצאתי את הפראזה המפורסמת של הגיטרה בשיר 'יו יה'". קלפטר מרגיש בריא, לא מעשן, לא שותה, ורק רוצה לחזור להופעות ולהצליח להתפרנס ממוזיקה, אחרי שבעבר נקלע לקשיים כלכליים".

>> הזמרת סול באלבום מיוחד הכולל קטעי קריאה של חמי רודנר