רבקה זהר נחשבת לאחת הזמרות הנפלאות שקמו למוזיקה הישראלית. "מה אברך", "הדרך אל הכפר", "על כפיו יביא", "זמר שלוש התשובות", "חלקת אלוהים" ו"הלאה" הם רק חלק מהקלאסיקות שהנחילה לזמר העברי. בשנה האחרונה התחברה ללירון לב הצעיר ויחד איתו הוציאה אלבום חדש בשם "לא כמו אתמול".

בשבת הקרובה ב-18:55 מתארחת רבקה זהר בתוכנית "הצגה ראשונה" ומספרת בראיון לחיים אתגר על הקריירה הארוכה והמפותלת שלה, מימי הלהקה הצבאית, דרך ההצלחות, המשברים האישיים והמשפחתיים, החיפוש האישי והרוחני ועד לימינו אלה.

אחד הפרקים המעניינים בביוגרפיה של זהר הוא ההתמכרות שלה לסמים, שהחלה בחשיש ועברה לסמים קשים. "התחלתי עם חשיש ואהבתי את זה מאוד, חשבתי שמי שלא מסטול הוא לא חכם, איזה טמטום", היא מספרת. "בהתחלה אני ממשיכה לשיר, אני חושבת שזה נהדר להיות מסטול ולשיר. פעם פוליקר אמר לי "אולי תפסיקי קצת?", ואמרתי לו "מה פתאום, זה נהדר".

עוד ב-mako מוזיקה:

בשיא ההצלחה עזבה רבקה זהר לארצות הברית, והתפרנסה מהופעות במועדון "הפינג'ן", שמשך בעיקר קהל ישראלי. בעלה התוודה בפניה שהוא הומוסקסואל, אבל הם המשיכו בחייהם ובשנת 1974 אף הביאו בת לעולם בשם תמה. "כשהיא היתה בת ארבע, אז נכנסתי לסמים הקשים", מספרת זהר. "לא תפקדתי כאם, רק הסם חשוב, רק הסם, והעוצמה שלו, זה אי אפשר לתאר, יותר ממישהו שאחוז בשלשלאות".

"ידעו שאני רבקה זהר הגדולה, זה היה משפיל ביותר"

על חוויות השימוש שלה בהירואין היא אומרת: "אני זוכרת מצבים בניו יורק שאתה.. עוד רגע ולא תהיה פה. אתה נהיה מאוד רזה, לא מבין מה קורה לך, הלכתי לאיבוד שם. אתה מעבר לתקווה בכלל, ובתוך זה אתה אומר לעצמך שלא יכול להיות אין משהו אחר. אתה חי בחיים ובזוגיות שכמעט מועכת אותך. ואז הכרתי את ההירואין ואתה אומר על יד ההירואין שום סם לא עומד, הוא הכי הכי, זה ה'מענג' ביותר.

"ביקשתי הלוואות, התחלתי להמציא סיפורים כמו שנרקומנים עושים, כמו 'אני צריכה לטפל בבת שלי, אני חייבת, ואין לי כסף. כאלה סיפורים. ואנשים שהכירו אותי ידעו שאני רבקה זהר הגדולה, זה היה משפיל ביותר".

*"הצגה ראשונה" עם רבקה זהר, שבת, 18:55, בערוץ 2-"קשת"