נועה דויטש עם גיטרה (צילום: גונן שמר)
אלבום בכורה. נועה דויטש | צילום: גונן שמר

הזמרת והיוצרת נועה דויטש מוציאה את אלבום הבכורה שלה "ביום שנולדתי", אלבום רוק-בלוז שמבוסס ברובו על שירים שכתבה והלחינה, עם עיבודים והפקה מוזיקלית של אלון אוחנה.

דויטש משתפת בו פעולה עם יהודה פוליקר שמנגן בשיר "הברירה", עם צרויה להב, שחיברה את מילות השיר "כבוד השופטת", ועם אלונה דניאל ששרה קולות רקע ב"לא גבר לא אישה".

נועה דויטש, 27, יוצאת העונה השמינית של התוכנית "כוכב נולד", חושפת באלבום את היציאה שלה מהארון ("לא גבר, לא אישה"), המחשבות וההתלבטויות. "האלבום מספר את סיפור חיי", היא אומרת, "באופן ישיר, אמיתי, מהרגש הישר אל הדף. תודה רבה לכל מי שתומך ומאמין בי. האלבום הזה הוא בשבילכם".

מהאלבום יצאו עד כה חמישה סינגלים, ביניהם "שקופה", "לא גבר לא אישה", "החדר מבולגן", ו"הברירה". האזינו לסינגל האחרון "מה שתבקשי", לשיר הנושא "ביום שנולדתי", ,שיר הנסיעה "טריפו" ול"כבוד השופטת".

*הופעת ההשקה של האלבום תתקיים ב-1 בפברואר בתאטרון "תמונע" בתל אביב.

 

"ביום שנולדתי"
מילים ולחן: נועה דויטש

"ביום שנולדתי, פקחתי את שתי עיניי, כל האנשים שאוהבים אותי, היו מאחוריי, אמרו כשהילדה תהיה גדולה, יהיה לה בעל, ילדים ווילה יקרה / רוצה לבכות רוצה לשמוח, רוצה לגור בעולם של חלומות, רוצה למות רוצה לברוח, לעולם שטוב יותר לחיות / עכשיו אני בת 5, על המיטה עם אבא משחקת שש בש, הוא מסביר לי את המהלכים, החשובים של החיים, הוא אמר תזהרי שלא יאכלו אותך, לא משנה מה תעשי , לנצח אוהב אותך / רוצה לבכות רוצה לשמוח, רוצה לגור בעולם של חלומות, רוצה למות רוצה לברוח, לעולם שטוב יותר לחיות / עכשיו אני בת טיפש עשרה, גיל הנעורים, אבא כבר זקן מאוד, ואמא בת 50, כל האנשים שחלו לי חלומות, ותקוות, היום אומרים תראו, מה יצא מהילדה הזאת / ביום שנולדתי...ביום שנולדתי".

 

"טריפו"
מילים ולחן: נועה דויטש

"אוטובוס היפי, נוסעים לצפון, קעקוע של פיס, עשן בגרון, מנגנים בגיטרה, ורוקדים סביב האש, עושים האהבה, עד שתזרח השמש / נאבדנו בטריפו, לא ידענו שבטריפו / יש אלוהים יש כאן שדים, יש פרצופים מוזרים, יש כאן פיה, מהאגדה, שמחלקת סמים / אז נאבדתי בטריפו, לא ידעתי שהגעתי לפה, טריפו...טריפו...טריפוווו, אז אוטובוס היפי, נוסעים לצפון, קעקוע של פיס".

 

"מה שתבקשי"
מילים ולחן: נועה דויטש

"סופר דקות סופר שעות, ואת לא עונה מתחילות הדמעות, שוב עולות שאלות, הוא עייף כבר מלראות אותך, הוא לא בן אדם של מתי שתרצי, שאתמול את איתו והיום את איתי / סופרת ימים סופר לילות, סיגריה רודפת סיגריה, ואין לך תשובות, עוד אחת עם מחסום רגשי, אני לא בן אדם של מתי שתרצי, שאתמול את איתו והיום את איתי / כמה עוד תיקחי ממנו, כמה תבקשי אותי, כמה עוד תיקחי ממנו, מה שתבקשי / סופרת כבישים סופרת פניות, ושוב לא החלטת עם מי את רוצה להיות, העיניים כבר עייפות, עד מתי לא תראי את האושר איתי, עוצרת את האוטו זה הוא או אני / פזמון: כמה עוד תיקחי ממנו..".

 

"כבוד השופטת"
מילים: צרויה להב  לחן: יוסי דויטש

"היום אני צריכה לבקש יפה סליחה, כבוד השופטת תופסת אותי לשיחה, היא קובעת שהגזמתי, מצמצמת לי מקום, תור הנמלים שלה צועד על קרקע בטוחה, היום אני צריכה לרוקן את הכיסים, כבוד השופטת לא מאמינה בניסים, היא אומרת לי להפסיק לרחם על עצמי, לייבש את הים להיצמד לפנקסים / אבל צי האוניות שלי, לא יכול להתאפק, מוכה רוחות על מים סוערים, הוא הולך ומתרחק, מהסיפון נראה ברור, האופק הבוהק, נמצאת שם אישה שהיא אני, והלב שלה דולק / היום אני חייבת להחליט אם כדאי, להדביק כלים שבורים, מי נפגע ומתי, כבוד השופטת מהרהרת, כמה שווה האהבה, בחשבון מסוג כזה אסור לי להרגיש יותר מידי, אבל צי האוניות שלי, לא יכול להתאפק, מוכה רוחות על מים סוערים, הוא הולך ומתרחק, מהסיפון נראה ברור, האופק הבוהק, נמצאת שם אישה שהיא אני, והלב שלה דולק"

 

"לא גבר לא אישה"
מילים ולחן:נועה דויטש

"אני לא גבר, אבל גם לא אישה, לא שייכת, אבל גם לא שונה, מפחדת מההרגשה, שלא להיות גבר, אבל גם לא אישה / אז מי שיודע, מה אני בכלל, שיצביע שיצביע / אני לא גבר, אבל גם לא אישה, לא עיוורת, אבל גם לא רואה, מסונוורת מההרגשה, שלא להיות גבר, אבל גם לא אישה / אז מי שיודע, מה אני בכלל, שיצביע גם מחר".

 

"הברירה"
מילים ולחן: מודי דויטש

"אדם מסתובב / לבדו בעולם, מרגיש אבוד אבל / הניצוץ עוד קיים, אושרו של האדם / מסתתר לו אי שם, מחפש את השינוי / עליו הוא נלחם. // מה צריך בנאדם בכדי להיות בעולם, להימנע מקנאה, שנאה / ומלחמות עם כולם, פשטות צניעות אהבה לאן הכל נעלם, תעשה כבר משהו תשנה בנאדם // רואה את האור / בקצה המנהרה, עכשיו ממש קשה / הכל הולך רק רע, למרות שהדרך / עדיין לא קצרה, תמשיך בנאדם / כי אין לך ברירה // אדם מחפש לעצמו / נתיב לבריחה, נמצא בעולם משלו בעולם בלי ברכה, אדם לאדם זאב ואין לו מנוחה
אז עזוב אותך / וצא לדרכך, להגשים משאלתך ולמצוא את נשמתך // רואה את האור / בקצה המנהרה...".


"שקופה"
מילים ולחן: נועם גינגולד
"אני שקופה אני, מן זכוכית, קשה קרה, אי אפשר לגעת, בי / אני שקופה אני, אישה עשן, ילדת רפאים, אי אפשר לגעת, בי / אבודה בעיר הזאת איתך, הנשיקות שלך, קופאות לי על הלחי, ומתפזרות / אני אפור כהה אני
נחש ארסי, אי אפשר לגעת בי / אבודה בעיר הזאת איתך, הנשיקות שלך, קופאות לי על הלחי, ומתפזרות / אני שקופה אני שקופה אני שקופה, אני שקופה אני...שקופה".

 

"החדר מבולגן"
מילים ולחן: נועה דויטש

"החדר מבולגן, תה ליד המיטה, וקטורת שעדיין לא דלוקה, עיתון על השולחן, בירות ממזמן, מחכים שאזרוק אותם / תנו לי לחשוב תנו לי לחשוש, תנו לי לפחד מבורא עולם, תנו לי לדמיין,תנו לי לזיין, תנו לי מקום שאברח לשם / השעה חצות יצאנו לבלות, באיזה מועדון של חשפניות, והעמוד מולי רוקדת בשבילי, ואת המשך הלילה נעביר אצלי / תנו לי לחשוב תנו לי לחשוש, תנו לי לפחד מבורא עולם, תנו לי לדמיין,תנו לי לזיין, תנו לי מקום שאברח לשם / והיא כל כך יפה, והמבט שלה, אפשר לחשוב שהיא עדיין בתולה, על הסדין שלי היא זזה בגללי, האהבה שלה שפוכה על מיטתי, והיא אמרה לי..איי  איי  איי, אני אמרת איי איי איי / תנו לי לחשוב תנו לי לחשוש, תנו לי לפחד מבורא עולם, תנו לי לדמיין,תנו לי לזיין, תנו לי מקום שאברח לשם / והיא אמרה לי ביי!!".