ערוץ 24 הצדיע אתמול לאריק איינשטיין ז"ל ביום שידורים מיוחד, שכלל את הקליפים הגדולים שלו וגם הופעות חיות. אמנים שאריק איינשטיין היה יקר להם הגיעו לאולפן וביצעו משיריו שאהבו במיוחד.

אבי בללי, סולן להקת "נקמת הטרקטור", סיפר שדיבר עם אריק איינשטיין פעמים ספורות בחייו, אבל כל מפגש כזה היה ענק. בללי שר את "הכניסיני תחת כנפך", שהלחין מיקי גבריאלוב למילים של המשורר חיים נחמן ביאליק.

>> שלום חנוך נפרד מאריק איינשטיין בשיר חדש
>> מיקי גבריאלוב נפרד מאריק איינשטיין במכתב
>> הרדיו חיבק את איינשטיין מאז מותו
>> 30 השירים הכי מושמעים של אריק איינשטיין
>> אריק איינשטיין שלא הכרתם: מיטב שירי "העשור הגנוז"

 

נמרוד לב - "צריך לתת לזה עוד זמן"

נמרוד לב סיפר שזכה לבלות זמן בביתם של אריק איינשטיין וזוגתו סימה אליהו. הוא היה אז אמן צעיר בתחילת דרכו. אריק אירח אותו בביתו כמה פעמים ודיבר איתו משך שעות על מוזיקה ועל החיים - זכות גדולה שנפלה בחלקו.

לנמרוד לב היה קשה לבחור שיר מהרפרטואר של איינשטיין כי המבחר גדול. לבסוף ביצע את "צריך לתת לזה עוד זמן", שהלחין יצחק קלפטר למילים של איינשטיין עצמו, מתוך האלבום "שביר".

 

מיכאל ושמרית גריילסאמר- "גיטרה וכינור"

מיכאל ושמרית גריילסאמר, בני זוג בחיים, בחרו לבצע את הדואט "גיטרה וכינור", אחד השירים המצליחים של אריק איינשטיין ברדיו ב-20 השנים האחרונות.

השיר הוא למעשה דואט של איינשטיין עם שלום חנוך, שחתום על המילים והלחן, מתוך האלבום "מוסקט", שיצרו השניים במשותף ב-1999.

 

שי נובלמן -"היא  יושבה לחלון"

שי נובלמן בחר לבצע גם הוא שיר שכתב חיים נחמן ביאליק, "היא יושבה לחלון", אותו הלחין מיקי גבריאלוב. השיר הופיע באלבום "חמוש במשקפיים", שהוציאו איינשטיין וגבריאלוב בנובמבר 1980.

המופע "חמוש במשקפיים" שהגיע אחריו היה הפעם האחרונה שאריק איינשטיין יצא לסיבוב הופעות. מאז לא חזר להופיע על במות.

 

עמית ארז - עיר לבנה

עמית ארז בחר לבצע את "עיר לבנה", שכתבה והלחינה נעמי שמר ז"ל על העיר תל אביב, שכונתה "עיר לבנה" בשל הצבע הבולט של בתיה בעשורים הראשונים.

השיר הופיע בתקליטון הסולו הראשון שהוציא איינשטיין בשנת 1960, מיד אחרי שיחרורו מהשירות בלהקת הנח"ל. התקליטון כלל בסך הכל ארבעה שירים, כולל "השעות הקטנות של הלילה", "פונדק במדבר" ו"היא הייתה בת 17".