פסטיבל "דוקאביב" 2014 יתקיים השנה באתרים שונים ברחבי העיר תל אביב ויכלול בין ארבעה ערבים של הקרנות סרטים נבחרים בתחום המוזיקה, שיהיו פתוחים לקהל הרחב, במתחם הטיילת הצפונית למזח בנמל. אל הקרנות הסרטים ילו סטים של ד'יג'ייז נבחרים ספי רמירז, אמיר אגוזי,וחן אלמליח ודנה קסלר.

הסרטים שיוקרנו: "20 צעדים מהתהילה" (זוכה פרס האוסקר) על זמרות הליווי של הכוכבים הגדולים. "Pulp" על הלהקה הבריטית האהובה, בכיכובו של הסולן והיוצר ג'רביס קוקר. "Muscle Shoals", על עיירה קטנה בדרום ארצות הברית ששינתה את הצליל של המוזיקה. "מסיבת שכונה של דייב שאפל" שכולו חגיגה של היפ הופ. "Finding Fela" על המוזיקאי הניגרי האגדי פלה קוטי (הקרנה ראשונה אחרי הבכורה בפסטיבל Sundance 2014), "ג'לאנאן" על מוזיקאי הביבים של ג'קרטה, ו"סופרמענטש", על המפיק שפ גורדון, שהכיר את כל המי ומי בשואוביזנס האמריקני משך כמה עשורים

כמו כן תתקיים הקרנה פתוחה לקהל הרחב על קיר בניין "הבימה" לסרט "שק של סנטימנטים" של אבידע ליבני, שתיעד את מאחורי הקלעים של איחוד להקת "כוורת". בבר קיימא יוקרן סרטה של מאיה זיידמן - קברט דוקומנטרי אודות דרכו של מוזיקאי האינדי הנחשב יהוא ירון לקראת אלבומו השני.

סרטי המוזיקה של "דוק-אביב":

"20 צעדים מהתהילה"


זוכה פרס האוסקר לסרט התיעודי הטוב ביותר, בהשתתפות טינה טרנר, בט מידלר, ברוס ספרינגסטין ועוד. הסרט מביא את סיפןרן של זמרות הליווי של הכוכבים הגדולים, נשים שהקולות שלהן מוכרים למליונים, אבל הן מעולם לא זכו להכרה לה הן ראויות. זמרות הליווי של סטינג, הרולינג סטונס, ברוס ספרינגסטין, סטיבי וונדר, ואינספור כוכבים אחרים, כולן מוזיקאיות מוכשרות בעלות קולות נפלאים וכולן מביאות אל הבמה כישרון ועוצמה.

אז מה גרם להן להישאר בצל? האם הנשים הללו מעולם לא חלמו על התהילה? האם העדיפו לעמוד בצד או שפשוט לא הצליחו לפרוץ קדימה? סרט על לבבות שבורים והתרוממות נפש, על נשים שבוערת בהן אהבה אמיתית למוזיקה, על מערכות היחסים המורכבות שלהן עם הסופרסטארים, על חלומות, ויתורים וחלומות חדשים. ארצות הברית 2013, 89 דקות, אנגלית, ללא תרגום. בימוי: מורגן נוויל.
הקרנות: יום ג' 13.5 20:30 נמל ת"א, פתוח לקהל הרחב ללא תשלום. יום ד' 14.05 15:30 בסינמטק ת"א. יום ה' 15.05 21:00 בסינמטק ת"א.

 

PULP
"אני לא מופיע כאשר אני ישן" אומר ג'רביס קוקר, סולן להרת "פאלפ", בתשובה לשאלה המי יודע כמה שהוא נשאל בסרט הזה. 25 שנה אחרי שפרצה מלב העיר שפילד באנגליה אחת מלהקות הרוק האלטרנטיבי המצליחות של בריטניה בניינטיז, חוזרים "פאלפ" לעיר הולדתם, לסיים סיבוב הופעות, כנראה אחרון, בעיר שבה הכול התחיל. לא ברור מי מתרגש יותר - הלהקה או העיר.

חברי "פאלפ" ובראשם קוקר, מתגלים בסרט הזה אינטליגנטיים מאוד וגם נחמדים. הם מספרים סיפורים אישיים קטנים ומצחיקים מהעבר, והמצלמה פוגשת מעריצים שהגיעו להופעה מכל העולם, מרצים שמלמדים את השירים של קוקר באוניברסיטה, הרכבים מוזיקליים מפתיעים (כמו מקהלה של בית אבות) שמבצעים להם גרסאות כיסוי, וגם את אמא של ג'רביס, שבאה לכל הופעה שמתקיימת ברדיוס סביר. סרט אישי וצנוע, עם מוזיקה גרנדיוזית.
בריטניה 2014, 90 דקות, אנגלית, ללא תרגום. בימוי: פלוריאן הביץ'.
הקרנות: יום א' 11.05 20:30 נמל ת"א, פתוח לקהל הרחב ללא תשלום. שבת 17.05 21:45 בסינמטק ת"א.

 

Muscle Shoals
"מאסל שולס" היא עיירה קטנה באלבמה, אבל את הצליל המיוחד שלה, שמגיע כנראה ממעמקי הבוץ שבתחתית נהר הטנסי, אפשר למצוא רק שם. ההיסטוריה של הרוק והפופ מלמדת שהמון מוזיקה מצויינת התפרצה מאותה עיירה קטנה והציפה את העולם כולו. ארת'ה פרנקלין, מיק ג'אגר, בונו, אוטיס רדינג, פול סיימון, בוב דילן, קרלוס סנטנה והדייר סטרייטס הם רק חלק מהאמנים שנהרו לעיירה כדי להקליט באולפנים, בלווי רביעיית נגנים מקומית (לבנים, אגב), וכמובן לעשן, לשתות, לריב, לצחוק ובסופו של דבר להפיק שרשרת ארוכה ארוכה של להיטים.

ריק הול, שהקים את האולפן הראשון בעיירה אחרי שאיבד את אשתו בתאונה, התמכר לאלכוהול, חי שבועות במכונית שלו וכתב שירים. "חיינו כמו חיות", הוא מציין, "אני הייתי דוב קטן שרצה להיות מישהו". סרט עם קצב שחודר מתחת לעור, על אמריקה של הפרדה גזעית, שבה רק בסטודיו הצליחו כולם להיות עיוורי צבעים.
ארצות הברית 2012, 111 דקות, אנגלית, ללא תרגום. בימוי ותסריט: גרג "פרדי" קמלייר.
הקרנות: יום ד' 14/5 , שעה 21:00 בנמל ת"א, פתוח לקהל הרחב ללא תשלום. יום ו'  16/5 20:45 סינמטק ת"א.

 

סופרמענטש
ג'ימי הנדריקס היה זה שאמר לשפ גורדון: "אתה יהודי, אתה צריך להיות מנהל ולעשות עסקים", אז גורדון הקשיב לו והפך לאחד מסוכני האמנים החזקים בארה"ב. בגיל 22 הוא הגיע לקליפורניה ופגש במלון קטן את ג'ימי הנדריקס וג'ניס ג'ופלין, שהכירו לו את עולם המוזיקה. הוא התפרנס ממכירת סמים למוזיקאים, אבל החליט שזה מסוכן מדי, ושאולי כדאי שיעשה משהו עם הכריזמה, התעוזה והיצירתיות שכולם אומרים שיש לו. כך הפך לאחד האנשים שהמוכרים בביצת השואוביז האמריקנית, זה שידוע כמי ש"מסדר" דברים למפורסמים.

בין לקוחותיו: הפינק פלויד, גראוצ'ו מארקס, תום ארנולד, מייקל דאגלס ואליס קופר, שאומרים עליו שיש לו "מגע זהב" ולב זהב. את סיפורו של גורדון חושף הקומיקאי מייק מאיירס ("עולמו של וויין"), שמתאר אותו כאיש עסקים קשוח, רווק שהליבידו מנהל את חייו, אבל כמי שלמעשה מאוד רוצה משפחה וילדים. גורדון הוא אחד שניסה כל סם שקיים, אבל בהמשך למד בישול טבעוני והתחבר לדלאי לאמה.
ארצות הברית 2013, 84 דקות, אנגלית, ללא תרגום. בימוי ותסריט: מייק מאיירס.

 

Finding Fela!
פלה קוטי, המוזיקאי הניגרי הנודע וגיבור תרבות-הנגד האפריקאי הראשון, נכנס לכלא כמעט אחרי כל סינגל שהקליט. פרובוקטיבי כמו כוכב רוק, כריזמטי כמו גורו, פראי, מרדן, יצרי וחסר גבולות, שהמוזיקה שלו ומה שהעז לומר בה הפכו אותו למנהיג נערץ, ל"בן זונה" מקסים שידע שבאפריקה, המוזיקה לא יכולה להרשות לעצמה להיות סתם בידור, וחייבים לרתום אותה למהפכה.

על רקע פסקול מצויין במיוחד וצילומים אישיים, משורטטת דמותו המסעירה של קוטי, שהקים לעצמו מעין מדינה בתוך מדינה. הוא נישא ל-27 נשים בו זמנית, ותלה על דלתו לוח זמנים שהורה מתי כל אחת מהן תישן במיטתו. הוא לא הרשה לילדיו לקרוא לו "אבא", אבל רצה להיות אביהם של כל הנאנקים תחת השלטון המושחת. הוא מכר מיליוני תקליטים בכל העולם ובתגובה השלטון הניגרי שרף את ביתו, כלא אותו, רצח את אמו, אבל לא הצליח לסתום לו את הפה.
ארצות הברית 2014, 119 דקות, אנגלית, תרגום לעברית. בימוי: אלכס גיבני זוכה האוסקר.

 

ג'לאנאן
בוני וריטה גרים בתעלת ביוב כבר שבע שנים, כשמעליהם רוחשת עיר עם 12 מיליון תושבים. הם מדמיינים שהם חיים ביער ושרעש המכוניות הוא מנגינה נעימה. בוני וריטה ושני גיבורי הסרט הנוספים, טיטי והו, מנגנים למחייתם באוטובוסים בג'קרטה, בירת אינדונזיה. כמותם חיים ברחובות עוד 7000 מוזיקאים, נרדפים על ידי המשטרה אבל יוצרים ומבצעים שירי מחאה, שירים שמבטאים את הבדידות, האלימות, הפערים, הזיהום וגם את התקווה.

הסרט עוקב אחרי חמש שנים שבמהלכן הם מנסים ומצליחים ללמוד, למצוא אהבה, להקים משפחה ו/או לאחד מחדש את פירורי המשפחה שהייתה להם, ובעיקר לשרוד את האירועים האלימים הרבים שחווה אינדונזיה - הנטענים בעוצמה כפולה על רקע המוזיקה המקורית של גיבורי הסרט.
אינדונזיה 2013, 107 דקות, אינדונזית, תרגום לאנגלית. בימוי, הפקה וצילום: דניאל זיו.

 

"שק של סנטימנטים"
הרעיון שלהקת "כוורת" תתאחד, 40 שנים אחרי הפירוק, קרם עור וגידים. היום הם בני 62, ולגיל יש משמעות.
במשך שלושה חודשים הם עובדים באולפן, מתווכחים אילו שירים ייכנסו למופע, מתלבטים מה אוכלים לצהריים ומנסים לדייק את הסולו פעם נוספת.

רק שערב לפני החזרה הגנרלית גידי גוב נופל בבית ושובר את הכתף. כמה ימים אחר כך עולים על במת בריכת הסולטן יצחק קלפטר, המלווה ברופאה, גידי גוב, שהוסיף לצליעה כתף מקובעת, ודני סנדרסון, ויחד עם החברים האחרים הם נותנים הופעה ענקית, שבעקבותיה כל הלחץ משתחרר. למרות הכל, "כוורת" היא עדיין הלהקה הצעירה בעולם.
ישראל 2013, 96 דקות, עברית, ללא תרגום. בימוי ותסריט: אבידע ליבני.

 

יהוא ירון - אמן השכנוע העצמי
קברט דוקומנטרי אודות דרכו של מוזיקאי האינדי יהוא ירון לקראת אלבומו השני. בשירים על אהבה, לידה ומחלה חושף יהוא את מה שהוא לא מסוגל לדבר עליו מחוץ לשירים.

זה הוא מסע אל נבכי תהליך היצירה המוזיקלית, מכתיבת השירים ועד מופע ההשקה. פורטרט אינטימי של אמן שחייו האישיים פולשים ליצירתו ומעצבים אותה.
ישראל 2014, 48 דקות, עברית, תרגום לעברית ולאנגלית. בימוי, הפקה ותסריט: מיה זיידמן , בית ספר מנשר לאמנות.

 

מסיבת שכונה של דייב שאפל
הקומיקאי דייב שאפל מארגן בברוקלין בשנת 2005 מסיבת שכונה "של פעם בחיים", הפתוחה לקהל הרחב ללא תשלום. הוא מצליח לשלב את ההומור המיוחד שלו עם שמות חמים מסצינת ההיפ הופ והמוסיקה השחורה, כמו קנייה ווסט, אריקה באדו, מוס דף, טאליב קוולי, דד פרז, ובאיחוד יוצא דופן, לאחר שבע שנים בהן לא הופיעו יחדיו טריו הפוג'יז עם הסולנית לורן היל.

הבמאי זוכה פרס האוסקר מישל גונדרי מעביר בכישרונו את החוויה ומתעד את יום השבת הבלתי נשכח, שנמשך עד השעות הקטנות של הלילה, עם קהל משולהב וראפרים מגניבים.
ארצות הברית 2005 , 103 דקות, אנגלית, תרגום לעברית. בימוי: מישל גונדרי.