קולאז אור טרגן אבי בן אבו רון ויינרייך
שרו "מחר אני בבית". אבי בן אבו, אור טרגן, רון ויינרייך

הערב בתוכנית "הכוכב הבא" יבוצעו שישה להיטים ישראלים מוכרים, ממיטב ספרי השירים העמוסים של המוזיקה הישראלית לדורותיה, שיר מתורגם אחד, אהוב במיוחד, שהשתרש בארץ, בלדה לועזית קלאסית, ולהיט לועזי עכשווי חביב.

ברשימה הישראלית נמצאים "מחר אני בבית" של להקת אתניקס, "אחרי עשרים שנה" שהותיר אחריו הזמר והיוצר הגדול שמוליק קראוס ז"ל, "תודה" ששר במקור ישי לוי ו"נוסעת בעקבות האהבה", להיט האייטיז של ורדינה כהן ו"דברים שרציתי לומר" של יהודה פוליקר.

כמו כן, את השיר "כל החלומות" של אייל גולן, שנבחר ל"שיר השנה" במצעד השנתי של ישראל, תשיר הערב טהוניה רובל, זוכת "האח הגדול". טהוניה תשיר שלא במסגרת התחרות, אלא כדי להעלות את המודעות למאבק בגזענות בחברה הישראלית. אחרי שכבר שרה את השיר בבית "האח הגדול", לחברתה לבנה "זוהרים" גוגמן, מעניין מאוד יהיה לשמוע את האינטרפרטציה של רובל לשיר של גולן. האם היא תשיר ללא טעויות? האם היא תרגש, או שאולי תזייף? כל התשובות הערב.

עוד ברשימת השירים ב"הכוכב הבא" הערב: את השיר "Ne me quitte pas" של ז'ק ברל הצרפתי, תרגמה נעמי שמר ז"ל עבור יוסי בנאי ז"ל כ"אל תלכי מכאן". לימים הוא תורגם גם על ידי ברק פלדמן עבור אפרת גוש כ"אם תלך מכאן". אולם השיר הלועזי הבולט בתוכנית הערב הוא כמובן "Imagine" של ג'ון לנון, שנחשב לאחד השירים הגדולים והחשובים בהיסטוריה של המוזיקה (אם לא ה). הצד הקליל יותר שייך ללהיט "I'm Yours" של ג'ייסון מראז.

כל מילות השירים כאן ב"שירונט"

"מחר אני בבית": אבי בן אבו, רון ויינרייך ואור טרגן

השיר "מחר אני בבית" של להקת אתניקס יצא בשנת 1999 באלבומם "מוריס", ובישר את היציאה של צה"ל מלבנון בשנת 2000 אחרי 18 שנה. מאז ועד היום הפכה בלדת הרוק הזו להמנון הבלתי רשמי של חיילי צה"ל, שתמיד רוצים לחזור הביתה למשפחה, לאמא ולחברה. השיר זכה לשלושה ביצועים מוכרים בתוכנית "כוכב נולד", והושר על ידי אבי בן אבו, רון ויינרייך ואור טרגן, המנצח של עונת העשור.

לאורך כל העונה בה השתתף היה מובן וידוע שאבי בן אבו יודע להגיש שיר יפה ויודע לרגש את הצופים. אלא שאת "מחר אני בבית" הוא ביצע בשלב שבו נותרו רק עשרה מתמודדים, ואז כבר ניתן היה לצפות ממנו שייתן איזו תוספת, איזה אקסטרה, מעל למה שנשמע ממנו עד כה. הביצוע שלו היה טוב, אבל לא היה בו משהו מיוחד. אפשר היה לתייג אותו בקלות במאגר השירים שאבי בן אבו הזמר מתלבש עליהם נהדר, והם מתלבשים עליו מצויין, הוא שר אותם נכון ויפה, אבל לא הרבה יותר מזה.

בביצוע שלו לשיר רון ויינרייך הפתיע לטובה, שבר קצת את תדמית הרוקר האגרסיבי, כאשר ישב ליד פסנתר וניגן יפה. הוא פתח בקול צרוד, והעביר אחר כך את השירה לקול יפה יותר, צרוד פחות. הוא הקפיד לא לזייף, שר היטב ואפילו מרגש, עד שעשה חשק להזיל דמעה. ככל שהשיר התקדם התברר שויינרייך נותן בלדה מצוינת, גם רוק, גם קיטש, בלדה שהסקורפיונז היו גאים בה. הפזמון השני שלו, במרכז הבמה, עם המבט למעלה, העביר בגוף צמרמורת. הוא לקח את השיר הזה למקום שלו, הפרטי, האישי, והגיש אותו כמו מאסטר שף.

הביצוע של אור טרגן ל"מחר אני בבית" היה הכי יפה שלו מתחילת התוכנית ועד לאותו ערב. שמעו אצלו שהשיר מרגש אותו, שהוא מחובר אליו, והחיבור הזה הוציא ממנו יותר ממה שהקהל קיבל ממנו בביצועים קודמים. הוא היה חמוד, הוא פרט על נימי רגש נכונים, הוא נתן לשיר מעמד חגיגי, עד שכבר אפשר היה לדמיין אותו באיזה מופע יום עצמאות שר לחיילים מהסיירת. מהביצוע הזה, שנשמע לכאורה מושלם, היה ברור שטרגן ראוי להעפיל לחצי הגמר של העונה, בה זכה לבסוף.

לא פחות יפים

כמובן שגם שירים אחרים שיושרו הערב בתוכנית זכו לביצועים יפים ב"כוכב נולד". דיאנה גולבי, זוכת העונה השמינית, נתנה בזמנו ביצוע קורע לב ל"אם תלך מכאן". לירון רמתי השרמנטי שר נהדר את "אחרי עשרים שנה". חגית יאסו, זוכת העונה התשיעית, ריגשה ב"תודה". השיר "נוסעת בעקבות האהבה" בוצע על ידי נעמה לוי, ואמור עמוסי.

מי לדעתכם שר יפה יותר את הקלאסיקות? ספרו לנו בתגובות.

*"הכוכב הבא" תשודר הערב (ראשון) בשעה 21:00 בערוץ 2-"קשת".