חגית יאסו (צילום: אוהד רומנו)
"אני מופיעה בארצות הברית, אחרי זה אתיופיה ואחרי זה שוייץ. לקחתי בחשבון שאולי לא אצליח בארץ" | צילום: אוהד רומנו

יום ההולדת של מלך הרגאיי המנוח בוב מארלי הפך בשנים האחרונות לאירוע מוזיקלי מיוחד, ערב שמקבץ אליו את מיטב כוכבי הגרוב בארץ, שמבצעים משיריו של מארלי. השנה צפויים שני ערבים שכאלה (7 ו-9 בפברואר, בארבי תל אביב), בהם יופיעו שמות כמו קרולינה, תומר יוסף, מוקי, שירה חן, גל תורן, אקסום, עמרי גליקמן, גדי אלטמן ועוד, שיציינו 68 שנים להולדתו של מארלי.

בין המופיעים יהיו גם חגית יאסו ואליעד נחום, זוכת "כוכב נולד" והשחקן שהוא כיום מוזיקאי וזמר, שסוגרים כבר שנתיים של זוגיות אמיצה. ההשתתפות של יאסו, גיבורת העדה האתיופית, בערב החגיגי לזכר בוב מארלי, סוגרת מעגל, כיוון שהרגאיי של מארלי וחבריו בג'מייקה הושפע רבות מדת הראסטפרי, ששואבת רבות מהיהדות ומקורה באתיופיה אצל הקיסר היילה סילאסי, אשר נחשב למשיח. מארלי עצמו עשה רבות כדי להפיץ את הראסטפרי בעולם.

-חגית יאסו, מה תשירי בערב לזכר בוב מארלי?
"הכיוון שלי הוא 'redemption song'. גדלתי על בוב מארלי. יש לי אח שחי בחו"ל וכשהוא היה בארץ הוא היה משמיע לי אותו בבית. את 'redemption song' כולם הכירו ושרו אותו. קל לי יותר להתחבר למשהו כמו השיר הזה, שמרגיש לי הכי אמיתי. זה שיר גאולה, ככה אני קוראת לו, ומזדהה עם הטקסט".

אין תמונה
""גדלתי על מוזיקה שחורה ורגאיי. זה בא לי טבעי". בוב מארלי

-והחיבור שלך למארלי?
"גדלתי על מוזיקה שחורה ורגאיי. זה בא לי טבעי. כשהציעו לי להשתתף ישר קפצתי על המציאה. במוזיקה של בוב מארלי יש בעיקר חופש. אני שומעת אותו ומתחילה לרקוד, כל המחשבות מתנקות ונהנים. הייתי אפילו במועדון שלו. אחד מהילדים שלו, אני חושבת שזיגי, עשה לו מועדון באורלנדו. כשהלכתי לבקר את אחי שם יצאנו למועדון. היה ממש כיף, יש להקה חיה ששרה את כל השירים שלו. אני ממליצה לכל אחד שמגיע לאורלנדו ללכת".

-את מכירה את ההיסטוריה של האיש והמוזיקה שלו?
"לא כל כך. אני יודעת שהוא סוג של אגדה, אבל לא התעמקתי בזה".

-אולי את מתחברת אליו מהמקום של אתיופיה והראסטאפרי?
"לא התעמקתי בנושא אבל אני מכירה את השורשים האלה. אבל זו תהיה סגירת מעגל מבחינתי. כששלחתי לאחי את ההזמנה לאירוע הוא לא האמין שאני מופיעה, מהבחינה המשפחתית והאישית זו באמת סגירת מעגל".

-הכמיהה של עולי אתיופיה להגיע לישראל מזכירה לך את החיבור של הראספרי ליהדות, את השאיפה ל-Zion.
"אני חושבת שאפשר להזדהות עם המוזיקה של בוב מארלי ועם מה שהוא מבטא ועם הרגאיי בכלל".

חצי הגמר של עונת העשור (תמונת AVI: mako)
"לצערי יש עדיין גזענות בחברה הישראלית". חגית יאסו | תמונת AVI: mako

-מרגישה שאת מייצגת את העדה?
"לגמרי, כן. אני מקבלת את זה בהופעות ואנשים ברחוב פונים אלי ואומרים לי תודה שהגעת לאן שהגעת בשביל שנוכל גם להגיע. באופן טבעי הפכתי לסמל של הצלחה ואני שמחה ומאושרת".

-מעניין אותך להיות מעורבת במה שמפריע ליוצאי אתיופיה בארץ?
"אני מגיעה הרבה לנערים ועושה להם שיחה של עידוד. אני מספרת על החוויה שלי בכוכב נולד ומה היה לפני, ויש שאלות. ואני מספרת שגם אני עד שהגעתי נפלתי בהרבה מקומות, אבל היה לי רצון וכוח להמשיך. אני מנסה להראות שעדיין צריך לעבוד קשה בשביל להצליח ולא לוותר. אחרי השיחה הרבה אומרים תודה רבה. ויש אומרים תודה ברחוב ואני שואלת על מה".

-עדיין יש גזענות בחברה הישראלית?
"לצערי כן. ואני מקווה שזה ייגמר. כאילו, די ומספיק עם זה".

-שרת לאחרונה בפרסומת שהרגיזה כמה מיוצאי אתיופיה.
"אחרי שהקלטתי את השיר באתי לצילומים, הסכלתי מהצד והתרגשתי מכל שניה. באופן לא היה לי את החוויה של העליה. נולדתי פה, וכל המשפחה עלו יחד, אז לא חווינו ניתוק, אבל בטייק הראשון של הצילומים בכיתי. זה היה מרגש, הרבה פוגשים ואומרים לי את זה".

-טוענים שהיה שם ניצול של רגישות של העדה לטוסת פרסומת מסחרית.
"שמעתי על זה, אבל לא לקחתי את זה לכיוון השלילי. אני חושבת שמראים בפרסומת את הדבר הכי מרגש, שבאים לארץ. אני יודעת שהרבה אנשים התחברו והתרגשו, אפילו לא מהעדה. עוצרים אותי ברחוב, מחבקים אותי ואומרים שהפרסומת מרגשת. לקחתי את זה למקום החיובי".

-מה חדש בקריירה שלך?
"קורים הרבה דברים. הדיסק שלי מתעכב כי אני נוסעת הרבה לחו"ל. יש לי עכשיו חודש של סיבוב הופעות בארצות הברית מטעם הקרן הקיימת לישראל בפני קהילות יהודיות בשש מדינות. אשיר להם שם שירים כמו 'ירושלים של זהב', השיר במרוקאית' ומכוכב נולד דברים שבגדול מחברים את היהודים לארץ. ומשם אני טסה לאתיופיה, להופעה של 'ביטוח ישיר'. הם מוציאים כל שנה את העובדים שלהם לטיול גיבוש, כל פעם למדינה אחרת. השנה הם עושים את זה באתיופיה והזמינו אותי להופיע בפניהם. יגיעו להופעה גם 50 איש שאמורים לעלות לארץ. ואחרי זה אני טסה לשוייץ, יש לי חודש עמוס. אחרי כל הנסיעה יהיה כבר שיר חדש, שייצא בקרוב, סינגל שני".

-הסינגל הראשון שלך "כל דבר מזכיר" לא נהיה להיט.
"אני מרוצה ממה שעשיתי, ואני לוקחת בחשבון שאולי לא אצליח בארץ. לשיר ראשון זה הספיק ואפילו יותר, היה לי בסדר גמור. אנשים צריכים להבין שאני במקום אחר, הוצאתי סינגל, אני מתקדמת. יצא לי לשמוע את עצמי ברדיו, אז אין לי תלונות".

פרימיירה אחותי היפה - חגית יאסו והחבר (צילום: ראובן שניידר)
"אנחנו מדברים על חתונה, אבל יודעים שצריך עוד זמן". חגית יאסו עם אליעד נחום | צילום: ראובן שניידר

-מה בנוגע לדואט עם אליעד?
"יש סיכוי שנשיר יחד. אנחנו אוהבים את אותן מוזיקות, מעבר לזה שאנחנו חברים. עשינו שיר יחד שיצא רק לרשת, שכבר משמיעים אותו ברדיו. אנחנו כבר חושבים על הבא ואולי יהיה עוד אחד".

-אתם כבר שנתיים ביחד, מתי החתונה?
"עוד קצת, עוד טיפה. אני חושבת על זה, על חתונה, אני הכי רוצה משפחה בעולם. אבל כל אחד מאיתנו צריך לעבור יותר, שנוכל להבין את הדרך שלנו ואחרי זה משפחה".

-אליעד יודע שראת מתכננת לו חתונה?
"אני לא בדיוק מתכננת, אנחנו מדברים על זה, אבל יודעים שצריך עוד זמן".

-אתה מכירה אותו כבן אדם אחר לגמרי ממה שחושבים עליו.
"לגמרי. כשהכרתי אותו לא ידעתי שהוא שיחק ב'שמש'. רק כשאמרו לי מהצבא הסתכלתי וראיתי שזה אותו אחד. אז לא באתי אליו מהקטע של 'בר משמש', ולא שינה לי אם הוא מפורסם, כי גם לי לא שינה אם אני מפורסמת. הוא מוכשר מאוד והוא עוד יצליח בגדול".