"כשהתחלתי לשיר באופן מקצועי הכל היה תמים יותר. פסגת החלומות של זמר הייתה שיתנו לו במה לעלות, לשיר ולקבל מחיאות כפיים. מי חשב בכלל על קריירה? כיום, כל זמר מתחיל שעוד לא בקע מהביצה רוצה להגיע בתוך כמה חודשים לאמפי קיסריה", אומר הזמר יואב יצחק

"למרבה הצער, יש גם מפיקים שיכולים לארגן את זה. לעשות ממישהו כוכב בשבוע זו לא בעיה, אבל מישהו חושב אם אותם זמרים מוכנים לזה? האם הנפש שלהם חזקה מספיק? האם הם בשלים? ראיתי כמה ילדים בעונה האחרונה של 'כוכב נולד', נחמדים ומוכשרים בלי קשר, אבל לומר שאני מבין מה עבר בראש של אלו שהעלו אותם עד הגמר? עכשיו כבר אין להם שליטה על המוזיקה שלהם, כי הם יעשו מה יגידו להם וזה עצוב בעיני. קשה לי יותר ויותר למצוא משהו אמיתי שיגע לי בלב".

הלב המוזיקלי של יואב יצחק פועם כבר 25 שנה, מאז החל לשיר. רגע לפני השקת אלבומו החדש (ה-13 במספר), עם הסינגל החדש "כמה טוב שבאת", הוא מתכונן לחגיגות לציון 25 שנות קריירה, שיכללו גם כמה הופעות גדולות בקופות פתוחות. 

"אני יודע שאחרי אייל גולן, שהגיע להיכל התרבות ולאמפי קיסריה, וקובי פרץ, שמתכנן את אותו מהלך, נראה שפתאום כל הזמרים המובילים בז'אנר הים-תיכוני רצים לפתוח קופות אבל אני לא דוגמה מייצגת", מבהיר יצחק. "מודה, זה אף פעם לא היה בראש מעייניי לפתוח קופה במקומות האלה, שנתפסים בעיני הציבור כאילו מי שמצליח שם כבש את העולם, אבל מגיע שלב בו הקהל שלך דורש את זה בצורה כל כך ברורה שאי אפשר להתעלם".

"אני גאה בהופעות הגדולות שלי מול וועדי עובדים מובילים במדינה. זה קהל מדהים, ואני משקיע בהופעות האלה את אותה נשמה ומקצוענות וציוד טכני שאביא איתי גם לקופות הפתוחות. חוץ מזה, כבר לפני שנתיים השקתי אלבום חדש בהופעה חגיגית בהיכל התרבות בפתח תקווה ופתחתי קופה והיה מפוצץ. ארחתי בהופעה ההיא את שלומי שבת, קובי פרץ ועוד חברים טובים. אני יודע שיש לי מספיק קהל להצדיק מהלך כזה, גם כלכלית, אז הסכמתי לקיים בשלב ראשון ארבע הופעות גדולות ומשם נחשוב איך ממשיכים".

-יש כבר תאריכים?
"הקלטות האלבום החדש שלי הסתיימו השבוע והוא ייצא לקראת סוכות, אז אני מניח שאתן לשירים החדשים משהו כמו חודשיים לחמם את השטח ואז אקבע מועדים להופעות. אני לא פוסל את האפשרות שגם הופעות ביקסריה יקרו בהמשך השנה".

אין תמונה
"מרשה לעצמי להרגיש קצת גאווה". יואב יצחק

יואב יצחק נשמע מפויס בהרבה כשהוא מדבר על אלבומו המתהווה, שטרם נקבע לו שם סופי. "בכל הצניעות, אני חושב שזה אחד הטובים שלי אי פעם", הוא אומר, "יש בו שילוב של בלדות, שירים קצביים, ביצוע מתורגם ל-'Right here waiting' של ריצ'רד מרקס, מחרוזת חסידית עם חיים ישראל, שהופיעה בעבר רק באלבום שלו ומחרוזת עיבודי דאנס. כל אחד יכול למצוא באלבום הזה משהו שיתאים לו. אני חושב שאקרא לו או 'כמה טוב שבאת', או 'מאוהב עד השמיים', אבל זו תהיה החלטה של הרגע האחרון".

-אתה קולט שעברו 25 שנים מאז התחלת את הקריירה?
"אם לוקחים בחשבון הופעות ראשונות במסגרות לא מקצועיות, זה אפילו יותר. ניגש אלי לפני כמה שבועות מישהו וסיפר שיש לו בבית תמונות מהחתונה שלו, מלפני 31 שנים, ואני בתור ילדון שר על הבמה. די מטורף איך שהזמן חולף, אבל אומרים שהזמן עף כשנהנים ואני רואה בזה סימן טוב, כי אני מאוד נהנה לעשות את מה שאני עושה. אני חי טוב, בלי לחץ, נוסע הרבה לחו"ל, מופיע, מטייל, נהנה מהמשפחה. קריירה ארוכה זה תמיד עליות וירידות, לא הכל בא לי תמיד בקלות, אבל במבט לאחור בניתי רפרטואר שירים יפה ואני מרשה לעצמי להרגיש קצת גאווה".

-בשנים האחרונות השוק הים-תיכוני מצא לעצמו חבר חדש: המכשיר הסלולארי. אתה משתתף בחגיגה?
"בדיוק השבוע יש לי פגישה עם נציגי חברה סלולארית גדולה, המעוניינת לשתף פעולה באלבום החדש ובמופע שבדרך. אם מדברים על שינויים ב-25 שנות קריירה, הנה שינוי גדול, אבל מאוד חיובי בעיני. חברות התקליטים הגדולות אף פעם לא מצאו את הדרך לעבוד עם אמני השוק הים-תיכוני, ואז הגיע הסלולארי עם ההורדות של שירים וצלצולים והוכיח אחת ולתמיד מה המוזיקה הכי חזקה בשוק. וכן, זה גם כסף משמעותי. כששיר שלך מגיע לכמות הורדות של בין 100 ל-200 אלף זה לא הולך ברגל".

-והתוצאה היא זמרים ים-תיכוניים שמקבלים פתאום אומץ לפתוח קופות באולמות גדולים?
"לא אכחיש שיש קשר. גב כלכלי חזק, כמו זה שנותן המדיום הסלולארי, מאפשר לאמן לקחת סיכונים שהוא לא היה לוקח בלעדיו. אני לא מתנגד לקדמה. עובדה שהיא עושה גם טוב".